לראשונה מאז הוקם המושב צור נתן הוצבו שלטי רחובות ומוספרו שלטי הבתים זאת בעקבות יוזמתו של שקד דבש, נער בן 16 תלמיד חינוך מיוחד, שבהיותו בגיל 12 התקשה להסביר לנהג ההסעה איפה הוא גר. הוא כיתת את רגליו ברחבי המושב, עבר מבית לבית, החתים את כל התושבים, ולפני שבוע מאמציו נשאו פרי. כאות הוקרה לפעילותו, הרחוב הראשי ביישוב נקרא על שמו: דרך שקד.
1 צפייה בגלריה
שקד דבש. "אני מסתובב הרבה ליד השלט, אבל בטח יעבור לי"
שקד דבש. "אני מסתובב הרבה ליד השלט, אבל בטח יעבור לי"
שקד דבש. "אני מסתובב הרבה ליד השלט, אבל בטח יעבור לי"
( צילום: מועצת דרום השרון)
קראו גם >>>>
"בסך הכול הסתבכתי להסביר לנהג ההסעה איפה אני גר וזה הוביל למשהו שאני מאוד גאה בו". שקד דבש, תלמיד בבית הספר לחינוך מיוחד אפשטיין ברופין, הוא אחד הנערים המקסימים ביותר שיצא לכם להכיר. אין הרבה אנשים שזוכים שעל שמם ייקרא רחוב בישראל, בטח לא אם הם בני 16 היום, אבל קריאת השם של הרחוב הראשי במושב צור נתן הנמצא במועצה האזורית דרום השרון על שמו של שקד, הוא יותר מאשר זכות אלא הכרת תודה, שכן רק בעקבות יוזמתו ניתנו שמות לרחובות בישוב לראשונה מאז הוקם שנת 1966.
הסיפור התחיל לפני כשלוש וחצי שנים, שקד דבש, שהיה רק בן 12 וחצי התקשה להסביר לכל מי ששאל אותו באיזה רחוב הוא גר מהסיבה הפשוטה שלא היה רחוב כזה: "היינו מזמינים פיצה והשליח היה מסתובב בחצי מושב כי הוא לא ידע איפה אנחנו, ואני גם הייתי מתקשה להסביר לו, ימינה ושמאלה, ואחר כך עוד קצת. זה היה מבלבל מאוד. עיקר הבעיה הייתה עם נהג ההסעות, שלא תמיד היה אותו אחד, שהיה מוריד אותי מבית הספר בבית. היה צריך להסביר לו ולי היה קשה. אז החלטתי לגייס את כל התושבים לעניין, ופניתי לכל בתי התושבים והחתמתי אותם אותם על עצומה לקבוע שמות לרחובות. בהתחלה חיפשתי סתם ברחובות אנשים ואחר כך דפקתי מדלת לדלת. כולם חתמו.
"כשסיימתי להחתים הגשתי את העצומה לשגית בן ארי, נציגת המושב במליאת המועצה של דרום השרון, והיא נרתמה לזה. היא הייתה מאוד נחמדה, ודי ניסתה לזרז את זה, זה לקח האמת הרבה זמן".
לפני שנה בדיוק, אישרה מליאת המועצה את שמות הרחובות החדשים בצור נתן. במקביל הקצתה המועצה במסגרת תקציב בלתי רגיל סכום של 600,000 שקל לכל ישוב במועצה לצורך שיקום ופיתוח תשתיות בהתאם לבחירתו. בצור נתן הוחלט להשתמש בתקציב לצורך מהלך בניית כביש, מדרכות, חניות וגם שילוט הישוב. בשבוע שעבר כעבור שנה של עבודה בעניין ובסיועה של ועדת השמות ודנה גל מנהלת המחלקה המוניציפלית במועצה, הוצבו שלטי השמות במושב, כאשר הרחוב הראשי נקרא על שמו של שקד.
איך ההרגשה שרחוב בישראל נקרא על שמך?
"וואו זו הרגשה מדהימה, זה ממש כיף וגאווה גדולה שהרחוב הראשי נקרא על שמי. באמת אני מוצא את עצמי הרבה פעמים מסותבב ליד השלט. אבל זה יעבור לי".
ומה הלאה, מה אתה מתכווון לעשות בהמשך?
"האמת לא יודע ממש, אבל יש לי רעיונות לסדרות טלוויזיה, אבל אני די מתעצל לכתוב אותן, אולי עכשיו, כשאני מבין שיוזמות מתממשות גם אם לוקח להן קצת זמן, זה ייתן לי כוח להוציא את זה לפועל".
ראש מועצת דרום השרון, אושרת גני גונן: "פרויקט השילוט ומספור הרחובות בצור נתן הוא חלום שחלם תושב, במקרה זה נער, והוגשם הודות לחיבור ושיתוף פעולה של תושבים, הנהגות הישובים, מליאת המועצה ומנהלים מסורים. ברכות לתושבי צור נתן ולשקד היזם, שהחליט להוביל שינוי ופעל כדי לממש אותו. אין ספק שהתוכנית שבחר המושב ליישם היא ייחודית ומרגשת".