ביום חמישי שעבר, בשעה 23:30 הותקפו בכפר יונה באכזריות אב ובנו בן ה-18 על ידי 30 גברים ונערים. המשטרה עצרה שני אחים בני 17 ו-24 מאזור השרון בחשד למעורבות במעשה והם שוחררו למעצר בית. "בנס נמנע אסון", אומרת אמו של הנער שהותקף.
2 צפייה בגלריה
הפציעות הקשות של האב והבן
הפציעות הקשות של האב והבן
הפציעות הקשות של האב
(צילום: פרטי)
"לאחרונה יש אצלנו טרנד של מסיבות בבתים'', היא משחזרת את הלילה בו נדקרו בעלה ובנה מול עיניה. ''הבן שלי חזר באותו הערב בסביבות השעה 23:00 להחזיר את האוטו, כי הוא רצה לשתות והוא לא נוהג כשהוא שותה. הוא ילד טוב. ממש לא אלים". לדבריה, כששב הביתה להחזיר את האוטו היא הבחינה כי בנה אינו רגוע: "ראיתי אותו וקלטתי שהחולצה שלו קרועה והוא מחליף אותה. שאלתי אותו מה קרה? הוא סיפר לי שהוא רב עם איזה ילד מהשכבה שלו והכל בסדר".

כיפה אדומה

האם מספרת כי תוך כדי השיחה התקשרו לבנה ודרשו ממנו להגיע לנקודת מפגש בעיר. "ראיתי שהוא קצת נסער, אבל הוא אמר שהכל בסדר", היא אומרת. "בדיעבד, התברר לנו שמי שהתקשר לבן שלי זה אח של אותו הילד ופשוט עשו לבן שלי כיפה אדומה".
"אחרי שהוא יצא מהבית, היתה לי תחושה לא טובה", ממשיכה האם. "אמרתי לבעלי שמשהו לא בסדר והחלטנו לצאת כמה דקות אחריו. משהו לא הרגיש לי טוב בבטן. נסענו לבית שבו התקיימה המסיבה, אבל הוא לא היה שם, אז נסענו לסקייטפארק ואחר כך לחניה של הקניון. חיפשנו אותו אבל לא מצאנו. ואז הגיע הטלפון מהבת שלי בת ה-16 שאמרה לנו שנחזור מהר הביתה כי יש בחוץ בלגן''.

2 צפייה בגלריה
הפציעות של האם והבן
הפציעות של האם והבן
הפציעות של האם והאב
(צילום: פרטי)

"הדבר האחרון שאני זוכרת זה שאני שוכבת על בעלי ומגינה על הראש שלו שדימם... הם גם בעטו בי כתוצאה מזה שבאתי להגן עליו"
"הגענו במהירות לרחוב שלנו'', מספרת האם. "היו שם מלא אנשים בגירים וצעירים שהקיפו את הילד שלי. בנוסף, היו שם רכבים שחסמו את הכניסה לרחוב בו אנחנו גרים. מיד נבהלתי. בעלי הבין שהם באו לסגור חשבונות ולא לדבר עם הבן שלנו ומיהר לצאת מהאוטו. גם אני יצאתי. אמרתי לבן שלי, 'כנס לאוטו'. אבל הילד שרב איתו במסיבה משך אותו אל תוך הקבוצה והם פשוט הרביצו לו. ניסיתי להגיע אליו בעצמי וקלטתי את בעלי שבסך הכל רצה להוציא את הבן שלי מהמקום, שוכב על הרצפה וארבעה אנשים בועטים בו. הם היו שניים נגד 30".
היא ממשיכה: "אני כל הזמן הייתי בחוץ, ראיתי איך תוקפים את בעלי ואת הבן שלי. בי הם לא נגעו. אבל הדבר האחרון שאני זוכרת זה שאני שוכבת על בעלי ומגינה על הראש שלו שדימם. בדיעבד התברר לי שהסיבה שהוא היה על הרצפה מההתחלה היתה כי ריססו אותו בגז מדמיע ודקרו אותו במותן ובראש והוא פשוט התמוטט. זה לא מנע מהם לבעוט בו בכל הגוף. הם גם בעטו בי כתוצאה מזה שבאתי להגן עליו. הצלחנו למשוך אותו ואת הבן שלי ולברוח לחצר של אחד השכנים. אחת השכנות הזמינה משטרה שלקח לה 20 דקות להגיע, כך שחלק גדול מאלו שלקחו חלק באירוע הזה ברחו".
האם מספרת שרק אחרי שהיא נרגעה קצת היא קלטה שגם היא נפגעה. "כל הרגלים שלי היו שחורות ויש לי סימנים כחולים, אבל זה כלום לעומת הבעל שלי שיצא עם 30 תפרים והבן שלי שיצא עם מכות ותפרים. הם פונו באותו הלילה לבית החולים לניאדו להמשך טיפול".
היא מוסיפה כי בנה לא שב ללימודים מאז המקרה. "המורה שלו שאכפת לה ממנו יצרה איתו קשר וגם החברים שלו. לא השעו את מי שעשה את זה ולא טיפלו בנושא משמעתית. לא קיימו שיחה על חומרת האירוע האלים הזה. לא פרסמו בקבוצות ההורים על האירוע הזה ולא עשו רעש. אני רוצה שאנשים יבינו שאם זה קרה לנו, משפחה נורמטיבית ביישוב, זה יכול לקרות לכל אחד".
מהמשטרה נמסר: ''המשטרה פתחה בחקירה ועצרה כעבור זמן קצר שני אחים החשודים במעורבות באירוע. החקירה נמשכת''.
ממשרד החינוך נמסר: "האירוע התרחש מחוץ לשעות פעילות בית הספר ואינו במסגרת האחריות הבית הספרית וכעת נמצא בבירור גורמי האכיפה. יחד עם זאת , בית הספר אמון על מוגנות התלמידים, ועל כן, עתידה להתכנס ועדה בין מקצועית בנוכחות כלל הגורמים ממשרד החינוך והרשות המקומית שיפעלו בכפוף להנחיות ונהלים מנחים באירועים מעין אלה".
מהעירייה נמסר: "העירייה מצרה על האירוע והשלכותיו, מגנה אותו ומאחלת החלמה מהירה לבני המשפחה הנפגעת. כידוע, ההחלטה להרחיק תלמיד מבית הספר הינה בסמכות משרד החינוך, ובכל מקרה, לא ניתן לבצע זאת על אירוע שהתקיים בשעות אחר הצהריים, ובחופשה ממערכת החינוך. תפקידו של בית הספר במקרה זה, ובכלל, הוא להבטיח לתלמיד ולהוריו מוגנות בעת שהותו במקום, ובכל האמצעים שעומדים לרשותו, ובית הספר אף התחייב לכך. זאת ועוד, התקיים שיח על ידי בית הספר עם קבוצת התלמידים הרלוונטית עם אמירה חד משמעית שעיקרה - אפס סובלנות לאלימות. כמו כן, האירוע נמצא בחקירת משטרה, ואין באפשרותנו לפרט מעבר מכך".