מאות הגיעו ביום חמישי האחרון ללוות את האומנית האהובה, הפעילה החברתית, איריס ליור, שהקימה את קבוצת "נשים בחזון", בדרכה האחרונה. ליור הותירה אחריה בעל עדו, ושלושה ילדים, מאיה יעל וברק, שהתקשו לעכל את הבשורה המרה על לכתה בטרם עת.
2 צפייה בגלריה
איריס ליור ז"ל
איריס ליור ז"ל
איריס ליור ז"ל
(צילום: פרטי)
רבים מתושבי העיר והאזור הגיעו ללוות את איריס וביכו את לכתה. חברתה שירי עילם ספדה לה: "הידיעה על לכתך בטרם עת תפסה אותי פעורת פה בעודי בחו"ל. בבת אחת השמיים נפלו עליי, השמש הפסיקה להאיר, הנופים נראו קודרים והלב התרסק מעוצמת הכאב, ההלם, הזעזוע על הידיעה המרה והעצובה שאת אינך.

2 צפייה בגלריה
איריס ליור ז"ל
איריס ליור ז"ל
איריס ליור ז"ל
(צילום: פרטי)

"איך יכול להיות שאת האישה הכי עשירה בעומק, עניין, בתבונה, בכישרונות, בשמחה, באהבה ללא תנאי, איך את כבר לא איתנו? איך??? וואו לא נתפס. היית אור יותר גדול מהשמש, הרוח החיה שמקרבת, מאחדת, מחבקת, שופעת בנתינה, פותחת את ביתך ביד נדיבה וברוחב לב, תמיד מכילה כל כאב, מתרגשת על כל שמחה והצלחה שלי ושל משפחתי, גם ברגעים פחות נוחים שלך כשלא הרגשת טוב, את תמיד מצאת את הכוחות ועודדת לחיות את החיים במלואם, לא לותר על החלומות.
"תמיד תמכת, עזרת, היית קשובה וידעת לומר את המילה הנכונה. איך אפשר לדבר עלייך כבעבר ולכתוב היית??? תמיד התפעלתי מכישורייך הרבים, מהחוכמה, היצירתיות, מהחום, הלבבית שלך, היכולת שלך לגעת בכל כך הרבה א-נשים. היית בת זוג ואמא לתפארת! מהמעלה הראשונה! בשלנית, נוכחת ומעצימה. השעה 3:00 ואני לא מסוגלת להירדם. הראש מתפוצץ ממחשבות עליך, על עדו, מאיה, יעל וברק, על משפחתך המורחבת, עלינו חברותיך שאוהבות אותך כל כך ושבורות שכבר לא תטיילי איתנו, לא תלכי איתנו לבלות, לא תבואי לשמוע הרצאות מעניינות, לא תחגגי איתנו ימי הולדת ואת החיים, היית בשבילי עם כל הלב וכל הנשמה! תודה לך על שנים של חברות עמוקה, תודה על הזכות להכיר אותך חשופה ומרתקת! נוחי על משכבך חברה קסומה שלי. אזכור אותך תמיד".

קראו גם:
חברתה להקמת קבוצת "נשים בחזון", סימונה יצחק רותם ספדה לה: "איך ניפרדים מחברה אהובה כמו איריס ליור? חברה כל כך יקרה שליוותה אותי מעל עשר שנים והפכה את עולמי ושינתה את חיי.
"יחד איתך הקמנו את קבוצת נשים בחזון , קבוצה מדהימה המורכבת מנשים מיוחדות , חזקות ועוצמתיות. נשים שהתלכדן יחד ויצרו חברויות לעד. איך השקענו בביחד, באירועים שארגנו והכל לגבש את הקבוצה המדהימה הזאת. תמיד העלינו יחד רעיונות והפכנו אותם למציאות. הרצאות שונות, מיפגשים בבתי קפה, טיולים ועוד. תמיד השקעת את נשמתך על מנת שכולן תהיינה מרוצות. איך תמיד זרמת איתי לתערוכות וארועי תרבות. תמיד מצאנו דברים משותפים יחד. קבלתי ממך תמיד אהבה ופירגון וחברות אמיתית. גם ברגעים קשים יותר תמיד היית לצידי. עזרת לי בשיפוץ הבית במסירות. עשית מאמצים על מנת שיהיה לי בית חם ונעים למרות כל הקשיים. איך בחרת איתי יחד כל פריט ולא ויתרת. היית האחות שלא הייתה לי. היית החברה האמיתית שלי ומצד שני גם הייתי אמא לכל הנשים בקבוצה. תמיד דאגת לכולן. השארת חלל ענק. תהום שבאמת אין לי מושג איך לצאת ממנה. אהבתי אותך אהבת נפש ואוהב אותך לעד חברתי היקרה".