דיבורה מהיר, היא מצחיקה, (אפילו ביידיש), את רגעי העצב והטרגדיות שעברה היא ממירה בסרקזם משובח, וקשה שלא לשבות בקסמה הכובש. אה, והיא גם הבת של מוטי גלעדי שמגיל 9 מככבת על במה. דורין גלעדי בת ה-42 מכפר סבא, היא הדבר הכי מרענן שיצא לכם לפגוש לאחרונה (והיא די מודעת לזה).
4 צפייה בגלריה
דורין גלעדי. "לפעמים חלומות משתנים"
דורין גלעדי. "לפעמים חלומות משתנים"
דורין גלעדי. "לפעמים חלומות משתנים"
(צילום: אהוד שגב)
דורין גלעדי (או בשמה הבימתי MAJOR D שתכף היא תרחיב אודותיו) היא אמא לשלושה ("לפי הסדר הזה") מוסיקאית, שחקנית ויוצרת תוכן, ובעיקר הדבר הכי מרענן בסביבה וברשת בפרט. הסרטונים שלה בשיתוף עם המוזיקאי תום סלומון, בן זוגה בפרק ב', זוכים כבר לעשרות אלפי צפיות, הודות לשנינות ולהומור הסרקסטי שלה. רגע לפני שהיא מוציאה את הסינגל הראשון שלה "עדיין נשואה?" מתוך אלבום הבכורה (ראו מסגרת) היא פורשת בפנינו את יריעת חייה.
יריעה המורכבת מטלאים צבעוניים חלקם טרגיים וחלקם משמחים במיוחד. יחסיה האמביוולנטיים והאדוקים עם אבא מוטי ("אני מאמינה שהוא רואה בי מיניאטורה של עצמו"), מות אימה אורנה לידאי ז"ל כשהייתה בת 13 ("כולנו לא השתחרנו מזה עדיין"), הפרעות האכילה והדכאונות ("אומנית קלאסית"), אלמה, בת ה-13, רום בן 11, ועומר בת 8, ילדיה האהובים ("האושר הגדול של חיי"), הגירושים מבן זוגה יזהר גולדמן ("הוא אבא מדהים וחבר אמיתי") וגם על היידיש שמתגלגלת לה על הלשון ("כששומעים אותי חושבים שאני מלודז'"). והכי חשוב על הגשמה עצמית: "לפעמים אני משוכנעת שחלומות גגם מתגשמים אבל בעיקר משתנים".

חלל שלא מתמלא

דורין גלעדי נולדה וגדלה ברעננה, בת זקונים של מוטי גלעדי ואורנה ז"ל. אחיה עידן (49) ואחותה ליעד (46) חיים בארצות־הברית. כשהייתה בת עשר חלתה אמה אורנה לידאי ז"ל בסרטן. שלוש שנים לאחר מכן,כשהייתה בגיל 47 נפטרה, והותירה אחריה חלל שדורין, שהייתה אז רק בת 13, עדיין מנסה למלא: "אני לא חושבת שמי מאיתנו, גם מאחיי וגם אני השתחרר מזה. גם אבא שלי, אפילו אחרי הנישואים שלו לאוסנת וישינסקי (ממנה התגרש בשנת 2014 א.א). היא הייתה העוגן של הבית, ומותה למעשה פירק את כל הבית שלנו.

4 צפייה בגלריה
גלעדי. רכבת הרים רגשית
גלעדי. רכבת הרים רגשית
גלעדי. רכבת הרים רגשית
(צילום: אהוד שגב)

"ההיעדר שלה נוכח בהרבה צמתים בחיי, גם היום, גם בשיחה הזו, היא נוכחת נפקדת. אני חושבת שהדבר העיקרי שאימצתי לעצמי מהיעדרה הוא הרצון הבלתי מתפשר שלי כבר בצעירותצי לשמור על הילדים שלי מכל משמר, לתת להם דבק, להשים אותם בראש סדר העדיפויות, לבנות את הבסיס, שיעמוד בכל סערה שתבוא אם תבוא, זו הסיבה שגם הפריצה אומנותית שלי מגיעה די באיחור, על אף שבהדרך הייתה סלולה מקטנות. השקעתי בהם, ואני לא מצטערת לרגע. הם הבסיס המוצק, שעליו ניתן לבנות את כל השאר שנקרא חיים".
כבר מילדותה נחשבה דורין כילדת פלא עת עלתה לבמה במופע עם אביה בתיאטרון היידיש שפיל בהצגה יידישע געשעפטן" בהיותה בגיל 9. היידיש התגלגלה לה על הלשון: "יש לי כמו לאבא קליטה מאוד גדולה לשפות. סבתא שלי בכלל הייתה דוברת שוטף שבע שפות. כששומעים אותי מדברת ביידיש חושבים שנולדתי בלודז', אכן, לא הייתה לי ילדות רגילה, הייתי מופיעה בלילות וקמה בבוקר לבית הספר, ועד כמה שזה יישמע מופרך, הייתי תלמידה מצטיינת", אומנם גם אחיה הם פרפורמרים, כל אחד בתחומו, אבל היא ירשה את "המוטי" של המשפחה: "אני כמעט משוכנעת שאבא שלי רואה בי מיניאטורה של עצמו. אני מזכירה לו את בבואתו, בהקשר הזה אפשר לומר שאני הפייבוריט, אבל אצל אומן קלאסי, כך אני חושבת, חיי הבמה וחיים אישיים לאו דווקא מקבילים זה לזה. הוא כמובן אבא טוב, וסבא טוב, אבל כמו כל אומן קלאסי החיים עצמם ובכללם חיי המשפחה, שונים ממה שנראה על הבמה", אמרה, לא יספה והפצירה שלא נכניס לה מילים לתוך הפה.
"אני רוצה להדגיש", היא מדגישה, "אבא שלי הוא אחד הפרופורמים הכי נפלאים ופנו-פנו-פנומנאלים שפגשתי בחיי. ותאמינו לי שאני אובייקטית. יש לו קול שמפלח את הנשמה עם מנעד לא סביר, הוא בעל קריאה וחזן, הוא כותב שירה וטקסטים מרגשים, שנונים ומצחיקים, הוא מלחין, הוא מצייר, הוא בונה תפאורות עד שניה לפני שעולים לבמה, הוא מהיר מחשבה, חריף ואשף האלתורים. אבא שלי הוא ילד ניצחי, הוא עוף החול, למדתי מאבא שלי כמעט את כל מה שאני יודעת על עולם הבמה. השבוע נזכרתי בזה עם ההופעה האדירה של נועה ירל באירוויזיון, נזכרתי בשנה ההיא, 1986, שאבא שלי הופיע עם שרי צוריאל באוירוויזיון. 1986 בשבילי זכורה כשנה שבה עוד הכל היה לי ברור: אבא מפורסם. אמא בחיים. אחים בארץ. כולם בריאים. וכסף זה לא עניין. השנים שאחרי הביאו איתן הרבה תפניות, רכבות הרים ואובדן גדול ששינה את הכל".

"האבדות בחיי"

היא שירתה בלהקה צבאית ולמדה משחק בסמינר הקיבוצים, אבל כשקריירת המשחק שלה התקדמה היא לקחה צעד אחורה, פעם לטובת לימודי עיצוב פנים, מקצוע שבו עסקה במשך שבע שנים, פעם לטובת גידול הילדים ואפילו ליזמות נדל"ן בה היא עוסקת בימים אלו במקביל לקריירה המוזיקלית המדהימה, והמאוחרת, שפורצת בימים אלו: "בהקשר הזה אני די אקלקטית", היא אומרת, "אפילו המוזיקה שלי ואלבום הבכורה (ראו מסגרת) מורכבים מכמה סגנונות. אין לי בעיה להתחבר לליידי גאגא, ובמקביל להופיע ושירי אירוויזיון נוסטלגים. זו גם המהות של השם הבימתי שלי MAJOR D"".

4 צפייה בגלריה
דורין ואביה מוטי גלעדי
דורין ואביה מוטי גלעדי
דורין ואביה מוטי גלעדי
(צילום: פרטי)

מה הפירוש באמת?
"יש בו הרבה משחקי לשון כמו שאני אוהבת, אבל בעיקר הוא מצביע על משהו רחב (מייג'ור) שלא שייך לשום מגירה ותגית שמנסים להכניס או לתייג אותי. כי אני די רחבה בהעדפות המוזיקליות שלי, באהבות שלי, ובכלל בחיים שלי".

לונה פארק

כאמור, דורין היא רכבת הרים רגשית. כיף להיות בחברתה, וכמו כל ביקור בלונה פארק, עם כל האושר הגדול, לפעמים מתהפכת לך הבטן. ככה גם קרה לה בחייה האישיים, ובעיקר עם גירושיה למי שהיה בעלה ואהובה יזהר גולדמן: "קורה לי לפעמים שאני מוצפת ובוכה הרבה על האבדות שבחיי. חלקן טריות, חלקן פציעות ישנות שדיממו מחדש. אני בוכה על הפרידה מאהובי, בוכה על אימא שלי שאיבדתי בגיל צעיר וכל כך חסרה לי, ובוכה על הבית המוצלח שהקמתי והתפרק לפני חמש שנים. כשהתאהבתי ביזהר, בעלי לשעבר, הוא היה אח שכול טרי. אחיו היחיד ויפה התואר, נועם, נהרג במלחמת לבנון השנייה. לא שנה כזאת קלה להתחיל בה קשר רומנטי, אבל כך קרה והתאהבנו בצל הטרגדיה. אחרי חודש בלבד, ישבנו לנו במקס ברנר שליד דירתנו בתל אביב, ובעודי לוגמת שוקו סמיך בכוס חיבוק, יזהר הביט בי בעיניו הכחולות הגדולות ושאל: "רוצה להתחתן איתי?" עניתי ישר ובפשטות: "כן". בעיניי זו הייתה הצעת הנישואין הכי רומנטית. בלי גינוני כריעת הברך, שכיבות השמיכה, טבעת על כרית או באוכל ובלון צפלין מתעופף בשמי הארץ.

4 צפייה בגלריה
דורין ותום סלומון
דורין ותום סלומון
דורין ותום סלומון
(צילום: אהוד שגב)

"כוח החיים שהתעצם מתהומות הכאב האיץ בנו להביא לעולם שלושה ילדים בחמש וחצי שנים. יזהר עוד חלם פעם על חמישה. הכלנו האחד את השנייה וגדלנו זה לצד זו וביחד. יזהר עזב את ההייטק ועשה הסבה לייעוד האמיתי שלו – פסיכולוגיה.ואני עזבתי את הבמה שגדלתי עליה מגיל 9 ופניתי ללימודי עיצוב פנים. והכנו שורשים. והיה לי בית. והייתה לי משפחה. כזו שכל כך ייחלתי לה מאז שאימא שלי נפטרה והבית שלנו התנפץ לחתיכות.
"יזהר, יש לומר, היה תמיד בעל ואבא נוכח ופעיל ובמקביל הצליח בכישרון רב להתקדם ביעדים ששם לעצמו, אם זה בלימודים, בהתמחות או בספורט. הפכנו למפעל די מוצלח, שלמראית עין תפקד מצוין. אבל אחרי הלידה של עומר הקטנה שלנו, הקירות החלו סוגרים עליי. הרוטינה המעייפת של שלושה ילדים, המלחמה התמידית במשקל, בעייפות, בחוסר היכולת שלי לקדם את הקריירה ובטח אובדן הריגוש והרומנטיקה, הורידו אותי לבורות הדיכאון. מצאתי את עצמי שוכבת במיטה מידי ערב, מותשת, מרוטה, שמנמנה ונוטפת חלב... שואלת את עצמי בייאוש: This is it? כך תראה שארית חיי? איפה דורין בתוך כל זה? אני, מלאת שמחת החיים וההומור, הסקסיות, האנרגטיות וחדוות היצירה. הרגשתי לא מוכשרת, לא מוצלחת, לא מושכת ובקיצור לא!
"המרחק ביני ובין יזהר המשיך לגדול. הרגשתי אותנו חיים על מסלולים נפרדים מבלי להיפגש. הוא בנתיב שלו ואני בשלי. וכך רוטינת החיים וגידול הילדים הכניסה אותנו למסלול שכנראה הוא כרוניקה ידועה מראש אצל רוב הזוגות הנשואים. תראה, אני לא הבחורה הכי נורמאלית שתמצא בסביבה. גדלתי לשני הורים שלא ממש עשו את הדברים By the book ואני כנראה אימצתי את המחשבה שנורמלי זה משעמם. על רקע זה אתה מבין גם נבנתה אישיותי האמביוולנטית הניצבת בפניכם היום".

פרק ב'

לא אחת כמו דורין, קרוסלה ביולוגית, שלא תסתובב ותסובב את חייה לפרק ב' מדהים, בדמותו של המוזיקאי תום סלוומון ("זה בלי החולצה", כמו שמכירים אותו עקב הופעותיו הויראליות לצידה חשוף בפלג גופו העליון). האוא בן 423, גרוש עם שלוש בנות, שבעקבות היכרות פייסבוקית טרוויאלית של מוזיקאים מלידה, חברו יחד והופכים את הרשת בימים אלו במופעים משותף. השניים מתגוררים יחד בזמן שמתאפשר (הורות משותפת) וחיים את החלום: "אני נמצאת במקום מאוד טוב היום", היא אומרת, "הזוגיות עם תום עשתה לי טוב, היו לי הרבה חלומות, אבל לפעמים חלומות משתנים. לטיפוס מורכב כמוני, או כמו שתום מגדיר אחת שהיא הרבהנ דברים. אנחנו די מתאימים. כיף לנו יחד, וזה אדיר. עברתי כאבים לא פשוטים, שמחות ואהבות, ואני נמצאת במקום ששאני חושבת שמה שעברתי רק היה הסולם שיביא אותי למקום שאני נמצאת בו".

קראו גם:

"זה בסך הכול הומור"

בתקופת הקורונה החלה דורין גלעדי לשחזר את הקריירה המוזיקלית שהייתה לה בצעירותה. היא החלה לכתוב שירי פופ או להמצאתה: POP-HIP עם השחקן והמוזיקאי יונתן רוזן. יחד הם כתבו את רוב שירי המיני-אלבום ושמו DISORDER ורובו באנגלית. המוסיקה שלה מושפעת משלל סגנונות ומשלבת: פאנק, B&R, רוק, פופ, אלקטרוני וניינטיז.
סינגל הבכורה "עדיין נשואה?!" מניח מראה למצבו של מוסד הנישואין בימינו ומצביע על התפוררותו הבלתי ניתנת לערעור, אך בעיקר הוא משקף בהומור ובקריצה, תבנית חברתית מיושנת שבעיני דורין אבד עליו הכלח: "את השיר כתבתי כמין ראפ משעשע לחברה שהתמודדה עם משבר בנישואים. בהמשך הוא קרם עור וגידים והפך לשיר פופ בועט. חשוב לי להדגיש, כי השיר אינו מעודד לגירושין ממש לא. הוא מעודד התבוננות, חופש בחירה ואומץ לשנות. מה גם שהוא נכתב בהרבה הומור. כשהעליתי סרטונים סאטיריים ברשת לקידום יציאת השיר העוסקים בנושא, הם עוררו הרבה אהדה, צחוק והזדהות אך מנגד גם תגובות קשות וקיצוניות. ולכן אני כאן להבהיר. השיר נכתב בהומור. תזרמו עם החיים אני בחיים האלו רק באתי להרים ולעשות שמח".