הקלינאית שעצרה את חופשת הלידה כדי להתנדב בדרום: דניאל מונצ'ק קלינאית תקשורת במחוז השרון במכבי הפסיקה את חופשת הלידה שלה בזמן המלחמה כדי להתנדב בדרום. השבוע היא קבלה אות הוקרה על התנדבותה "לא יכולתי להישאר אדישה לאנשים שזקוקים לעזרה בימים כל כך קשים".
3 צפייה בגלריה
דניאל מונצ'ק ובתה
דניאל מונצ'ק ובתה
דניאל מונצ'ק ובתה
(צילום: פרטי)
דניאל מוצ'ניק היא קלינאית תקשורת במחוז השרון במכבי שירותי בריאות. בימי שגרה היא עובדת ברמת השרון ובמכון השמיעה של מכבי בנתניה.
כשפרצה המלחמה, היא הייתה בחופשת לידה עם התינוקת מילי. בתכנון המקורי, היא הייתה אמורה לחזור לעבודה רק בעוד כמה חודשים. אבל הודעה שרצה בקבוצת הוואטסאפ של קלינאיות התקשורת במכבי, גרמה לה לעצור את חופשת הלידה באמצע "קיבלתי הודעה מהקלינאית הראשית של מכבי במחוז הדרום. היא סיפרה על עומס חריג במכון השמיעה של מכבי בבאר שבע. פצועי מלחמה ביניהם שוטרים ששמיעתם נפגעה כתוצאה מהדף שחוו במהלך הקרבות ואזרחים שנפגעו מקליעים ועור התוף שלהם נקרע, היו זקוקים לבדיקות שמיעה בדחיפות. חלק מהקלינאיות שעובדות במכון בדרום בשגרה, מתגוררות בשדרות וביישובי העוטף ופונו לבתי מלון במרכז הארץ ולא יכלו להגיע לעבודה. היא ביקשה עזרה והבנתי באותו רגע שאני לא יכולה להישאר אדישה לבקשה שלה. על אף שהייתי בבית עם תינוקת קטנטנה, הרגשתי שזה הזמן שלי לתת כתף ולסייע".

3 צפייה בגלריה
דניאל מונצ'ק
דניאל מונצ'ק
דניאל מונצ'ק
(צילום: דוברות מכבי)

דניאל החליטה שהיא עוצרת את חופשת הלידה שלה ומתנדבת לסיוע בדרום. היא רתמה את משפחתה שיעשו בייביסיטר לתינוקת הקטנה ויצאה למשימה.
היא נסעה מביתה בתל אביב למכון השמיעה בבאר שבע, במציאות של מלחמה ואזעקות בלתי פוסקות "עשיתי את הנסיעה הזאת בעבר, אבל הפעם זה היה שונה. הייתה אווירה של לחץ ופחד לאורך כל הנסיעה. חששתי שתתפוס אותי אזעקה בזמן נסיעה וניסיתי לתכנן איך אני מתמגנת תוך זמן קצר, כשמילי הקטנטנה כל הזמן במחשבות שלי. אבל עם כל זה – ידעתי שאני עושה משהו חשוב ונסעתי לשם ברצון".

3 צפייה בגלריה
דניאל מונצ'ק וצוות המרפאה
דניאל מונצ'ק וצוות המרפאה
דניאל מונצ'ק וצוות המרפאה
(צילום: דוברות מכבי)

המפגש עם המטופלים במכון השמיעה בבאר שבע היה עוצמתי מאוד עבור דניאל "פגשתי ילדים, צעירים ומבוגרים משדרות וקיבוצים מסביב. אפשר היה לראות את הדאגה בעיניים שלהם. הם היו מוטרדים, עצובים, קצת המומים. המפגש איתם חיזק לי כמה חשוב שהגעתי. פגשתי בערך 12 מטופלים בכל יום. אני שמחה שהצלחנו גם במציאות של מלחמה, להעניק טיפול לכל מי שזקוק לנו. בטח לתושבי הדרום שחוו את הטראומה הקשה של השבת השחורה".
דניאל התנדבה במכון השמיעה בבאר שבע כחודשיים, עד שהמצב התייצב. הקלינאית המחוזית של הדרום שלחה לה הודעת תודה מרגשת לאחר שסיימה את התנדבותה: "בימים בהם ניסינו לקיים שגרה מוזרה, רגע לפני שחשבנו שאין, את העלית חיוך על פנינו... תודה לך על הוספת אור, קולגיאליות יפה ואף פטריוטיות".
השבוע קיבלה אות הוקרה "מעל ומעבר" מהנהלת מרחב נתניה והנהלת המחוז על התנדבותה והמעשה החריג שהחליטה לעשות כדי לסייע ולתת יד בשעת חירום.

קראו גם:

סטלה קריוף ראש מחוז השרון של מכבי: "התנדבותה של דניאל וההקרבה האישית שעשתה למען הכלל על אף העובדה שהייתה בחופשת לידה, שופכת אור על האנשים של מכבי. ברגע האמת, בשעה שכולנו עושים הכול כדי לתת מענה רפואי למטופלים שלנו ולשמור על שגרה, דניאל נרתמה למשימה והחליטה באופן יזום לנסוע לדרום כדי לסייע לקלינאיות התקשורת להתמודד עם העומס החריג שנוצר בראשית המלחמה. המעשה של דניאל נוגע ללב ומייצג את רוח ההתנדבות והערבות ההדדית שמציפים את המדינה בימים אלו והיה אך טבעי מבחינתנו להעניק לה אות "מעל ומעבר" ולומר לה תודה".