אדם יערי, בן 13, מהרצליה חגג לאחרונה את בר המצווה שלו והחליט שבמקום אירוע נוצץ הוא מעוניין לציין את המאורע במעשה ייחודי ומרגש – הוא החליט להעביר את כל המתנות והכספים שקיבל לרגל חגיגות הבר מצווה, לטובת החיילים הבודדים שעלו לישראל והתגייסו לצה"ל במסגרת התוכנית לחיילים בודדים של "נפש בנפש" ו-FIDF.
3 צפייה בגלריה
אדם והוריו באירוע
אדם והוריו באירוע
אדם והוריו באירוע
(צילום: עיריית הרצליה)
את אלפי השקלים שאסף בחר להעניק לחיילים הבודדים, במסגרת אירוע "על האש" מיוחד שערכו להם התוכנית לחיילים בודדים של "נפש בנפש" ו-FIDF בשיתוף עם עיריית הרצליה. לאירוע, שנערך בפארק הרצליה, הגיעו כ-200 חיילים בודדים שעלו ארצה מרחבי העולם, רובם משרתים בתפקידים קרביים ויצאו להתרעננות במהלך הסופ"ש מהלחימה. האירוע נועד במטרה לתת להם רגעי נחת, פינוק והכרת תודה על מה שהשאירו מאחור בשביל לעלות לישראל בגפם ובחירתם להתגייס לצה"ל ולשרת את ישראל, בייחוד בתקופה קשה ומורכבת זו.


3 צפייה בגלריה
אדם והוריו באירוע
אדם והוריו באירוע
אדם והוריו באירוע
(צילום: עיריית הרצליה)

הבשר באירוע הוכן כולו על ידי ארגון "חיילים דל אסאדו" שהוקם על ידי עולים מדרום אמריקה במטרה לערוך אירועי 'על האש' איכותי עבור חיילים בהתנדבות מלאה.
לצד אדם הגיעו לאירוע גם הוריו, דויד וסיון יערי, תושבי הרצליה. אימו של אדם היא סיון היא המייסדת והמנכ"לית של עמותת "אינוביישן אפריקה" שעלתה לישראל מצרפת. אביו הוא דוד יערי, יזם אמריקני-ישראלי שהיה בעצמו חייל בודד כלוחם שריון בתקופת מלחמת המפרץ, כשעלה מארה"ב לישראל.

3 צפייה בגלריה
"על האש" לחיילים
"על האש" לחיילים
"על האש" לחיילים
(צילום: עיריית הרצליה)

אדם יערי: "לקראת בר המצווה שלי רציתי לעשות משהו משמעותי ולעזור לחברה. אבא שלי, שהיה חייל בודד, הוא ההשראה שלי ושמעתי ממנו על הקשיים שהיו לו בשירות הצבאי כשאתה רחוק מהבית, אבל גם על הכוח והסיפוק שקיבל מהשירות. היה לי חשוב להחזיר להם כי מה שהם עושים לא מובן מאליו, במיוחד עכשיו, ופשוט להגיד להם תודה".

קראו גם:

ראש העיר הרצליה, יריב פישר, אמר: "היוזמה המרגשת של אדם יערי היא סמל לסולידריות וערבות הדדית שכל-כך מאפיינת את תושבי הרצליה. אני מודה למחלקת ההתנדבות בעירייה על הסיוע בהפקת האירוע ועל הפעילויות ההתנדבויות שהיא מבצעת, באמצעות מאות מתנדבות ומתנדבים, לאורך כל השנה. אני מאחל לאדם מזל טוב על הגיעו לגיל בר מצווה ומייחל שימשיך במעשיו הערכיים למען הזולת".
נויה גוברין, מנהלת התוכנית לחיילים בודדים של "נפש בנפש" ו-FIDF: "התרומה של אדם היא מרגשת מאוד ומחממת את הלב. החיילים הבודדים שמשרתים בצה"ל בחרו לעלות לישראל ולהתגייס לצבא, נמצאים פה לרוב לבד, ללא משפחה. דווקא בתקופה קשה ומאתגרת זו, כשרבים מהם לוחמים בחזית, חשוב לנו להוקיר אותם, לחבק אותם ולשמח אותם על כל מה שהם נותנים ומקריבים במרה להגן על מדינת ישראל. התכנית שלנו מלווה את החיילים הבודדים בכל דרך אפשרית, אך כאשר מגיעה יוזמה פרטית כזו ועוד מצעיר בן 13, תפקידנו מקבל משנה תוקף והשראה רבה להמשך פעילותינו. התרומה של אדם מעניקה לחיילים הבודדים את ההכרה והתמיכה שהם ראויים לה."