עורכת הדין יפעת עמית, נשואה +2, עורכת דין במקצועה המתגוררת בהוד השרון הפכה את מרתף ביתה מתחילת המלחמה לחמ"ל.
3 צפייה בגלריה
החמ"ל של עו"ד יפעת עמית
החמ"ל של עו"ד יפעת עמית
החמ"ל של עו"ד יפעת עמית
(צילומים: אשר פטינסקי, פרטי)
הכל התחיל כשבמלחמת צוק איתן, אחיין של יפעת שהיה מ"פ בגולני, והיא כדודה דואגת, השיגה את הניידים של כל הרס"רים והרס"פים של הגדוד במטרה לשלוח אליהם כל מה שצריך בכדי להרים להם את המורל..כשפורסמה ב 8.10 ידיעה על נפילתו של אל"מ רועי לוי, החליטה לקום ולעשות מעשה ולתעל את כל העצב והרגשות למקום אחר.. היא ביקשה מבתה, בכורתה, רוני (בת 16 לפתוח קבוצת וואטסאפ) ופנתה לכל מספרי הטלפון שהיו ברשות ניידה ממבצע צוק איתן שכללו אנשי צבא למיניהם ופנתה לכולם בשאלה מה הם צריכים מלבד ארוחות מפנקות..החמ"ל צמח מזה - והפך להיות חמ"ל של דודה מודאגת.

3 צפייה בגלריה
ישראל קטורזה בחמ"ל
ישראל קטורזה בחמ"ל
ישראל קטורזה בחמ"ל
(צילום: פרטי)

היא החלה לקבל טלפונים מאנשים ואימהות מודאגות לגבי יקיריהם ובכך למעשה גם נהייתה "אשת הקשר" בין המשפחות לבין המפקדים ואנשי הצבא שבחזית. מרתף ביתה של יפעת בחודשים האחרונים פעיל על בסיס יומיומי וכולל שלל ציוד כמו מוצרי טואלטיקה, מזון, מדים, ציוד צבאי כנדרש, שעונים שחורים חיילים ואפילו הליכוני כושר על מנת לשמור על כושרם של החיילים בחזית ועוד.. היא בקשר עם מאות קייטרינגים מרחבי הארץ הדואגים לאוכל חם ומפנק בגבולות הצפון והדרום ובכל שישי גם שולחים ארוחות שבת לחזיתות. החמ"ל של יפעת מחובר ושולח ליחידות מגלן, שייטת, גולני, צנחנים, דובדבן, מטכל , תותחנים, שריון, יחידות מובחרות ועוד ועוד..היא גם דואגת לאוכל עבור חיילים צליאקים.
לימים, החמ"ל הגדול שהיה פעיל ב EXPO תל אביב ביקש להתאחד איתה, אך היא העדיפה להמשיך לתפעל את החמ"ל שברשותה ממרתף ביתה שיתרונותיו ברורים:
1. יפעת בקשר עם כל הרס"רים והרספ"ים ישירות ובכך יכולה גם לזקק את הבקשות במידה כמותית וסצפיפית.
2. החמל של יפעת "חושב חייל" כלומר - בגלל שליפעת עצמה ישנם אחיינים לוחמים ומגוייסים - אחד מגד גדוד 12, השני מפקד מבצעים מיוחדים, השלישי סא"ל באגם, אחד במט"כל , אחד טייס מסוקים, אחד סמל מח' צלפים מול חיזבאללה ועוד אחד במילואים ב"גולני" שלא היו מוכנים לקבל כלום מהחמ"ל של דודתם והעבירו הלאה את הבשורה - בבזכותם זה אומר שיפעת החלה גם לספק חטיפי חלבון, חולצות דריי פיט, חליפות תרמיות כשהקיץ הפך לחורף, שקיות חימום לידיים, משקאות אנרגיה וקפה שיוכלו לשים באפודים שלהם ועוד..

3 צפייה בגלריה
החמ"ל של עו"ד יפעת עמית
החמ"ל של עו"ד יפעת עמית
החמ"ל של עו"ד יפעת עמית
(צילום: פרטי)

3. בקשר ישיר מול ארגון בני ברית. הארגון תרם לספקים של יפעת כספים שקיבל מתרומות מקהילות יהודיות ברחבי העולם ובכך יפעת קיצרה את כל הבירוקרטיה של בדיקות שעברו חמ"לים אחרים שוידאו ובצדק לאן הציוד הולך ושאכן מגיע..
4. כיום נערכים גם עתידית - באמצעות תרומות בני ברית - עקב הירי הרציף שבגבול הצפון ובכדי לשמור על כשירותם של החיילים בגזרה עם כל הציודים והכל..פנה לחמל יפעת אחד הרסר"ים וביקש ממנה 8 הליכונים (כמו בחדרי כושר) להעלות אליהם לצפון, על מנת שחיילים יוכלו לתרגל ולשמור על כושר באמצעות ההליכונים ולהתאמן עליהם על ציודם המלא..

קראו גם:

ויש לנו גם אנקודטה : באחד הימים נאפתה עוגה בחמ"ל יחד עם ישראל קטורזה, אשתו וילדיו. העוגה נארזה ועליה חתם קטורזה "מתנצל על העיטוף המרושל, אני לא יודע לארוז". העוגה נשלחה לאחד הגדודים ומסתבר שמי שקיבלה את העוגה הייתה לא אחרת מאשר האחיינית של ארז טל שמיהר לשלוח הודעת וואטסאפ לקטורזה ולשאול אם זה אכן הוא ארז וכתב.. :)
בקרוב יפעת תכנס לתפקיד נשיאת לשכת צעירים בארגון בני ברית, במסגרת מהלך הארגון על מנת להצעיר את הקהל שלו. ארגון בני ברית תורם כספים לחמ"ל מכספי תרומות של קהילות יהודיות ברחבי העולם ובכך זה גם חוסך בירוקרטיה של כל הבדיקות שעברו חמ"לים אחרים משום שישנה בקרה מלאה הן על הכספים ולאן הציוד באמת מגיע.