בבית הכנסת המרכזי בישוב צופית ביקשו המתפללים מהרב יצחק יעקובוביץ, רבה של המועצה האזורית דרום השרון, שבין היתר גם אחראי על שירותי הדת בישוב, שיאפשר להסיר את המחיצה בין עזרת נשים לגברים בבית הכנסת המרכז. הרב, לאחר שהתייעץ עם גדולי הדור והרבנים הראשיים, סירה לבקשה, ובתגובה, ועד הישוב החליט לפטר אותו מתפקידו, ולהביא במקומו רב אחר.
2 צפייה בגלריה
הרב יצחק יעקובוביץ
הרב יצחק יעקובוביץ
הרב יצחק יעקובוביץ
(צילום: פרטי)
ועד הישוב צופית שלח מכתב דרישה לראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן להחליף את הרב יצחק יעקובוביץ המעניק ב-15 השנים האחרונות שירותי דת בתחום הישוב, ובכללם שיעורי התורה שהרב נוהג לתת בישוב, זאת מכיוון שסירב לבקשתם להסיר את המחיצה המפרידה בין גברים לנשים בבית הכנסת בישוב הממוקם בתוך מועדון פיס.
ועד מושב צופית: "הוועד לא פיטר את רב המועצה מעצם העובדה שהרב לא מועסק ע"י וועד מקומי צופית. מושב צופית מקבל את שירותי הדת שלו מהמועצה האזורית דרום השרון. השירות ניתן ע"י מספר רבנים שהמועצה מעסיקה, ומושב צופית בחר להחליף את הרב יעקובוביץ ולקבל את שירותי הדת מרב אחר.

2 צפייה בגלריה
אושרת גני גונן
אושרת גני גונן
אושרת גני גונן
(צילום: רמי זרנגר)

"הרב יעקובוביץ בהתנהלותו במקום לעסוק בקירוב לבבות ואיחוי קרעים, גרם לפגיעה בססטוס קוו שהיה מקובל במושב שנים רבות וליצירת מחנות במושב סביב נושא הדת. גם אם קירב כמה תושבים לדת, הוא הרחיק רבים אחרים.
"נעשו ניסיונות רבים של הוועד להגיע להידברות עם הרב בסיוע המועצה האזורית, אך במקום ליצור שלום בית וקרבה. בחר הרב להמשיך ולנקוט באותו קו שגורם לריב, שנאה ומחנאות במושב.
"ועד מקומי צופית תומך בסטטוס קוו בנושא בית הכנסת והדת כפי שהיה נהוג במושב מאז הקמתו לפני 90 שנה. יתרה מכך הוועד מקצה לאורך השנים תקציב ייעודי לנושא הדת שמטרתו לממן פעילויות מגוונות בנושא למי שמעוניין בכך, וכל זה במבנה ציבור של הוועד המקומי.
"לראייה, במהלך השנים האחרונות הורחבה התפילה במושב שהייתה נהוגה רק בימי שישי גם לימי שבת, והוועד המקומי תמך בכך. המבנה ששירת בימי שבת קהל חילוני לימי הולדת וארועים אחרים הוקצה לתפילה.
קראו גם:
"לסיום, לגבי נושא המחיצות, אין קשר בינו לבין הבקשה של הוועד לקבל שירותי דת מרב אחר במועצה האזורית. לראייה כיום תפילות שישי ושבת מתנהלות עם המחיצה שביקשו המתפללים. יתרה מכך, הגענו להסכמה שבחגי תשרי תמשיך להיות הפרדה בין נשים לגברים, אולם ההפרדה תהיה זהה לזו שהיתה נהוגה כל השנים, לא הפרדה בגובה 1.68 כפי שדורש הרב יעקובוביץ אלא בגובה שמאפשר לנשים להיות שותפות לתפילה".