מודיפיי פיתחה טכנולוגיה שיודעת לחזות כיצד חומרי ריח ייתפסו על ידי האף האנושי. חוש הריח, המוגדר על ידי 7 אחוז מהגנום האנושי, שהינו חוש כימי, טרם פוצח. בעוד שטכנולוגיה יודעת לקשר בין אורך גלי אור ותדירות גלי קול, לבין תפיסת הראייה והשמע, טרם הצליחה לומר איזה ריח יהיה לאיזו מולקולה. כתוצאה מכך, תהליכי עיצוב חומרי ריח כיום הינם מבוססים ניסוי וטעייה ואינטואיציה של איש מקצוע בוותק של עשרות שנים.
קראו גם >>>>
בעזרת אוסף טכנולוגיות ממעבדת חקר הריח של מכון ויצמן, בשילוב עם טכנולוגיית לימוד מכונה שיודעת לחזות תגובות בין פני שטח של מולקלות לבין תאים אנושיים, מודיפיי מפתחת יכולת לחזות כיצד חומרי ריח ייתפסו ע"י האף האנושי על פי המאפיינים הפיזיקליים-כימיים שלהם. מתוך היכולת לחזות את תפיסת הריח של חומרים, מודיפיי מפתחת 'ריחות יסוד', שהם החוליה החסרה ביכולת לשדר ריח באינטרנט ל'מדפסת ריח' שבנויה ממחסנית שמכילה את ריחות היסוד.
אחת מיכולות חיזוי הריח של מודיפיי היא היכולת למסך ריח רע באמצעות סביבת חומרים שיחד עם מולקולות הריח הלא נעימות יוצרות 'תמונת ריח' חדשה שהמוח מפרש כריח נעים.
לדברי יגאל שרון, מנכ"ל ושותף מייסד ב- Moodify: "הייחוד שלנו נובע מהיכולת להתמודד עם אחד האתגרים האנושיים הגדולים ביותר: להבין כיצד ניתן להפעיל את חוש הריח בצורה דיגיטלית, אני מאמין שבעתיד הקרוב, בכל בית יהיה 'רמקול ריח' שיאפשר לצרכנים להריח בשמים לפני שהם קונים אותם באינטרנט ולהריח מאפייה או בית קפה שהם רואים בסרט".