ברק משולם בן ה-29, נדרס למוות הלילה (בין שבת לראשון) מפגיעת רכב גנוב בכביש 4, סמוך לצומת רעננה לכיוון דרום. השוטר, תושב כפר סבא, אותר שרוע על מעבר החציה שבין כפר סבא לרעננה, והרכב עמד נטוש בצידו השני של הכביש.
3 צפייה בגלריה
ברק משולם ז"ל
ברק משולם ז"ל
ברק משולם ז"ל
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מודיעה בצער רב על פטירתו של רס"ר ברק משולם ז"ל, שוטר מתחנת כפר סבא, שנרצח הלילה בעת מילוי תפקידו, ע"י תושב רמאללה במהלך פריצת מחסום משטרתי ברכב גנוב.
"במהלך הלילה איבדנו שוטר יקר, רס"ר ברק משולם ז"ל, במהלך פעילות מבצעית בגזרת מרחב שרון, לאחר שתושב רמאללה עפ"י החשד רצח אותו בעת פריצת מחסום משטרתי ברכב גנוב בו נהג סמוך לצומת רעננה.
ברק ז"ל, יליד 1992 החל את דרכו במשטרה בשירות חובה כלוחם מג"ב בין השנים 2011-2014 ומיד לאחר מכן התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא. במותו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הורים ושני אחים".
החשוד בדריסה, נער בן 17 מרמאללה, המשיך לנסוע מעט ברכב לאחר הדריסה, ואז נמלט מהמקום רגלית. הוא נעצר וכעת הוא חשוד ברצח. על פי החשד, הרכב שבו נהג הנער נגנב עוד קודם לכן מאזור גוש דן. במהלך המרדף אחריו, פגע הנער בשוטר שעמד במחסום והרג אותו.
שוטרים בתחנת כפר סבא, שבנקודת רעננה השייכת לה שירת השוטר שנדרס למוות, אמרו כי "עד שלא יהיה לנו אישור לירות במקרים כאלה, שוטרים ימשיכו להיפגע ולהירצח".
3 צפייה בגלריה
הרכב בו נהג הפלסטיני
הרכב בו נהג הפלסטיני
הרכב בו נהג הפלסטיני
(צילום: דוברות המשטרה)
בעקבות אמירות אלו, ביקש מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, לחדד את הוראות הפתיחה באש ולהדגיש כי "שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. כך היה וכך יהיה". המפכ"ל הורה על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, לצד בחינת צבר האירועים האחרונים שבהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי.
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע החמור
זירת האירוע החמור
זירת האירוע החמור
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח על השוטר שנפגע מרכב התקבל במוקד מד"א במרחב ירקון בשעה 2:19 בלילה. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של השוטר. פראמדיק מד"א אביב סולומון סיפר: "השוטר שסבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד היה מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
על מועד הלוויה תבוא הודעה בהמשך.

יהי זכרו ברוך.