"זה שוד לאור היום", טוען מאיר ורנר, ששילם עבור חצי שעת חניה בחניון מרכז שרונה בצומת רעננה לא פחות מ־150 שקל: "יש כאן ביטוח לאומי, מוסדות ממלכתיים, איך הם מסוגלים לקחת עבור חניה 150 שקל?".
1 צפייה בגלריה
חניון שרונה. "החניתי לחצי שעה"
חניון שרונה. "החניתי לחצי שעה"
חניון שרונה. "החניתי לחצי שעה"
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>>
ורנר הגיע בשבוע שעבר לחניון מרכז שרונה, ולטענתו: "במקום היו שתי כניסות, האחת לבעלי מינויים והשנייה לקהל הרחב. נכנסתי, החניתי לחצי שעה, ואחר כך הבנתי שנשדדתי לאור היום".
כזכור, לפני כשנתיים פנה חבר מועצת עיריית הוד השרון, יגאל שמעון, לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, בבקשה לטפל בעלות החניה הגבוהה במרכז, הגובה בדרך כלל כ־60 שקל לשעה. "מחיר זה שנגבה בפועל מתושבים רבים מכפר סבא והסביבה", כתב שמעון, "פוגע בשירות שניתן לציבור המגיע למשרדי הממשלה הממוקמים במתחם (מס הכנסה, שירות התעסוקה ועוד) וכל זה נעשה בשטחה המוניציפלי של העירייה בראשותך".
סער בתגובה פנה לבעלי המתחם בדרישה להוריד את מחירי החניון, הבעלים הסכים לבחון את הנושא, ואכן מספר ימים לאחר מכן הוריד את התשלום ל־30 שקל לשעה. אלא שלפני כשנה הוקפץ המחיר ל־150 שקל לשעה עקב בנייה המתקיימת במתחם. החניון, שגם בימים רגילים נחשב יקר מאוד, נסגר לקהל הרחב ונפתח למנויים וללקוחות המרכול "קשת טעמים" בלבד.
במרכז שרונה הסבירו שהחניון נסגר ללקוחות מזדמנים בגלל מחסור במקומות חניה עקב שיפוצים שנערכים במרכז. במרכז הוסיפו שבמקום הוצבו שלטים מאירי עיניים המתריעים על כך שהחניון לא מיועד ללקוחות מזדמנים ושאם כאלה יחנו בו הם ייאלצו לשלם 150 שקל.
ורנר מצידו טוען כי מדובר בהתחמקות: "כשנהג כמוני מגיע ומחפש חניה הוא רואה את שני השלטים מימין ומשמאל. הימני מיועד ללקוחות החניון. השמאלי, ובאותיות קידוש לבנה, ללקוחות 'קשת טעמים' ולמנויים. רק באותיות קטנות למטיבי ראייה בלבד, ששום נהג לא יכול לראות, כתוב כי רכב שאינו לקוח יחויב ב־150 שקל. מה הפלא שיש כל כך הרבה תלונות, הן על המחיר והן על הכיתוב. מדוע אין תעריף ברור ליד המחסום העולה?".
ממרכז שרונה נמסר: "לאור הבנייה בשטח בתקופה האחרונה, החניון מיועד למנויים ולקוחות 'קשת טעמים' בלבד. יש לציין כי לקוחות 'קשת טעמים' הרוכשים בחנות מקבלים חניה חינם. לאחר סיום הבנייה ייפתח החניון לקהל הרחב".