עיריית כפר סבא חייבה במשך שנים את תושב העיר בתשלום ארנונה עבור מרפסת מקורה כאשר מעולם לא הייתה קיימת מרפסת כזו, כך נטען בכתב תביעה שהגיש בעל הדירה נגד העירייה בדרישה להחזיר את הכספים שנגבו ממנו ביתר.
2 צפייה בגלריה
שנים ללא מרפסת
שנים ללא מרפסת
שנים ללא מרפסת
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
התובע התגורר בדירה שכורה בקומה רביעית בבניין מגורים בכפר סבא. החל מחודש דצמבר 2011, מועד אכלוס הבניין, הושכרה הדירה בחוזה שכירות מתחדש לתובע, אשר התגורר בה עד לסוף חודש ספטמבר 2019. לטענתו, במהלך תקופה זו לא עשה שימוש כלשהו בדירה, לא ביצע תוספות או קירוי של מרפסת הדירה והכל היה בדיוק כפי שנמסר לו עם כניסתו לדירה ובהתאם להיתר בנייה כדין.
בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא, טען התושב כי במהלך חודש יוני 2018 התברר לו כי עיריית כפר סבא מחייבת את הנכס בארנונה ביתר, כך שבמהלך כל השנים בהם התגורר בדירה חויב בגין 12 מ"ר מרפסת מקורה, כאשר מרפסת כזו מעולם לא הייתה קיימת.
התובע טוען כי לאחר שהתברר לו על אודות החיובים פנה לעיריית כפר סבא וביקש להעמיד אותה על טעותה תוך שהוא מבקש לתקן את החיוב ולקבל בחזרה את הכספים ששולמו ביתר. בכתב התביעה הדגיש התובע, כי החיוב הנכון הינו לפי 117 מ"ר כאשר בכל השנים משנת 2011 ועד סוף 2017 חייבה העירייה את התובע על 129 מ"ר ביתר וללא כל הצדקה, אך בשל טעות שלה.
התובע טוען כי העירייה הסכימה איתו, הודתה בטעות וביטלה את החיוב השגוי החל מיום 1 בינואר 2018, אך סירבה להשיב את הכספים שנגבו ביתר בטענה כי לא הוגשה השגה על החיוב. ביום ה-28 בפברואר 2021 פנה התובע לעירייה במכתב דרישה מפורט בו דרש השבה של הכספים שנגנבו ממנו ביתר.

2 צפייה בגלריה
גביית ארנונה לא שוויונית
גביית ארנונה לא שוויונית
גביית ארנונה
(צילומים: ארכיון, הרצל יוסף)

לטענתו, במכתב התשובה המשיכה העירייה בסירובה להשיב כספים אשר היא בעצמה מודה כי נגבו ביתר וללא כל הצדקה. "יציין, כי טענת העירייה לפיה משלא הוגשו השגות על פי חוק הערר הרי שלא ניתן להשיג עליהן, הינה טענה שאין בינה ובין הדרישה להשבה שום קשר", טוען התושב.
לדבריו, העירייה התעלמה מהעובדה שהיא חייבה אותו בגין רכיב אשר לא היה קיים מעולם ועל כן לא היה ביכולתו לגלות זאת קודם לכן, בתביעה מצוין כי "מעולם לא הייתה מרפסת מקורה במבנה ולכן אי אפשר היה לצפות כי התובע יעלה על דעתו כי העירייה מחייבת בגין רכיב שלא קיים".
התובע דורש מהעירייה להשיב את הארנונה שנגבתה ממנו ביתר בשל טעות ובגין נכס שמעולם לא היה לו.
קראו גם:
מהעירייה נמסר: "התובע הגיש ערעור על השומה לראשונה בשנת 2018, כאשר על פי תשריט הדירה, קיימת במקום מרפסת מקורה. לאחר הגשת הערעור ובדיקת מודדים, בוטל התשלום והוא אינו מחויב בתשלום בגין מרפסת מקורה. בתביעה, מעלה התובע השגה בגין גבייה בין השנים 2011-2018, כאשר על פי חוק, ניתן להגיש ערעור על שומה באותה שנה בלבד. עיריית כפר סבא גובה את תשלומי הארנונה על פי חוק בלבד, ואנו סמוכים ובטוחים כי כך גם יתברר בבית המשפט".