טענות קשות של הורים על בלבול מתמשך וחוסר שקיפות בתהליכי שיבוץ לגנים בכפר סבא לשנת הלימודים תשפ"א.
1 צפייה בגלריה
גני הילדים יפעלו בל"ג בעומר
גני הילדים יפעלו בל"ג בעומר
גני הילדים. "בלבול וחוסר שקיפות"
(צילום המחשה: דוברות עיריית כפר סבא)
עד לשנה האחרונה הנוהג בעיר היה לקיים גנים דו גילאיים: טרום טרום חובה יחד עם טרום חובה, וטרום חובה יחד עם חובה. השנה הוחלט כי החל מהשנה הבאה תקודם בעיר פתיחתם של גנים טרום טרום חובה כגנים חד גילאיים וגני הטרום חובה והחובה יישארו דו גילאיים.
אפ לשני ילדים ותינוק אומרת כי "הילדים שלי נמצאים בשני גנים קצרים (שאין בהם יום לימודים ארוך), אחד בשנתו הראשונה בגן עירייה ואחת בטרום חובה. למרות שהגנים בשנה הבאה מתאימים להם בטווח הגילאים, משום מה אנחנו פתאום לא משויכים להם. למה לשגע הורים ולהוציא ילד מהגן שבו הוא היה? יוצא שהבת שלי תיאלץ לעבור שלושה גנים".
האם מלינה עוד על המחסור בגנים בהם מונהג יום לימודים קצר: "שיבצו אותי לגן שנמצא במרחק חצי שעת הליכה מהבית. אני מבינה שבעירייה רוצים לפצל גנים קצרים וארוכים, אבל זה פוגע בגנים".
את ההחלטה לשלוח את ילדיה לגן עם יום לימודים קצר היא קיבלה משיקול כלכלי. גם ההערכות מראש והפנייה המוקדמת לעירייה לא סייעו לה בבקשה לשלוח את ילדיה לגן הנמצא סמוך לביתה: "בשנה שעברה פניתי לעירייה מבעוד מועד כי הייתי בהיריון ואמרתי להם שאני מבקשת שהילדים יהיו בגן קרוב לבית. שלחו אותי לגני יול"א רחוקים מהבית למרות שיש שני גנים מתחת לבית שלי. הם אמרו שאי אפשר לרשום את הילדים שלי לשם, כי יש ביקוש של 90 ילדים לגן".
ההבנה שלא תוכל לאסוף את הילדים אם הם יהיו בגן רחוק היתה מניע משמעותי בהחלטה לעזוב את העבודה. לאחר מכן, הגיע הצורך להעביר אותם לגן שבו לומדים יום קצר: "לא יכולתי להרשות לעצמי כלכלית לעזוב את העבודה וגם להיות בגנים ארוכים. זה הבדל של אלף שקלים לילד בחודש. אחרי מה שעשו לי גם בשיבוץ השנה הנוכחית, אני בהלם. חסר שם היגיון, מנהיגות וכוח אדם".
גם גלעד אידנברג, תושב העיר, מיואש: "הגן שהיינו בו הוא גן שבו נהוג כבר 15 שנה יום לימודים קצר. זה הגן היחיד באיזור שלנו שהוא גן קצר. בהרשמה הופיעו לנו שלושה גנים אחרים ולא הבנו למה הגן שאנחנו יודעים שהוא קצר לא מופיע. שאלנו את הגננת, והיא אמרה שהיא לא יודעת מזה. לא עדכנו אותה שהיא הופכת מגן קצר לגן יול"א. לקחו גן יול"א אחר בשכונה, והפכו אותו לקצר. מה הרעיון?"
גם בעניין חלוקת גני הטרום חובה וגני הטרום טרום חובה הופתעו ההורים: "זה בסדר שאתם רוצים לשנות, אבל לא יכול להיות מצב שהתהליך לא שקוף ושההורה לא יידע את זה ולא יוכל לערער על זה. משנים לילד את מעגל החברים וגם את הצוות. איפה העקביות? איפה ההגנה? איפה החום שילד צריך והמקום הבטוח?".
כשניסה לפנות לאגף הגנים, לא קיבל לטענתו כל מענה. "בשיא תקופת הרישום לא היתה קבלת קהל, לא היה מענה לטלפונים ואפילו למייל שלי לא ענו. התקשורת איתם זה לשלוח טופס דרך האתר. כשראש העירייה רוצה לשלוח הודעה יודעים לשלוח לכולם במייל, אבל כשאגף החינוך משנה את התהליך, לא יכולים לשלוח מייל להורים?".
מהעירייה נמסר: "מודל השיבוץ החדש מקל על תהליכי הרישום ומאפשר מתן מענה להורים ולילדיהם, כמו גם היערכות עירונית מקדימה. בשל עומס פניות קיים עיכוב במתן מענה מיידי. אגף החינוך מטפל בכל הפניות שהועברו על ידי ההורים".