בתום ישיבה סוערת פרויקט הצעירים, שקידם ראש העיר רפי סער יחד עם גורמי המקצוע בעירייה מול רמ"י ומשרד התחבורה, אושר אמש (ד') במועצת העיר. במסגרת התוכנית, יושקעו 1.5 מיליארד שקלים בעיר כפר סבא כאשר לדברי העירייה ינתן דגש רב לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר, הקמת כבישים חדשים והרחבת כבישים קיימים, כניסות חדשות לעיר, הקמה של שכונות חדשות בעיר, שדרוג השכונות הוותיקוות. תקבולי העירייה משיווק יח״ד ע"י רמ״י צפוי להגיע למאות מיליוני שקלים.
4 צפייה בגלריה
תכנית מגדלים, או תכנית לצעירים?
תכנית מגדלים, או תכנית לצעירים?
תכנית מגדלים, או תכנית לצעירים?
(הדמיה: עיריית כפר סבא)
במסגרת התוכנית, התחייבה העירייה לשים דגש על דיור בר השגה לזוגות הצעירים במחיר מופחת ובהנחה של עד מיליון שקלים ודירות שיופנו לשכירות ארוכת טווח במחיר מפוקח ומסובסד על ידי חברת 'דירה להשכיר'. השכונה תיבנה על בסיס שמירה על השטחים הירוקים, הקמת טיילת עירונית ירוקה, שימור יער קפלן ועוד.

4 צפייה בגלריה
ישיבת מועצת העיר
ישיבת מועצת העיר
ישיבת מועצת העיר
(צילום: עיריית כפר סבא)

חברת מועצת העיר הדר לביא מסרה: "תכנית המגדלים לבניית 30,000 יחידות דיור חדשות והכפלת אוכלוסיית כפר סבא, ללא תשתיות וללא פתרונות תחבורה אושרה הערב במועצת העיר. האיש שלא יודע לתכנן אפילו נת"צ, קיבל הערב מנדט מחברי המועצה להפוך את כפר סבא לעיר מגדלים, כפי שעשה בעבר בהוד השרון. הפוליטיקה והעסקנות ניצחו את ההיגיון והשכל הישר.

4 צפייה בגלריה
הדר לביא
הדר לביא
הדר לביא
(צילום: פרטי)

זאת רק תחילתו של המאבק מבחינתנו! לאחר שננצח בבחירות נתחיל בריפוי שבאמת ישפר את מצבנו: נבנה דירות קטנות, נסיר חסמים בירוקרטיים ונתמקד בהתחדשות העירונית שתשמור על כפר סבא ועל אופיה. אחרי הערב ברור לחלוטין שעל זה הבחירות. על יותר דירות קטנות והתחדשות עירונית, או הפיכה לעיר מגדלים. תושבי כפר סבא יבחרו.
חברת מועצת העיר אסנת ספורטה: "לא מדובר בקריית צעירים אלא בפרויקט מגדלים. זו עוד פעולת יח"צ יקרה של רפי סער, ארבעה חודשים לפני הבחירות. כהרגלו, הוא שולף מהמותן סיסמאות ריקות מתוכן, והפעם תכנית שכולה אחיזת עיניים שתחמיר את משבר הדיור בכפר סבא; היא תביא לעיר משקיעים עם כיסים עמוקים שירכשו את הדירות במחירים גבוהים. הם יעלו את מחירי השכירויות כך שהזוגות הצעירים שלנו לא יוכלו להשכיר בעיר אפילו דירה בת שני חדרים.

4 צפייה בגלריה
אסנת ספורטה
אסנת ספורטה
אסנת ספורטה
(צילום: באדיבות העירייה)

"את השליפות האלו שלו הוא עשה גם עם הנת"צ. התפאר עד כמה זה הדבר הטוב ביותר לכפר-סבא ולבסוף עשה סיבוב פרסה רק לאחר שהציבור שילם עליו מעל 70 מיליון ש"ח וחיי התושבים וסוחרי רחוב ויצמן הפכו לגיהנום. הגיהנום הזה הוא כאין וכאפס לעומת הגיהנום שיהיה בכפר-סבא ובעיקר במזרח העיר אם הסכם הגג הזה יצא לפועל. כשאני אהיה ראש עיר אפעל לביטול מיידי של ההסכם הרע הזה ואגבש תכנית רצינית שתביא פתרון יסודי ואמיתי בדמות דיור בר השגה לזוגות הצעירים. רפי סער דוחף לעיר של בטון ומגדלים. אני מתכוונת להחזיר את הצעירים שלנו הביתה, ולדאוג להם לא בסיסמאות, אלא במעשים".
קראו גם:
ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "היום זה אחד הימים החשובים בתולדות כפר סבא. התוכנית שאישרנו הערב במועצת העתיד היא בשורה אמיתית לתושבי כפר סבא ואני נרגש מאוד מאישור התוכנית. פרויקט הצעירים הוא פרויקט שתוכנן בקפידה, וכזה שיאפשר לצעירי העיר להישאר לגור בכפר סבא במחיר שפוי. לראשונה, אנו מציגים הסכם משולב עם משרד התחבורה ורשות מקרקעי ישראל להקמת תשתיות תחבורתיות מקיפות ונרחבות למען רווחת וטובת כלל תושבינו. בזכות פרויקט הצעירים תתאפשר התחדשות עירונית בשכונת יוספטל בפרט, ושדרוג השכונות הוותיקות בכלל. הפרויקט ישדרג גם את אזורי התעסוקה של כפר סבא וישמשו עוגן כלכלי לעיר כפר סבא לעשורים הקרובים. פרויקט הצעירים גם יזניק את מערכת החינוך בכפר סבא לשיאים חדשים וישפר באופן ניכר את ההשקעה העירונית פר תושב בכל תחומי החיים. העתיד החדש והמבטיח של כפר סבא מתחיל הערב".