אחרי תל אביב: לא רק רוכשי הדירות בכפר סבא מתקשים עם העליה החדה במחירים - כעת גם השוכרים בעיר מתקשים להתנהל. לצד מדד מחירי הדיור של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), שהציג שלשום עלייה של 0.6% במאי-יוני השנה לעומת החודשיים שקדמו להם עלו גם מחירי השכירות.
1 צפייה בגלריה
מקום שלישי בארץ במחירי השכירות
מקום שלישי בארץ במחירי השכירות
מקום שלישי בארץ במחירי השכירות
(צילום: אוראל כהן)
קראו גם >>>>
שכר הדירה הגבוה ביותר הוא בתל אביב - עם לא פחות מ-5,955 שקל בחודש בעבור דירה ממוצעת. ברמת גן משלמים השוכרים מדי חודש 4,705.8 שקל בעבור דירה ממוצעת. כפר סבא מדורגת במקום השלישי בגובה שכר הדירה עם 4,627.1 שקל בחודש. במקום הרביעי ברשימה נמצאת ירושלים (אף שנרשמה בה כאמור ירידת מחירים ברבעון השני).
במקום החמישי נמצאת ראשון לציון, עם מחיר שכירות ממוצע של 4,255.7 שקל בחודש. במקום השישי חולון עם שכר דירה ממוצע של 4,097.6 שקל בחודש. במקום השביעי פתח תקווה עם שכירות ממוצעת של 4,035.8 שקל בחודש.
"העלייה במחירי השכירות נובעת, בין היתר, מהעובדה שידם של יותר ויותר זוגות צעירים כבר אינה משגת לרכוש דירה בבעלותם, ולכן הם פונים לשוק השכירות, מגדילים את הביקושים, והמחירים עולים בהתאם", אומר רוני בריק, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון.
לדבריו, "מהסיבה הזאת הגזירות החדשות של המדינה על משקיעי הנדל"ן הן דווקא טעות חמורה - המשקיעים הם חלק חשוב מהשוק, שכן הם מייצרים דירות להשכרה לטובת מי שלא יכולים לרכוש נכס. לא ברור מדוע המדינה מעודדת מצד אחד את שוק השכירות ארוכת הטווח ומעניקה תמריצים ליזמים שיבנו מיזמי השכרה, אך מצד שני מטילה גזירות על המשקיעים שגם מגדילים את ההיצע".