המטופל הגיע לטפל בלחץ דם גבוה – הרופאה של מכבי גילתה שיש לו נקב בריאה והצילה את חייו.
2 צפייה בגלריה
ד"ר אביטל אנג'ל קורמן ויעקב בן יעקב
ד"ר אביטל אנג'ל קורמן ויעקב בן יעקב
ד"ר אביטל אנג'ל קורמן ויעקב בן יעקב
(צילום: דוברות שירותי מכבי)
קראו גם >>>>
כשיעקב בן יעקב (72) הגיע למרפאתה של ד"ר אביטל אנג'ל קורמן, נפרולוגית במכבי שירותי בריאות ברמת השרון, הוא לא דמיין שיצא מהמרפאה בניידת טיפול נמרץ. הכול התחיל כמה שבועות קודם לכן, אז נסע יעקב עם משפחתו לאילת: "באחד הימים הלכנו כל המשפחה יחד לצלילה. אחרי שיצאתי מהים הרגשתי קצת לחץ בחזה. ליתר ביטחון נסעתי לבית החולים כדי לבדוק שהכול בסדר".
בבית החולים עבר יעקב מספר בדיקות ושוחרר לביתו. הלחץ בחזה עבר, אבל קשיי הנשימה המשיכו, בעיקר בעת עליית מדרגות והליכה . באחד הימים הגיע לרופאת המשפחה שלו ושיתף שבזמן האחרון לחץ הדם שלו גבוה והוא לא מצליח לייצב אותו. הרופאה הפנתה אותו להתייעצות עם ד"ר אביטל אנג'ל קורמן, מומחית בנפרולוגיה במכבי שירותי בריאות. יעקב הגיע לד"ר אנג'ל לראשונה "מעולם לא פגשתי אותה. הגעתי בהמלצת רופאת המשפחה שלי. התחלנו לשוחח ושיתפתי אותה שלאחרונה אני מרגיש לחץ בחזה מאז אותה צלילה באילת. היא שאלה אותי עוד כמה שאלות, בדקה את הנשימה שלי באמצעות סטטוסקופ וביקשה שאלך לעשות צילום רנטגן חזה בדחיפות. שכחתי לגמרי מלחץ הדם הגבוה שבשבילו הגעתי מלכתחילה".
2 צפייה בגלריה
נקב בריאה
נקב בריאה
נקב בריאה
(צילום: דוברות מכבי)
יעקב ניגש למכון הרנטגן שנמצא באותה מרפאה וביצע צילום. תוך מספר דקות קיבלה הרופאה את הצילום והזעיקה ניידת טיפול נמרץ. בצילום החזה ראתה ד"ר אנג'ל קורמן שיש ליעקב נקב בריאה שגרם לחזה אוויר ולהצטמקות של הריאה לגודל של כדור טניס "ככל הנראה במהלך הצלילה נוצר נקב בחלל הריאה של יעקב, מה שגרם ליציאה הדרגתית של אוויר מהריאה אל חלל החזה. הלחץ שאותו הרגיש נגרם מהצטמקות הריאה ועומס שנוצר על הריאה השנייה שנשארה בגודל טבעי. יעקב הסתובב במשך כמה שבועות במצב כזה כשהוא מנהל אורח חיים שגרתי לגמרי. כשהוא הגיע אליי משהו לא התחבר בדברים שסיפר לי. אפשר לקרוא לזה מזל או ניסיון קליני אבל טוב שבדקתי את הנשימה שלו כי זה מה שהביא לגילוי ולטיפול המידי שקיבל. מדובר במצב מסכן חיים שבכל רגע יכול היה לגרום לנזק בלתי הפיך כתוצאה מקריסה של הריאות".
"בהתחלה חשבתי שמישהו צוחק עליי" מספר יעקב "לא הבנתי למה אני צריך להתפנות באופן כל כך דחוף לבית חולים. הרגשתי טוב. הייתי ערני ונמרץ. התקשרתי לאשתי ואמרתי לה שתבוא לקחת אותי. לא הבנתי כמה המצב שלי היה חמור כבר באותו רגע".
יעקב הובהל לבית החולים שם עבר צילום נוסף שאישש את האבחנה של הרופאה "בבית החולים הכניסו לי נקז כדי לשאוב את האוויר שמילא את החזה ושמו שסתומים כדי להחזיר את הריאה לגודלה הטבעי" מספר יעקב "מנהל המחלקה שטיפל בי בבית החולים אמר שהרופאה הצילה את חיי. הוא היה המום שבכלל הגעתי אליה כדי לבדוק את לחץ הדם שלי. הוא אמר שזה חריג ומזל גדול שהיא הבחינה בזה בזמן".
ד"ר אנג'ל קורמן יצרה קשר עם יעקב לאחר שפונה לבית החולים "היא התקשרה כדי לשאול לשלומי ולבדוק איך אני מרגיש. זה מאוד ריגש אותי. אמרתי לה שבחיים לא הייתי מאמין שביקור תמים שנועד כדי לייצב את לחץ הדם שלי יגמר בהצלת חיים. היא המלאך שלי. אגב, מאז לחץ הדם שלי התייצב. שכחתי מזה לגמרי".