היום (חמישי) יערך טקס סיום קורס טיס מחזור 187 במסגרתן יוענקו דרגות הקצונה וכנפי טיסה לבוגרי ובוגרות הקורס. את קורס הטיס יסיימו השנה 36 צוערים וצוערות, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה.
2 צפייה בגלריה
סגן י'
סגן י'
סגן י'
(צילום: דובר צה"ל)
סגן י', בת 22 ממועצה אזורית דרום השרון, מסיימת את קורס טיס 187 כנווטת קרב. לסגן י' אח, אח גדול, אח קטן ואחות קטנה. אמה עורכת דין, ואביה עובד במשרד הביטחון. בילדותה גרה מספר שנים באוסטרליה, ובתיכון הרחיבה פיזיקה ומדעי המחשב. לפני הצבא י' רקדה, ובזמנה הפנוי אוהבת לטייל, לבשל ולאפות. בנוסף לקחה חלק בתנועת הנוער "בני המושבים".
לפני הגיוס, י' עשתה שנה במכינה קדם צבאית עליה מספרת: "שנה מאוד מפתחת, שגיליתי בה הרבה על עצמי. אני לוקחת משם חברים לחיים והמון חוויות".
סגן י' התחילה במגמת תובלה בקורס 186, והוסבה למגמת נווטי קרב בקורס 187: "אני חושבת ששם הבנתי שאני באמת רוצה להיות צוות אוויר. התקופה הזו שיכולתי באמת לחשוב על מה שאני עושה עד הסוף, היא התקופה שבאמת הבנתי את המשמעותיות של התפקיד, וכמה אני יכולה לתרום בו".

2 צפייה בגלריה
מסיימי קורס טייס נווטות קרב
מסיימי קורס טייס נווטות קרב
מסיימי קורס טייס נווטות קרב
(צילום: דובר צה"ל)

הניווט המסכם בשלב הבסיסי הוא חוויה משמעותית בשבילה בקורס. "הלכתי 40 קילומטר לבד, בלילה- משקיעה ועד זריחה", היא מתארת, "זו חוויה מטלטלת מאוד, אבל ידעתי שאני מסיימת את הניווט הזה לא משנה מה".
י' מספרת על ההשפעה של המלחמה על התחושות שלה להמשך: "לשמוע המראות 24/7, כל הלילה, נותן מוטיבציה מטורפת. אני רק רוצה לעלות למטוס בעצמי ולקחת חלק בעשייה הזו".

קראו גם:

לאחר 3 שנים בקורס הטיס מסכמת סגן י': "הקול בראש- עם ק'. בסוף הכל הוא מה שאתה אומר לעצמך שאתה יכול לעשות. ההצלחה היא בראש, ואני חושבת שהרבה אנשים לא מנסים להגיע לקורס כי הם לא יודעים שהם מסוגלים".