הכירו את סגן ד' וסגן ת' תושבי יישובי המועצה האזורית דרום השרון שסיימו קורס טיס בסוף השבוע האחרון.
1 צפייה בגלריה
סגן ת' וסגן ד'
סגן ת' וסגן ד'
סגן ת' וסגן ד'
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
סגן ד', בן 23 סיים את קורס טיס 184 כטייס מסוקים. לסגן ד' שני אחים, אמו (59) עוסקת בייעוץ ופיתוח אישי ואביו (65) בעל חברה לתכנון ובניית מוזיאונים. סגן ד' היה חניך בתנועת הנוער "בני המושבים", למד בבית ספר תיכון בהוד השרון, שם הרחיב את המגמות פיזיקה וספורט. בזמנו הפנוי אוהב לשחק כדורסל, לטייל, ספורט אתגרי וספורט מוטורי.
לפני גיוסו לקורס טיס, עשה סגן ד' שנת שירות בכפר ילדים לילדים מחוסרי בית. ד' היווה עבורם "אח גדול", חנך אותם אישית ותמך בפן הלימודי והחברתי. במסגרת שנת השירות, הכיר ד' את יעקב בן ה-14, לקח אותו תחת חסותו, "אימץ" אותו לביתו והם גרים יחד כבר 4 שנים. כיום יעקב משרת כחייל לוחם במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר.
בשלב הראשוני של קורס הטיס, במהלך צ'ק מסוקים, סבו של ד', ניצול שואה, נפטר. ד' מספר: "יצאתי לשבעה ובמהלכה הודיעו לי שעברתי את הצ'ק. החלום שלי היה שסבא שלי יהיה בסיום הקורס, במסדר כנפיים. זה היה עבורי רגע מכונן, שם הבנתי שאני רוצה להישאר בקורס".
למפגש מפקד חיל האוויר עם משפיעים, בחר להביא סגן ד' את המחנך שהיה לו בתיכון, בשבילו זו הפלטפורמה להגיד לו תודה על העשייה והתמיכה בו ולהגיד לו כמה הוא מעריך אותו.
סגן ד' מסכם 3 שנים בקורס: "הקורס היה מסע מטורף עבורי, אתה עובר אותו עם חברים מההתחלה ועד הסוף וניתן לראות על כל אחד כיצד התבגרנו. אני מסתכל אחורה על כל הדברים והחוויות שעברנו בקורס ואני מרגיש גאווה".
____
סגן ת' סיים את קורס טיס 184 כטייס מסוקים. לסגן ת' שלושה אחים, כאשר אחד מהם סיים את קורס טיס 175, גם הוא במגמת מסוקים וכיום משרת בטייסת 114. אמו (53) גננת ואביו (56) אסטרו פיזיקאי. סגן ת' נולד בפנסילבניה שבארה"ב בעקבות שליחות של אביו. סגן ת' היה מדריך בתנועת הנוער ה"צופים" ובבית הספר התיכון, הרחיב את המגמות פיזיקה ורובוטיקה. בזמנו הפנוי, אוהב משחקי מחשב, לנגן בפסנתר ולהתאמן בחדר כושר.
סגן ת' לא תמיד רצה להיות צוות אוויר, אך חלם להתגייס לשירות קרבי. הוא הבין שזה המקום הנכון עבורו בצ'ק המסוקים, הוא מספר: "במסוקים אפשר לרחף, לטוס לאחור ובגובה נמוך. אני מרגיש מחובר לשטח וזה מה שהלהיב אותי".
חוויה משמעותית משירותו של סגן ת' היא התקבלותו למגמת מסוקים: "הרגשתי את הלב יוצא החוצה מהתרגשות, ההשקעה שלי השתלמה".
סגן ת' מסכם שלוש שנים בקורס: "זו הייתה עבודה לא פשוטה ואני שמח מאוד על התוצאה. נתתי את כולי לאורך כל הקורס ואני לא מתחרט על כלום וזו הרגשה טובה".