"הגיבור של כולנו": רס"ן במילואים אביתר כהן ז"ל יובא היום (שלישי) למנוחות בכפר סבא. אביתר ז"ל שירת כקצין הדרכה בגדוד 8111, חטיבה 5, ונפל בקרב ברצועת עזה ביום ראשון בגיל 42. הודעה נמסרה למשפחתו. הותיר אחריו את אשתו תמי, והילדים דניאל, הדס, איתן ויובל.
3 צפייה בגלריה
אביתר כהן ז"ל. מלח הארץ
אביתר כהן ז"ל. מלח הארץ
אביתר כהן ז"ל. מלח הארץ
(צילום: פרטי)
אביתר היה מהנדס בחטיבת ההנדסה של cbc (קוקה קולה), והיה מוכר בכפר סבא כבעל הליכות טרומיות, מנהיג צנוע ועניו. חבריו ומכריו מספרים על אדם בעל שיעור קומה, איש משפחה, חדור אמונה וערכים.
סגן ראש העיר עו"ד איתן צנעני: "שתי המילים שכולנו פוחדים מהם בתקופה האחרונה 'הותר לפרסום' - היו אתמול מזעזעות במיוחד. אביתר, איש המעש הצנוע והשקט שכולנו אהבנו והערכנו, נפל בקרב על הבטחת ביטחוננו ועתידנו. אביתר, הלב של כולנו, כל תושבי כפר סבא, נמצא כעת עם אשתך תמי, והילדים דניאל, הדס, איתן ויובל. והוא ימשיך להיות איתם כל הזמן. כל הזמן. נזכור אותך לעד".

3 צפייה בגלריה
רס"ן אביתר כהן
רס"ן אביתר כהן
רס"ן אביתר כהן
(צילום: דובר צה"ל)

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "אביתר היה מלח הארץ, חינך את ילדיו לאהבת הארץ, ונלחם בגבורה ובעוז למען המולדת ולמען ביטחוננו. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים ואנחנו נלווה אותם ונסייע להם בכל שנדרש בשעתם הקשה ובאבלם הכבד. העיר כפר סבא כולה מרכינה ראש ומצדיעה לגיבור ישראל שנפל במלחמה על קיומנו ולמען העתיד של כולנו. יהי זכרו ברוך".
בחברת קוקה קולה בה עבד כמהנדס בכיר מסרו: "בכאב גדול, אנו נפרדים מאביתר כהן ז"ל - אב, בעל וחבר אהוב. אביתר - מנהל פרויקטים בכיר בחטיבת ההנדסה, אדם של מעשים, נרתם לכל משימה ונותן את המקסימום – בענווה, במקצועיות ומתוך תחושת שליחות. 12 שנים עבד לצידנו, בהן זכינו להכיר מקרוב אדם שורשי, את הלב הענק שלו, המחויבות למטרה והכישרון יוצא הדופן שהלך יד ביד עם צניעות שובת לב וחיוך טהור. ברוב שנותיו המקצועיות עבד במפעל קוקה-קולה כמהנדס ועד למנהל האחזקה של המפעל".

3 צפייה בגלריה
אביתר ז"ל (במרכז) בחברת קוקה קולה
אביתר ז"ל (במרכז) בחברת קוקה קולה
אביתר ז"ל (במרכז) בחברת קוקה קולה
(צילום: פרטי)

חברו רונן טל ספד לו: "היום איבדתי חבר יקר מאוד ללבי , מלח הארץ, איש צנוע נעים הליכות, אדם חכם מאוד שאצבע האלוקים נגעה בו. ליבי מרוסק והנפש לא נחה , אביתר כהן רס״ן במילואים קצין הדרכה מגדוד 8111 חטיבה 5 , שנפל בקרב בחאן יונס. אביתר חנך וליווה אותי בתפקידי בקוקה קולה. מלבד היום-יום שלנו ביחד, הוא היה חבר אמיתי, תקופה לא קטנה עבדנו ביחד שעות רבות, התחושה היא שנלקח ממני חלק מהלב שכבר איננו.


לא פשוט לי לשתף, בעיניים דומעות ומחנק בגרון ההבדל בינינו לבין המנוולים הוא שאנו אוהבי אדם והם שונאי האדם . וכך אתה אביתר איש של שלום ואהבה, איש של שימחה, איש של כבוד, איש של אמונה, איש של אהבת האדם. יחסרו לי השיחות בשעות המאוחרות והחוכמה שלך בהן והדרך בה הובלת בצניעות וענווה".
חבר ילדותו, נבו טל: "אנחנו, החברים מהתיכון, הכרנו אותך כ'אֶבְיָה', עם העיניים הטובות, עם הראש המתמטי החריף, עם פרצי הצחוק שהשכיבו את כולנו. אני חושב עליך כל היום (עוד לא ליווינו אותך בדרכך האחרונה, משפחתך היקרה בחרה לחכות עד שביתך תחזור מחו"ל) ודמותך עומדת מולי עם רעמת התלתלים שעיטרה אותך, אי שם לפני יותר מ 20 שנה, כשהיינו חופשיים מכל מחוייבות, רוכבים על קטנועים בטיול קליל של סוף י"ב בקפריסין.
"כל אחד פנה לדרכו, ואחרי כמה שנים דרכנו הצטלבו שוב בתל ערד, בטירונות בחטיבת הנח"ל. כל אחד מתח לו תלם משלו ואתה הלכת ובגרת ונישאת ופיקדת ושוב תלמינו נפגשו בפרויקט גמר שלך בלימודי ההנדסה, ושוחחנו חקלאות ותמיד נעים לפגוש ולחבק ולהיפרד בלי לדעת אם ומתי שוב.

קראו גם:

"זכינו החברים, בלי שידענו, להיפרד ממך לא מזמן, בטיול משותף ברמת הגולן. צחקנו ושמחנו והיה לנו טוב. ואי שם בלילה החלטת לחזור הביתה, לתמי ולילדים, כי אתה איש של בית יותר מהכל. ונשארנו יתר החבורה לישון ולטייל למחרת. וכיוון שלא הצטרפת לטיול, ביקשת שנשלח מיקום של בור המים בו היינו, וההודעה האחרונה שלך בקבוצה היתה המילה 'תודה'. וזהו, זה היה הקיץ האחרון שלך איתנו. אני לוקח איתי את המילה הנקייה הזו שלך, תודה, בלי מניירות ובלי אימוג'ים, ואשתדל להיות קצת יותר טוב בלומר תודה.
"בימים האלה, הנוראים בהודם, בטלטלה שבין חג אורים לחשיכה עזה, נידרש להיות גיבורים ולדלות כוחות מתוך הבור, להמשיך להודות ולהלל על הניסים, על גבורת הלוחמים, על אור היקרות שמחבר את העם שלנו, ועל שזכינו להכיר ולשהות במחיצתם של קדושי עליון כמוך, אֶבְיָה".
הלווייתו תתקיים היום (שלישי) בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. תושבי העיר יגיעו ללוותו בדרכו האחרונה בדגלי ישראל מהשעה 13:30, מרחוב תל חי פינת הכרמל לאורך רחוב ויצמן עד לבית העלמין הצבאי.