החגים כבר עברו, השגרה חזרה ובחרנו להתחיל אותה עם סיפור שיש בו הרבה תקווה: דודי סבג, רק בן 36, בעל מספרת 360 בכפר סבא, היה בטוח שהוא סובל מצרבת. "זה היה ביום חמישי בסוף חודש יוני השנה", הוא משחזר, "בסוף יום חמישי התווכחתי עם השותף שלי ולאחר כשעה התחלתי לחוש כאבים בחזה ותחושת צריבה חזקה בקיבה. ביום שישי בבוקר התחושה נמשכה, אך מכיוון שהייתי בטוח שזה מתח בעקבות הוויכוח ושזה יעבור, הלכתי לעבודה כרגיל.
3 צפייה בגלריה
סבג. "הייתי עם חסימה של 99.9%"
סבג. "הייתי עם חסימה של 99.9%"
סבג. "הייתי עם חסימה של 99.9%"
(צילום: יאיר שגיא)
"במהלך היום המשיכה תחושת הצריבה החריפה והתחזקו הלחצים בחזה אליהם הצטרפו כאבים בלסת התחתונה. תכננתי ללכת ל'ביקור רופא' אך מכיוון שעדיין היה סגור שם, וכבר לא יכולתי להתעלם מהכאב שהלך והחריף, התקשרתי לשי, אחות במיון של בית חולים מאיר שהיא גם לקוחה שלי, ושאלתי אם אוכל להגיע ולקבל משהו נגד הכאבים. כשהגעתי למיון, שי הביטה בי מבט אחד והספיק לה להבין מה קורה, והיא התעקשה שאעשה מיד א.ק.ג, צילום חזה ובדיקות דם".
ומה קרה?
"בדיקות הדם הראו שאני בעיצומו של התקף לב חריף. הזעיקו לשם את ד"ר אלה גלעדי ממערך הלב שעשתה לי אולטרסאונד ללב (אקו לב) שאישש שאני אכן בהתקף לב. צוות הרופאים תחיל להצטבר מעליי, נבהלתי מאוד ונתקפתי בחרדות, פתאום גם ד"ר ניר פסקה, שהייתה הרופאה הבכירה במיון, עזבה הכל וליוותה אותי במשך כל ההכנה שעשו לצנתור. זה היה מפחיד ויחד עם זאת הכל היה מאוד מהיר - תוך דקות כבר הייתי בחדר צנתורים".

3 צפייה בגלריה
חדר הניתוח בניתוח לב
חדר הניתוח בניתוח לב
חדר הניתוח בניתוח לב
(צילום: אלי דדון )

נשמע מבהיל.
"זה עוד לא הכול, הצוות שהגיע לבקר אותי בטיפול נמרץ לב סיפרו לי שהייתי עם חסימה של 99.9%. שאם הייתי מתעכב אפילו בעשר דקות הייתי עלול כבר לקבל דום לב ולא להיות כאן יותר".
איך אתה היום?
"מיד אחרי הצנתור הרגשתי הרבה יותר טוב, ממש חזרו לי האנרגיות. בדיעבד אני מבין שהעייפות שסבלתי ממנה כל הזמן הייתה תוצאה של החסימה, שפשוט לא הגיע לי דם ללב. אני קישרתי את העייפות הזו לפוסט קורונה, ומסתבר שזה היה בגלל החסימה. אני לא יודע איפה הייתי היום לו לא טיפלו לי במהירות".

3 צפייה בגלריה
דודי סבג. "הייתה לי צרבת חזקה"
דודי סבג. "הייתה לי צרבת חזקה"
דודי סבג. "הייתה לי צרבת חזקה"
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם >>>>
האירוע הזה שינה אצלך משהו?
"אין ספק שזו הייתה חוויה מטלטלת. מאז המקרה שיניתי את כל התזונה שלי, אני עד היום מבצע שיקום לב הכולל פעילות ספורטיבית, כאשר בבית החולים מנטרים את כל המדדים שלי מרחוק באמצעות שעון מיוחד. פעם בשבוע אני משוחח עם צוות המומחים במכון שיקום הלב, עוברים על המדדים ומדברים כיצד אפשר להתקדם.
"חשוב לי לומר, שלכל אלו שחושבים שהתקף לב לא קורה לאנשים צעירים, כדאי שאנשים יכירו את התסמינים המעידים על התקף לב, שיכול להגיע גם בגיל צעיר ולא להמתין - ללכת מיד להיבדק אם הם סובלים מהתסמינים הללו".