כרמין וולוויצי הגיעה למוקד מכבי שירותי בריאות בפתח תקווה עם תלונות על כאבי בטן וקיבה רגישה. עם הגעתה למוקד, היא התמוטטה על הרצפה עקב דום לב. הצוות הרפואי – ד"ר האדי אבו ציאם וד"ר מג'די מסוורה יחד עם האחים עאבד עת'אמנה ואנסטסיה ברוק – נזעקו לבצע החייאה. כרמין הייתה ללא דופק וללא סימני חיים. היא חוברה למוניטור והצוות החל בהחייאה אינטנסיבית.
2 צפייה בגלריה
האחות אנסטסיה ברוק המטופלת כרמין וולוויצי והרופא
האחות אנסטסיה ברוק המטופלת כרמין וולוויצי והרופא
האחות אנסטסיה ברוק המטופלת כרמין וולוויצי והרופא
(צילום: דוברות מכבי)
ד"ר מג'די מסוורה מומחה ברפואת ילדים שעבד במוקד באותה שעה במוקד והוזעק לסייע בהחייאה סיפר "מדובר בהחייאה מאוד דרמטית ומתוחה. כרמין הייתה ללא סימני חיים במשך דקות ארוכות, עשינו לה עיסויי לב, הפעלנו את הדיפיברילטור ונתנו לה חמש מכות חשמל במהלך ההחייאה. ההחייאה ארכה זמן רב ולמרות המאמצים הרבים שלנו, כרמין לא הגיבה ולא הראתה סימני חיים. אנחנו לא ויתרנו והמשכנו לבצע את כל הפעולות האפשריות במסגרת הניסיון לעורר בה סימני חיים. היינו מרוכזים במשימה – להציל אותה. אחרי חצי שעה של החייאה אינטנסיבית, פתאום היא התחילה להזיז את הידיים שלה, פקחה עיניים. אמרתי לעצמי – אם יש ניסים – ככה הם נראים".

2 צפייה בגלריה
ד"ר מג׳די מסוורה והאח עאבד עת׳אמנה
ד"ר מג׳די מסוורה והאח עאבד עת׳אמנה
ד"ר מג׳די מסוורה והאח עאבד עת׳אמנה
(צילום: דוברות מכבי)

כרמין מספרת "כל מה שאני זוכרת מאותו היום הוא שהגעתי למוקד והתעלפתי. הדבר הבא שאני זוכרת שהתעוררתי לאחר 24 שעות כשהייתי מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ. באותו היום עברתי 14 אירועי דום לב. מה הסיכוי לשרוד דבר כזה? אני לא מאמינה שאני עומדת היום על הרגליים. הצוות במכבי לא ויתר עליי. עשו לי החייאה במשך חצי שעה והאמינו שאחזור לחיים. כשהגעתי להודות לד"ר מג'די ולצוות של המוקד, הוא בכה ואני בכיתי יחד איתו. מבחינתי יש לי שני ימי הולדת אחד ביום שבו נולדתי והשני ביום שבו הצוות המדהים עשה לי החייאה שהחזירה אותי לחיים".
קראו גם >>>>
האח עאבד עת'אמנה סיפר: "המקרה של כרמין חריג ונדיר. ההחלטה שלה להגיע למוקד מכבי בפתח תקווה, הצילה את חייה. היא התמוטטה ממש כמה דקות אחרי שהגיעה למוקד, סמוך לעגלת ההחייאה. אם זה היה קורה בכל מקום אחר – חייה היו בסכנה ממשית. המוקד של מכבי בפתח תקווה ערוך לטיפול במקרים רפואיים חריגים כמו החייאות והתקפי אלרגיה חמורים וגם מעניק טיפול לחולים שזקוקים למענה שגרתי וקבוע כמו חולים אונקולוגיים וחולים במחלות כרוניות".