בימים אלה יצא לדרך פרויקט מרגש: פתיחת 17 קבוצות רובוטיקה שהותאמו במיוחד לילדים על הרצף האוטיסטי. היוזמה היא של בני נוער חברים בקבוצת הרובוטיקה Bumble-B אשר פועלת במסגרת ארגון FIRST העולמי. בימים אלה התוכנית יצאה לדרך, ונפתחו 17 קבוצות מהן נהנים חניכים ממגוון מסגרות טיפוליות של אלו"ט ביניהן ילדי המרכזים הטיפוליים "שבילים" של אלו"ט בכפר סבא.
1 צפייה בגלריה
חברי קבוצת הרובוטיקה
חברי קבוצת הרובוטיקה
חברי קבוצת הרובוטיקה
(צילום: יח"צ)
Bumble-B יחד עם אלו״ט לא רק פתחו את 17 הקבוצות האלה אלא גם הפכו את הפרויקט הזה לשיטת טיפול באוטיזם. בעקבות התוצאות המוצלחות בגנים, הכוונה היא להכניס את התוכנית עד שנת 2025 לכלל גני התקשורת של אלו"ט ברחבי הארץ. באלו״ט עוקבים אחר התוכנית מקרוב, בוחנים את יעילותה והרחבתה כשיטת טיפול.
לדברי אביב כהנא, תלמידת כיתה י' וממובילות היוזמה: "בקיץ האחרון חבריי ואני פנינו לאלו"ט כדי להציג את האפשרות להפעיל רובוטיקה בקבוצות גיל שונות: הזמנו את מנהלות המועדוניות ושל מרכז שבילים על מנת להציג להן את העולם של FIRST, להכיר להן את תוכניות הרובוטיקה השונות, מערכי שיעור והדגמת דרכים יצירתיות להעברת הפרויקט לחניכים עם אוטיזם.

קראו גם:

בשלב הבא, רצינו לבחון את המערכים המותאמים שייצרנו ולהתייעץ עם הנערות והנערים האוטיסטים ולכן הגענו לקייטנת פתח תקווה, שם העברנו לחניכים פעילויות העשרה מדעיות וטכנולוגיות כמו תכנות רובוט בעזרת תוכנת ה- WEDO וניסויים מדעיים."