שבוע בלבד לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב קבעה שראש מועצת כוכב יאיר־צור יגאל, יובל ארד, עושה שימוש פסול במשאבי המועצה ובקבוצות הווטסאפ שפתח, הוא מוצא את עצמו פעם נוספת תחת ביקורת קשה של בית המשפט.
2 צפייה בגלריה
יובל ארד
יובל ארד
יובל ארד
(צילום: מועצת כוכב יאיר צור יגאל)
השופטת, ד"ר מיכל אגמון גונן, המכהנת גם כיו"ר ועדת הבחירות האזורית, פסקה השבוע כי ארד "מטעה את התושבים, מנצל לרעה את המצב הביטחוני, מבזה את בית המשפט ומפר בצורה בוטה את ההחלטה שניתנה כנגדו". בנוסף לביקורת הקשה, בית המשפט חייב אותו בקנס כספי.
כך נכתב על השימוש שארד עשה בקבוצות הווטסאפ של המועצה: "...מר ארד עשה שימוש בנתונים של החברים שאסרתי במפורש על שימוש בהם... תוך הטעייתם לחשוב כי הדבר חשוב לקבלת עדכונים שוטפים במצב הנוכחי... מחיקת הקבוצה והנתונים בה, מהווה המשך השימוש האסור בנכסי ציבור תוך הפרת החלטתי.."

2 צפייה בגלריה
יובל ארד
יובל ארד
יובל ארד
(צילום: יח"צ)


עוד הוסיפה השופטת: "ארד שינה את שם הקבוצה כך שתחזה להיות קבוצה סגורה ושלח בה הודעה תוך שהוא עושה שימוש בנתונים שיש בידיו, לרבות אלו שצורפו שלא כדין, ומודיע להם כיצד ניתן להצטרף לקבוצה פרטית חדשה שלו....ארד ממשיך ומבהיר כי יש חשיבות מיוחדת להצטרפות לקבוצה החדשה לשם קבלת עדכונים.. תוך ניצול לרעה של המצב הביטחוני והצורך של התושבים להישאר מעודכנים בעקבות המצב.
בפסק הדין מתקוממת השופטת כנגד נסיונותיו של ארד ליחס לעצמו את כל פעילויות המועצה: "ככל שאין מדובר בפרסום חשוב, הרי שהוא מייחס לעצמו את פעילות המועצה, ובכך עושה שוב שימוש אסור בנכסי ציבור. נראה כי מר ארד סבור כי 'ראש המועצה הוא המועצה', וכל דבר בו הוא לוקח חלק במסגרת תפקידו כראש המועצה, הוא רשאי לפאר ולהאדיר את שמו".
בסיום החלטתה, חייבה השופטת את ארד בתשלום הוצאות ומורה לו לשלם אותן מכיסו הפרטי ולא מקופת המועצה: "מר ארד יישא באופן אישי בהוצאות העותרות ושכר טירחת עו"ד בגין בקשה זו בסכום של 10,000 שקלים. יודגש, המועצה לא תישא בהוצאות אלו במישרין או בעקיפין".

קראו גם:

ארד מסר בתגובה: "מדובר בקבוצת הכרזות ווטסאפ פרטית שהקמתי לפני כשנה ואשר שימשה להעברת מידע ישיר מראש המועצה לציבור הרחב, באופן מהיר ויעיל. למרבה הצער, עתירה קנטרנית ומיותרת הביאה לסגירתה תוך ניצול ציני של פרסום חד פעמי בעמוד המועצה, שאירע יומיים לאחר תחילת המלחמה, בשעה שנדרש עדכון מהיר לציבור. אני מצר על החלטת ועדת הבחירות המהווה פגיעה בציבור, אך למרות הקשיים שהתעוררו, נכבד את החלטת ועדת הבחירות".
הילה בן הראש חכמון, המתמודדת מול ארד לראשות המועצה הגיבה לפסק הדין: "תושבי כוכב יאיר־צור יגאל צריכים לשאול את עצמם האם זה ראש המועצה שראוי שימשיך להנהיג אותנו התושבים".