5 צפייה בגלריה
דקל זרד- חזקה (צילום: תומר אלטר)
דקל זרד- חזקה (צילום: תומר אלטר)
דקל זרד- חזקה (צילום: תומר אלטר)
דקל זרד, גדלה והתחנכה בכפר סבא, למדה בביה"ס היסודי השרון, חטיבת שרת ותיכון היובל. בגיל 23 היא החלה לראשונה לדגמן, היא התחילה דרך הסוכנות של בטי רוקוואי שהיתה אז מהמובילות בישראל ומהבודדות שהיה בה מחלקה לדוגמניות פלאס סייז, כלומר דוגמניות יותר מלאות מהמקובל.
במשך השנים עבדה בתחומי השיווק, על שלפני שנתיים, החליטה להקים מותג ביגוד משלה לנשים במידות גדולות בשם Everybody וזאת תוך כדי שהיא מנהלת קבוצת פייסבוק המעודדת פעילות ספורטיבית לנשים בכל מידה ומתנדבת בעמותה לנפגעות ונפגעי מינית בתל אביב. ישבנו איתה לראיון על מידות וההעצמה נשית.
5 צפייה בגלריה
סקסית גם בשחור לבן - דקל זרד (צילום: רפאל מזרחי)
סקסית גם בשחור לבן - דקל זרד (צילום: רפאל מזרחי)
סקסית גם בשחור לבן - דקל זרד (צילום: רפאל מזרחי)
ספרי לנו על המותג שלך שמיועד במיוחד לנשים במידות גדולות "את המותג הקמתי לפני שנתיים, אבל רק לפני שנה התחלתי לראשונה גם לייצר את בגדי הספורט בעצמי. ההתחלה הייתה רק בשיווק בגדי ספורט, קניתי מספקים מידות גדולות ומכרתי באתר ובירידים. מהר מאוד הבנתי שזה לא מספיק ואחרי בדיקה של השטח התחלתי לעסוק ביצור, בהתחלה פריטים בודדים ולפני חצי שנה כבר השקתי קולקציה מלאה של בגדי ספורט.
אני מחדשת כל הזמן, הקולקציה מורכבת מפריטי חובה בארון של כל מתאמנת מהבדים הכי טובים ובגזרות שמותאמות לקימורים, גזרה גבוהה ותומכת, וגם מפריטי אופה ספורטיביים. החודש גם הגדלנו בשל הביקוש את טווח המידות וממותג שמייצר למידות גדולות בלבד הגענו כבר לייצור של מידות 38 עד 52.
בבקרים בדרך כלל אני נמצאת בין ספקי בדים, מתפרה או עם הצוות שלי שמפתח את הקולקציה הבאה, הפקות אופנה לעיתונות או לאתר וגם בפעילות החברתית שלי שכוללת הרצאות ופגישות עם נשים ונערות בנושא דימוי גוף.
אני ההוכחה שאפשר להקשיב ללקוחות ולייצר לכולן, אם מותג קטן כמו שלי מצליח אין סיבה שכל הרשתות הגדולות לא יצליחו בעצמן, שלא יהיה צורך יותר לשלוח אף אישה לחנות נפרדת בגלל המידה שלה, לכולן מגיע ליהנות מאופנה".
5 צפייה בגלריה
מעוררת השראה דקל זרד (צילום רפאל מזרחי)
מעוררת השראה דקל זרד (צילום רפאל מזרחי)
מעוררת השראה דקל זרד (צילום רפאל מזרחי)
מתי פתחת את קבוצת הפייסבוק "מתאמנות בכל מידה"? "את הקבוצה פתחתי לפני שנה וחצי וזאת אחרי שלא הפסקתי לשמוע מנשים שאם הן רק ירזו קצת, אז יתחילו לעסוק בספורט, או מנגד נשים מלאות שלא העזו לקחת חלק בדיון ספורטיבי ולשתף על האימונים שלהן. כולן קיבלו בשלב מסוים מסר שספורט הוא מיועד רק לנשים רזות, הרבה פעמים כבר מילדות, עוד מהימים שהמורה לספורט או לבלט שלחה אותן הביתה לעשות דיאטה.
יש נשים שויתרו על הספורט, על הזכות להתאמן, להיות חזקות ולשמור על איכות חיים כי זה המסר שהן קיבלו מהסביבה. זה כמובן ממשיך בעובדה שרשתות ביגוד לא מחזיקות היום בגדי ספורט למידות שהן מעבר ל 42/44, המידה הממוצעת בארץ. רציתי להראות שיש גם מתאמנות במידות גדולות ולהביא דוגמאות מכל העולם כדי לעודד נשים בכל במידות ובכל הגילאים לעסוק בפעילות גופנית והתחלתי לשתף את האימונים וההישגים שלי מול ההפסדים והכשלונות.
בתוך כמה חודשים הקבוצה גדלה והתחלתי להכיר נשים מדהימות מכל הארץ שעוסקות כמעט בכל ענף ספורט שקיים. כיום יש בקבוצה כ-3200 נשים.
אנחנו רצות, שוחות, רוקדות, רוכבות, משתפות פחדים וכשלונות מול הצלחות ובעיקר מעודדות אחת את השניה לנסות. נשים כותבות לי שהן חזרו לספורט אחרי שנים בזכות הקבוצה, אני יודעת מה ספורט עושה, כמה הוא משפר את הבריאות ומשפיע על ההרגשה, כל אחת שחוזרת להנות מפעילות גופנית היא עולם ומלואו עבורי וזה מרגש כל פעם מחדש".
5 צפייה בגלריה
דקל זרד (צילום רפאל מזרחי)
דקל זרד (צילום רפאל מזרחי)
דקל זרד (צילום רפאל מזרחי)
מהי היוזמה שאת מקדמת יחד עם העמותה לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית? "אני מתנדבת בעמותה הזו כבר השנה השלישית, עוזרת בגיוס תרומות ממעצבים לקראת הבזאר השנתי שלהם, השנה, כהמשך לקמפיין metoo העולמי, החלטנו ללכת ביחד על משהו בעל מסר שיתפוס וייתן במה לכח שאנחנו נותנות אחת לשניה בכך שהפסקנו לשתוק מול גל ההטרדות המיניות. היה לזה גם היבט נוסף והוא גל ההכפשות שזכו לו המתלננות שהעזו להחשף, זה זעזע אותי וידעתי שאני רוצה לעשות משהו שיבטא את הכח שאנחנו נותנות להן במרכז לקום ולהתלונן ולהראות להן שהן לא לבד.
ולכן עיצבתי גופית אימונים עם הכיתוב "חזקה" שזה מסמל גם את האג'נדה של המותג שלי, חוזק נפשי ופיזי של כל אישה העוסקת בספורט, לא משנה באיזו מידה היא. את הגופייה ניתן לרכוש באתר שלי שכל הרווחים יועברו לעמותה לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. בימים אלו, העמותה ואני נמצאים במגעים גם עם ועדי עובדים וארגונים על-מנת שירכשו את הגופייה ויתנו אותה כמתנה לנשים בארגון ובכך להגדיל את התרומות לעמותה".
5 צפייה בגלריה
דקל זרד מעודדת אותנו לעשות פעילות גופנית  (צילום: פרטי)
דקל זרד מעודדת אותנו לעשות פעילות גופנית  (צילום: פרטי)
דקל זרד מעודדת אותנו לעשות פעילות גופנית (צילום: פרטי)
איזה תגובות קיבלת על העבודה כדוגמנית במידות גדולות? "מאז ועד היום אני רק שומעת תגובות מפרגנות ושמחות על כך שיש דוגמניות מכל הסוגים, מקבלת תמיד תמיכה".
בין כל העבודות, האם נשאר לך קצת זמן לפנאי? "לא הרבה, אבל אני משתדלת לנצל אותו אצל המשפחה שלי. זה עוגן, שם השקט והאהבה. אני חוזרת כל סופשבוע אחרי שבוע עבודה אינטנסיבי ומלא עבודה ומנסה להרוויח כמה שיותר זמן איכות עם ההורים והאחים והאחיות שלי".