אין סוף לכאב: בערב ראש השנה נפל על הישוב כוכב יאיר צור יגאל אבל גדול עם הוודע הבשורה המרה על נפילתו של תושב הישוב נועם ברזילי בן 22, לוחם באגוז, שנפל בדרום לבנון. הלוייתו תתקיים היום (ראשון) בשעה 11:00 בבית העלמין כוכב יאיר.
3 צפייה בגלריה
נועם ברזילי ז"ל
נועם ברזילי ז"ל
נועם ברזילי ז"ל
(צילום: פרטי)
נועם בוגר תיכון ירקון, נחשב לתלמיד אהוב ונערץ על כולם, נפילתו בקרב הותירה רבים בכאב גדול על הנער האהוב והחייכן, שחיוכו כבר לא יקרין על כולם.
מורו בתיכון דביר קריב: "כשהשופר הרעיד את בית הכנסת עצמתי עיניים, ראיתי אותך נועם ברזילי ז"ל תלמיד שקט, חייכן וחושב. נער מאוד ערכי, יפה תואר. חלפו בראשי גם פניהם של גיא בזק, רוני אשל, עדן אלון לוי ורני תמיר זכרם לברכה. 5 תלמידים, בוגרי ביהס "ירקון" נפלו השנה, נועם נפל בלבנון, השאר בדרום. לימדתי אותם אזרחות, את ערכי הדמוקרטיה, לימדתי יזמות ומעורבות חברתית.

3 צפייה בגלריה
נועם ברזילי ז"ל
נועם ברזילי ז"ל
נועם ברזילי ז"ל
(צילום: פרטי)

קראו גם:

"הם ספגו ערכים בתנועת הנוער, בבית וגם בבית הספר. ביום ראשון אפגוש בפעם החמישית את תלמידי בבית קברות. קשה. אנחנו נשקם את ישראל בשבילם. הם ישקמו את ישראל בשבילנו ובשביל ילדיהם. קשה! אבל נצליח. החברה הישראלית תחזור להיות יחד בזכות הצעירים הערכים הללו. יהיה זכרם ברוך".
חברת המשפחה, איה אשדת: "בתוך המודעה הלבנה עם המסגרת השחורה כתוב רס"ל נועם ברזילי ז"ל, אבל בשבילנו אתה ברזי, ומה קשור הז"ל הזה שהצמידו לך לשם? בפוסטים הרבים ברשת שמזכירים אותך יש תמונה יפה שלך, גבר חתיך על רקע שקיעה, אבל לי קופצות עשרות תמונות של ילד חייכן, חכם וקופצני מתוך אלבומי הילדות שלכם, וגם מלא זכרונות משנות היסודי בקשת, כשהיית בן בית אצלנו על בסיס יומי.
"אומרים שלחמתם קרב הירואי בתנאים קשים ואני מנסה לדמיין את סרט המלחמה הזה וכל מה שעולה לי בראש, זה אותך מגיע ראשון תמיד לקו הסיום במרוץ כוכב יאיר-צור יגאל השנתי ותמיד מהצד זה היה נראה שאתה עושה את זה בקלילות. על הדרך. אומרים שהתחילה שנה חדשה ומאחלים שיסתיימו הקללות ותחלנה הברכות, אבל קהילה עצובה במיוחד, תתכנס שוב ב 6.10 בבית הקברות ותבכה עם זוהר ואמיר את נועם, ולמחרת נעלה שוב ונבכה עם כרמית ויובל דמעות בנות שנה על גיא שלא יבשו עדיין, ובטח נתחבק, ונסתכל זה לזו בעיניים ולא נגיד כלום, כי כבר אין לנו מילים.

3 צפייה בגלריה
נועם ברזילי ז"ל בצופים
נועם ברזילי ז"ל בצופים
נועם ברזילי ז"ל בצופים
(צילום: פרטי)

"ובינינו יהיו גם החברים שהילדים והילדות שלהם גם עכשיו נלחמים בגזרות השונות והפחד משתק אותם, ונסתכל גם עליכם, ילדים שלנו, יפים ועצובים, שבגרתם לנו מהר מדי ונשפיל מבט ונחבק אתכם בלי מילים. כי איך נתנו שכל זה יפול במשמרת שלכם, בסך הכל ניסינו לתת לכם חיים של טבע וערכים וקהילה, והמחיר. כמה כבד המחיר. אמיר, זהר, ניצן, עומר ועדי - מחבקים ושבורים איתכם בכאב הכי נורא שיש".
המחנכת של נועם ז"ל, אליה ישי: "כל מי שלמד את נועם (ברזי ככה קראנו לו...) לא ישכח את השקט שלו. שקט ממכר. שקט שתמיד גרם לי לרצות להתנהל בעולם כמוהו. השקט לא נבע מביישנות, השקט נבע מאופי חזק, מאישיות כובשת ומהאדם הצנוע שהוא היה. והחיוך... אוי החיוך. חיוך מכל הלב. ואיזה לב, לב טוב ואוהב. ברזי היה חבר של כולם. וככה תמיד אמרו לי עליו בכתה שהוא חבר של כולם. לפני קצת יותר משנה כתבתי לו שאני מתגעגעת אליו. ידעתי שזה יביך אותו. אבל ידעתי שהוא יבין.
"הוא יבין נפש של מחנכת ושל מורה לכימיה שליוותה אותו שלוש שנים ופשוט מתגעגעת לראות אותו. אני אתגעגע אליך המון נועם. כל יום ויום בחיי. נועם, תודה על הזכות להיות חלק קטן בחייך הקצרים מדי. יהי זכרך ברוך".
בתנועת הצופים ספדו לו: "בכאב גדול קיבלנו הבוקר את הבשורה הכואבת על נפילתו של נועם ברזילי ז״ל, בוגר השבט בן שכבת גולן. נועם אשר היה דמות מובילה בקרב צוות ההדרכה וצוותי הפעילים יחסר לכולנו. אוהבים מאוד ומחבקים את המשפחה והחברים".