האיש והאגדה, הזמר האהוב אדם, הלך היום (חמישי) לעולמו בבית החולים "איכילוב" לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. הוא הותיר חותם על דור שלם שגדל על שיריו ונפרד ממנו בכאב גדול.
4 צפייה בגלריה
הזמר אדם
הזמר אדם
הזמר אדם. פרידה עצובה מאיש יקר
( צילום: באדיבות מייקל הרפז)

הפך לאליל הנוער


הזמר אדם נולד בשם חיים כהן, הוא גדל והתחנך בעכו. בילדותו למד בבית הספר "התומר" ובנעוריו למד בבית הספר "דרסקי". לאחר שירותו הצבאי עבר להתגורר בחיפה ובהמשך עבר להתגורר בתל אביב כדי ללמוד ריקוד ומשחק (בין השאר ב"בית צבי"). באותה תקופה שאף להפוך לשחקן והשתתף בהצגות לילדים.
בתחילת שנות השמונים הקים עם רפי פרסקי את להקת הרוק "כתם". השניים הופיעו במועדונים במרכז, ביניהם "הפינגווין" והקליטו מספר שירים. אדם זכה לחשיפה ראשונה כשהשתתף בתחרות קדם אירוויזיון 1985, כרקדן וזמר ליווי של הזמר יזהר כהן בשיר "עולה עולה", שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון 1985.

4 צפייה בגלריה
הזמר אדם
הזמר אדם
הזמר אדם. סמל של דור שלם
(צילום: יובל חן)

את הקריירה כזמר עצמאי החל אדם בצרפת בתחילת 1986, תחת שם הבמה "כריס לייף" (Cris Life). הוא הקליט שם שלושה שירים באנגלית: "Gypsy Lady" ,"Living Alone" ו-"No More Light", שהפך בגרסה העברית ל"אין מוצא", אך השירים לא משכו תשומת לב רבה.

"אין מוצא", באנגלית זה לא עבד, בעברית הפך ללהיט ענק (מתוך מתוך עמוד היוטיוב הרשמי של אדם)

קראו גם:

לאחר חזרתו לישראל, החל בהקלטת אלבומו הראשון "סוד". האלבום יצא לאור באפריל 1987, והופק בידי יזהר אשדות, שגם עיבד והלחין שבעה מתוך תשעת השירים בו, וניגן בהקלטות בכל הכלים. את המילים לשירים כתבה בת זוגו של אשדות, אלונה קמחי.
השירים הבולטים באלבום היו "תמונות", "נוסע רחוק", "אין מוצא" ושיר הנושא -"סוד". האלבום זכה להצלחה גדולה, ותוך זמן קצר נמכרו ממנו יותר מ-45,000 עותקים. בעקבות הצלחת האלבום הפך אדם בצורה מטאורית לכוכב ענק ואליל נוער. אחד הסמלים שלו שאומצו ע"י בני הנוער הייתה הבנדנה שקשר על ידו.

השיר "סוד" הפך ללהיט ענק (מתוך עמוד היוטיוב הרשמי של אדם):

בדצמבר אותה שנה השתתף בפעם ראשונה בפסטיגל בשיר "לא לוקח בקלות" (מילים: אלונה קימחי, לחן ועיבוד: יזהר אשדות), וזכה במקום הראשון.
ב-1981 התחתן אדם עם מיכל בתשבע דנינו (לימים, רעייתו של שולי רנד), אך הם התגרשו תשעה חודשים מאוחר יותר. באוקטובר 2007 יצא אדם מהארון.

4 צפייה בגלריה
הזמר אדם
הזמר אדם
הזמר אדם. אליל הנוער והבנדנה
( צילום: מיכאל קרמר)

שנים של מאבק במחלה


בספטמבר 2017 הגיע לבית החולים 'איכילוב' לניתוח להוצאת כיס המרה. הניתוח הסתבך, והוביל לדלקת בלבלב והיא גרמה לפגיעה באיברים סמוכים. ב-2 בינואר 2018, נודע שחלה החמרה במצבו והוא הועבר לטיפול נמרץ כירורגי.
ב-8 בפברואר 2018 שוחרר מבית החולים. לאחר שהתגורר במשך כשלושים שנה בתל אביב שב לחיפה. במאי 2023 חשף כי הוא חולה במחלת הסרטן.

4 צפייה בגלריה
הזמר אדם
הזמר אדם
הזמר אדם בהופעה
( צילום: באדיבות מייקל הרפז)

המילים האחרונות של אדם


אדם, בן 64 במותו, הותיר מילים אחרונות אותן ביקש לפרסם לאחר לכתו, ואלה מובאות כאן לבקשת קרוביו:
״... אם אתם קוראים את המילים האלה סימן שאני בעולם שכולו טוב, ככה אומרים, עוד לא יכול להמליץ:) רוצה להודות על המסע המופלא והבלתי יאמן בחיים האלה, עשיתי המון, הייתי טוטאלי, הלכתי עד הקצה בכל דבר, באהבה, בחברות, ביצירה, נשארו לי כמה חלומות לא סגורים אבל לא המון. תודה על אהבה, תודה על כל אדם שפגשתי, או השפעתי בצורה זו או אחרת, תודה על החיים.
אם לא הצלחתי לסייע מלמטה בעניין השבת החטופים, אנסה לפעול מלמעלה. תהיו טובים, אוהב, אדם".
כבר מתגעגעים. יהי זכרו ברוך.