בשבוע שעבר הודיע משרד החינוך לאגודה לקידום החינוך כי הוא לא מאשר את הקמתו של התיכון לקיימות ואחריות חברתית שאמור היה להיפתח בתחילת שנת הלימודים תשפ"ב בקמפוס שטיינברג בכפר סבא.
1 צפייה בגלריה
שטיינברג. בינתיים רק פנימייה
שטיינברג. בינתיים רק פנימייה
שטיינברג. בינתיים רק פנימייה
(צילום: אסף פרידמן )
קראו גם >>>>
התיכון הציבורי אמור היה להיפתח במתכונת חדשנית ותואמת את רוח התקופה, לאחר שנה של עבודת הכנה שכללה השקעה כספית גדולה בהקמת חממות הידרופוניות ושיפוץ מבנים, גיוס צוות איכותי ורישום תלמידים - כל זאת בליווי ותמיכה של המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, שעודד את הקמתו של בית הספר. אלא שמחוז מרכז במשרד, בתחומו הגאוגרפי נמצא בית הספר, התנגד לפתיחת בית הספר בפיקוח מינהל החינוך ההתישבותי בתחומו, ודרש כתנאי את העברת הפיקוח אליו.
כאמור, רק היום, שבועיים לפתיחת שנת הלימודים, הודיעה הוועדה העליונה לפתיחת בתי ספר על יסודיים במשרד החינוך כי היא דוחה את בקשת האגודה לפתיחת בית הספר, בנימוק שאין לאגודה לקידום החינוך אישור מוסכם להפעיל בית ספר בקמפוס שטיינברג, אלא פנימייה בלבד.
כעת, יוצאת האגודה לקידום החינוך למאבק בהחלטת המשרד. איתן מורן, מנכ"ל האגודה לקידום החינוך: "בשל חוסר רצון להכריע בין שני גופים בתוכו, מונעים גורמים מסוימים במשרד החינוך, באמתלות שונות את הקמתו של אחד מבתי הספר הייחודיים, החדשניים והמתקדמים, שיכול היה להעניק חינוך איכותי ונדרש לילדים מצטיינים מכל הארץ. האגודה לקידום החינוך לא תוותר על הקמתו של מוסד, שאין רלוונטי ממנו לימים אלה, ותערער על ההחלטה בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה".