נקמה היא לא רק תחושה אנושית, אלא הרבה פעמים דרך "להתקדם" בעולם הפשע, בעיקר כשהיא נעשית כטובה לעבריין בכיר. למשל כשמדובר בעבריין שלום דומרני, ובאנשים שניסו לרצוח את בנו, ניסים המכונה "נינה".
5 צפייה בגלריה
ניסים ושלום דומרני
ניסים ושלום דומרני
ניסים נינה דומרני ואביו שלום דומרני
(צילום: צפריר אביוב, חיים הורנשטיין)
אין פלא, לכן, שיש בבתי הכלא לא מעט פושעים קטנים, שירצו לנקום בעבור שלום דומרני את הפגיעה העזה שהוא חש לאחר נסיון החיסול של בנו ניסים נינה דומרני, שנותר משותק מהאירוע ברגליו ובידו הימנית. לא פחות מ-14 כדורים ירו בו המחסלים, וחמישה מהם פצעו אותו בפגיעות שכמעט גרמו למותו.
מאז אותו אירוע, כבודו של העבריין והאב, שלום דומרני, נפגע. דומרני הוא כידוע פושע משפיע ומרכזי בעולם התחתון בישראל, והנסיון לחסל את בנו, שאגב לא פועל במשותף עם אביו אבל שילם מחיר כבד - הטיל עליו צל כבד, שלא לומר חייב אותו בנקמה. וכן, יש לא מעט גורמים בעולם התחתון שישמחו לעשות עבורו את העבודה כדי לזכות בתשומת לבו החיובית.

5 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני
(צילום: גדי קבלו)

לדסק הפלילים של mynet נודע כי חטיבת המודיעין של שב"ס מצהירה באופן חד-משמעי על סכנת פגיעה מיידית בעבריין ישראל ביטון בן ה-28 מאשקלון. מדובר במי ששימש כדמות מרכזית בחולית החיסול, אשר כשלה למרבה המזל בניסיון לרצוח את נינה דומרני.
ביטון שימש כנהג המילוט הכושל, יש לומר, של החוליה. הוא המתין למחסלים ברכב הטויוטה שלו, ואז, לאחר שהמתנקשים ולדיסלב מיכאלוב ורוברט אובנסוב נמלטו, ביטון סייע להם להצית את רכבם עם האקדח בתוכו, ברחוב סמוך למגרש הרכבים של נינה, שם אירע ניסיון ההתנקשות. לאחר מכן ניסה למלט אותם משם ברכב הטויוטה שלו לישוב נבטים. אלא שהוא לא הצליח להימלט מהמרדף של בלשי ימ"ר לכיש, שתפסו אותו ואת חבריו קילומטרים ספורים לפני הכניסה לדימונה.

5 צפייה בגלריה
ניסיון החיסול של ניסים דומרני
ניסיון החיסול של ניסים דומרני
ניסיון החיסול של ניסים דומרני
(צילום ממצלמות האבטחה באדיבות המשטרה)

ביטון משתייך מודיעינית לכנופיה הקווקזית הדרומית בראשותו של העבריין ישי חנוכייב, ומצוי בימים אלה באגף ההפרדות הארציות של כלא איילון. "מדובר באסיר שכעולה מעמדת המודיעין קיימת מסוכנות לפגיעה בו באם יצא מההפרדה", קובע מסמך פנימי של שב"ס שהגיע לידי mynet.
ההפרדות הארציות, המוכרות גם בשמם "אגפי האיקסים", הם אגפים בהם כלואים העבריינים המסוכנים ביותר לחברה, מנותקים באופן כזה שהם כלואים 23 שעות ביממה, כשמותר להם לצאת להתאווררות של שעה אחת בלבד מחוץ לתא, בתוך חצר קטנטנה וסגורה, כמעין מובלעת בין מבני הכלא.

קראו גם:

המצב של ביטון נחשב לכל כך רעוע, מבחינת בטחונו ושלומו האישי מצידם של כל אוהדיו בפוטנציה של דומרני, ששב"ס אפילו לא מכניסים לו שותף לתא, מחשש שיפגע בו אם יקבל את "התמריץ" הנכון.
מדובר בסיבה מספקת לשב"ס להמשיך להחזיק את ביטון באגפי "האיקסים", על אף רצונו לעבור לאגף השמור, שהוא פתוח יותר. בשב"ס מבהירים שהם פשוט לא מוכנים לקחת את הסיכון לשלומו.

5 צפייה בגלריה
אייל נגר ועמוס לביא
אייל נגר ועמוס לביא
אייל נגר ועמוס לביא
(צילומים: שאול גולן ופרטי)

ויש סיבה טובה למתח סביב משפחת דומרני, כי הדרום בוער: מאז שחרורו של דומרני האב מהכלא, נסיון החיסול של דומרני הבן, חיסולו של העבריין בני שלמה, הסולחה של שותפו של שלמה, אייל נגר, עם העבריין עמוס לביא ועוד, נוצר מצב של מתח מובנה בעוצמה גבוהה.
בסופו של דבר, גם החשש לחייו של ביטון מתנקז לתמונה הכללית, והחשש בשב"ס הוא כי כל מעשה אלים בנושא - עלול להדליק פתיל חדש.