36 חוסים במוסד בר דרור בכפר סבא לקו בסוף השבוע בשלשולים אחרי שאכלו ארוחה במקום. משרד הבריאות מסר כי שלושה מהם סובלים מחום, ולאחר בדיקה של לשכת הבריאות המחוזית נמצאו במוסד כשלים תברואתיים. על כן, הוחלט לסגור את המטבח במקום לבישול ולהכנת סלטים. במוסד שוהים ילדים הזקוקים לשיקום נפשי, אולם אף אחד מהם לא אושפז בעקבות האירוע.
2 צפייה בגלריה
אף אחד לא אושפז
אף אחד לא אושפז
אף אחד לא אושפז
(צילום: נדב אבס)
ממוסד בר דרור נמסר בתגובה: "ביום רביעי בשבוע שעבר מספר דיירים במעון החלו לשלשל ובהמשך התפשטו התסמינים בהדרגה לדיירים נוספים במעון. הדבר דווח לרופא המעון שהחל בטיפול. עדכנו את המשפחות ומשרד הרווחה. הזמנו את משרד הבריאות שבדק את מטבח המעון, נשלחו בדיקות למעבדה ונפעל בהתאם לתוצאות שטרם נתקבלו.

2 צפייה בגלריה
36 חוסים לקו בשלשולים
36 חוסים לקו בשלשולים
36 חוסים לקו בשלשולים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

קראו גם >>>>
"מאחר שההתפשטות נעשתה בהדרגה ובנוסף ישנם עובדים שלקו בתסמינים למרות שלא אכלו במעון, אנחנו לא יודעים עדיין מה גרם לשלשולים. התחלנו לעבוד עם חברת קייטרינג חיצונית עד שיתקבלו תוצאות. לשמחתנו יש כבר שיפור במצב הדיירים החולים. המעון עובד לפי הוראות משרד הבריאות ותחת התייעצות עם טכנולוג מזון.
"מטבח המעון עובד כבר 45 שנה ומעולם לא הייתה לנו הרעלת מזון ואנו מקווים שגם עכשיו לא מדובר בהרעלה, אך כרגע אנו עסוקים בטיפול בדיירים שכאמור מצבם משתפר ומודים למשרד הבריאות ומשרד הרווחה על עזרתם בהתמודדות עם המצב".