אחת מרוצחי הנער אסף שטיירמן, סיגלית חיימוביץ', הגישה היום (חמישי) לוועדת השחרורים של שב"ס בקשה לשחרור מוקדם. הוועדה תתכנס בחודש אוקטובר לדון בבקשה - השלישית של חיימוביץ' - לשיחרור מוקדם. בחודש שעבר נעשה ניסיון מצד סנגוריה של חיימוביץ' להקדים את מועד הוועדה לחודש ספטמבר אך הבקשה נדחתה. בפרקליטות מתנגדים לשחרורה המוקדם נוכח חומרת מעשיה.
1 צפייה בגלריה
סיגלית חיימוביץ' אחת מרוצחיו של אסף שטיירמן ז"ל
סיגלית חיימוביץ' אחת מרוצחיו של אסף שטיירמן ז"ל
סיגלית חיימוביץ' אחת מרוצחיו של אסף שטיירמן ז"ל
(צילומים: פרטי, שאול גולן)
קראו גם >>>
כזכור, רצח אסף שטיירמן התרחש ב-4 בדצמבר 1996 בחורשת אוסישקין על גבול כפר סבא-הוד השרון ונותר בלתי מפוענח במשך ארבע שנים, עד שבדצמבר 2000 פנתה אשתו של הרוצח למשטרה והתלוננה כי תקף אותה, ובנוסף סיפרה, כי התוודא בפניה על הרצח. בעלה, רעי חורב, נעצר והודה במעשה. הרצח בוצע יחד עם חיימוביץ', שסייעה לו במעשה, וליהי גלוזמן, שנוכחה באירוע.
הרצח עורר סערה ציבורית, מכיוון שלא היה לו מניע או סיבה הגיונית. בפסק הדין כתבו השופטים: "היה זה רצח לשם רצח. מעשה רשעות אכזרי ונתעב לשמו. ללא מניע. ללא זיק של היגיון. ללא קינטור. ללא כל סיבה נראית לעין. ללא רגש של חמלה, וללא היסוס של חרטה. ככה סתם, בערבו של יום, בשכונה פסטורלית של עיר, נגד מי שחצה באקראי את דרכם של הנאשמים באותה עת".
עורכי הדין ציון אמיר וענבל רוזנבאום המיצגים את חיימוביץ' מסרו: "מדובר באסירה שיושבת יותר מ-20 שנה על מעשה שביצעה בהיותה בת 17. לאורך כל השנים האלה, תפקדה באופן נדיר ויוצא דופן מבחינת השיקום ויעידו על כך כל גורמי הטיפול שליוו אותה לאורך כל השנים האלו. לא יכול להיות צל צילו של ספק שהגיעה העת לשחררה ממאסר".
הפרקליטות מתנגדת לשחרור מוקדם.