פקח מהמועצה המקומית כוכב יאיר צור יגאל הזמין ניידת משטרה לבית ביישוב על מנת להוציא כלבה מהבית ולערוך חיפוש על גופה. כך נטען בעתירה מנהלית שהוגשה על ידי בעלת הכלב כנגד המועצה והמשטרה.
1 צפייה בגלריה
הכלבה של המשפחה
הכלבה של המשפחה
הכלבה של המשפחה
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
העותרת עו"ד שירה ברק, מחזיקה בכלבה מסוג שיצו בת 10, רשומה בשירות הווטרינרי העירוני משנת 2012, ומחוסנת בכל החיסונים הנדרשים. בסוף חודש יולי 2021, טוענת עו"ד ברק, הגיע פקח ממועצת כוכב יאיר-צור יגאל לביתה בשעה שהיא הייתה בעבודה. בבית נכחה אמה, באמצע שנות השבעים לחייה ובתה הקטינה בת 15.
בכתב העתירה שהוגש בבית המשפט המחוזי לענייניים מנהליים מרכז נטען כי אותו פקח דפק על דלת ביתה ודרש מאימה להזדהות ולמסור לו את הכלבה. אולם, נטען, "משסירבה אימה להזדהות, אותו פקח התעמת איתה, איים עליה, הטריד אותה, אמר לה שצילם את הכלבה ברחוב והזמין משטרה למקום בית מגוריה".
על פי הנטען, שוטרת שהגיעה למקום, דפקה על דלת הבית וביקשה מבתה של עו"ד ברק שהייתה באותה שעה בבית, למסור לה את הכלבה. "הכל נעשה ללא צו של בית המשפט. הבת הסבירה לשוטרת שאמא בעבודה ולא נמצאת בבית, השוטרת אמרה לה 'שתירגע'. השוטרת ביקשה מהבת לצאת יחד עם הכלבה החוצה מהבית ומהחצר לרחוב, לעבר אותו פקח. הבת יצאה מהבית יחד עם הכלבה בליווי השוטרת לרחוב, שם ערכו השוטרת יחד עם הפקח חיפוש על גופה של הכלבה".
לטענת עו"ד ברק, לבקשת הפקח, השוטרת עיכבה את בתה ואת הכלבה לזמן ממושך כאשר ערכה חיפוש על גופה של הכלבה באמצעות גלאי שבבים, מבלי לדעת היכן ממוקם השבב, עד שמצאה אותו. אז מסרה השוטרת לבת את הכלבה בחזרה.
עו"ד ברק טענה בעתירה, כי "במעשיהם של הנתבעים הם פגעו בכלבה כאשר ערכו חיפוש על גופה ולא ביצעו בדיקה מקצועית שאורכת שניה וחצי לגילוי שבב באוזנה של הכלבה וללא ידיעת הבעלים". בסיום האירוע, בתה של עו"ד ברק התקשרה אליה כשהיא מבוהלת ובוכה וטענה שאיימו על סבתא והזמינו לה משטרה. "הנתבעים השפילו וביזו את הבת עת שהוציאו אותה מהבית יחד עם הכלבה שבבעלותי לרחוב וערכו על גופה של הכלבה חיפוש ומבלי ליידע אותי".
בעתירה נטען כי הנתבעים לא מצאו לנכון ליצור קשר עם אימה של הקטינה ובעליו של הכלבה. "מדובר באירוע חריג, בו עברו בתה של התובעת והסבתא מסכת השפלות, התעמרות, התעללות והטרדה על ידי הנתבעים".
מהמועצה המקומית נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה קנטרנית בשעה שאין מחלוקת שהכלב של העותרת תועד משוטט ללא השגחה ובניגוד לחוק. המועצה לא תנהל את הדיון בתקשות ותגיב בבית המשפט".
דובר מחוז מרכז, סנ"צ דוד בן עמי, בתגובה: "מדובר בסוגייה שקשורה לרשות המקומית ולהליכי אכיפה שלהם".