שוק הדירות בעליה מתמדת ובשנים האחרונות כפר סבא התייקרה וכבר קשה למצוא בה דירה במחיר סביר. נפגשנו עם מתווכת הדירות הותיקה קטרין הירשפלד וניסינו להבין מה האופציות עבור זוג צעיר שמחפש דירה בכפר סבא במחיר צנוע יחסית, עד מליון וחצי שקלים.
3 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
קטרין, איפה כדאי לחפש דירה זולה?
"זה תלוי מאד במיקום. ביוספטל למשל יש הרבה אופציות לזוגות צעירים גם אם הם מעוטי יכולת. זו שכונה בת כחמישים שנה ואפשר למצוא בה דירה של בערך 65 מטר רבוע, שלושה חדרים בסכום שבין מיליון וחמש עשרה אלף למיליון שלוש מאות. בשכונת עליה גם יש דירות זולות שיכולות לנוע בין מיליון מאתיים למיליון ארבע מאות או קצת יותר".
חיפשנו באתרים השונים ואכן, במהרה מצאנו דירה בשכונת יוספטל המוצעת למכירה.
3 חדרים, 64 מטר רבוע, בקומה שניה מתוך שלוש ללא מעלית. והמחיר? מיליון מאתיים ושלושים. בשכונת עליה מצאנו במיליון ארבע מאות ושמונים דירת שלושה חדרים גדולה יחסית בגודל של 70 מטר רבוע שהיא גם משופצת ומושקעת. זו דירה שעשויה להיות השקעה טובה דוקא למי שמתכוון להשכיר, לסטודנטים בבית ברל למשל.
3 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
"גם גבעת אשכול היא שכונה שאפשר לחפש בה נכסים בסכומים של בין מיליון שלוש מאות למיליון ארבע מאות וחמישים אבל שימו לב שיש בה סיכוי לפינוי בינוי בעתיד" יעצה קטרין.
העלינו בחכתינו דירה בקומה ראשונה ברחוב האילנות שנמכרת עכשיו במיליון ארבעה מאות ותשעים, אבל שימו לב, זו דירה גדולה של שלושה וחצי חדרים, בגודל של 85 מטר רבוע. עבור התקציב זו יכולה להיות מציאה אמיתית.
3 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
קטרין, אבל מה עם זוג שיוספטל, גבעת אשכול ועליה זה רחוק לו ממרכז העיר וחשוב לו להיות קרוב לתחנה המרכזית, לחטיבות, לקניון ערים או לתחנות הרכבת?
"באיזורים של מרכז העיר המחיר עולה בהתאם אבל עדיין ניתן למצוא דירות עד מיליון וחצי באיזור התחנה המרכזית ושכונת כיסופים במחירים של מיליון שלוש מאות עד מיליון וחצי. נסו את הרחובות מבצע יונתן והתפוז אולי תמצאו".
עברנו על מספר אתרים ולא מצאנו דירה המועמדת כרגע במחיר זה באיזורים האלו, אבל כן מצאנו דירה ברחוב יבנה שקרובה יחסית לקניון ערים ולתיכונים וגם לבתי הספר הדתיים בר אילן ולאולפנת הראל. האיזור מתאפיין באוכלוסיה שהיא דתית ברובה והוא נמצא ממש במרחק הליכה מהפארק. הדירה היא דירת שלושה חדרים בגודל של 70 מטר מרובע במחיר של מיליון ארבע מאות ומאתיים.
אבל נניח ואנחנו ממש צריכים דירה יותר גדולה, מה אז?
"למי שממש רוצה דירה יותר גדולה ועדיין להשאר בתקציב הזה לא תהיה ברירה אלא לקנות דירה מאד 'רועשת', ממש על ויצמן או באחד הרחובות הראשיים של מרכז העיר בבניין בלי מעלית , בקומה שלישית או רביעית".
חיפשנו וחיפשנו, אבל לא מצאנו כרגע דירה כזו מועמדת למכירה. מי יודע? אם תתעקשו לחפש לעיתים קרובות אולי דוקא אתם תמצאו את הפנינה הכי רועשת בעיר...