אחרי לילה לא שקט שעבר על אזור השרון בעקבות שיגור טילים לכל המרחב גם באישון ליל, מתברר כי גם בערים הסובבות את ערי השרון המזרחי, בהם, ג'לג'וליה, טירה וטייבה נרשמו הפרות סדר קשות שכללו השלכת בקבוקי תבערה, יידוי אבנים על רכבים ושריפת צמיגים. המשטרה עצרה מספר מתפרעים.
1 צפייה בגלריה
התפרעויות בטייבה
התפרעויות בטייבה
התפרעויות בטייבה
(צילום: דוברות המשטרה, מסך)
קראו גם >>>
משטרת ישראל התמודדה עם מספר מוקדי הפרות סדר בערי המשולש. מאות מפרי סדר התרכזו סמוך לגשר טייבה הבעירו צמיגים וחלקם התעמתו והשליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים שעמדו במחסומים ההיקפיים. השוטרים הדפו את מפרי הסדר תוך שימוש באמצעים ועצרו חשוד שהשליך בקבוק תבערה לעבר השוטרים. בקלנסווה כמה עשרות מפרי סדר הבעירו צמיגים.
בטירה, מאות מפרי סדר הבעירו צמיגים והחלו ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים בתחנת המשטרה. השוטרים הדפו את התוקפים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ועצרו שלושה מהמתפרעים. הפרות סדר נרשמו גם בכפר קאסם ובג'לג'וליה.
תושבים רבים הביעו את זעמם ברשתות החברתיות נוכח ההסלמה בערים אלו, חלקם, אף בעלי עסקים שתושבי המגזר עובדים אצלם שנים ארוכות: "פשוט לא מצליחים להבין מה קורה. חשבנו שיש דו קיום, חשבנו שהם כמונו לכל דבר גם התייחסנו אליהם ככה, לא משנה מה קורה אסור להם לשכוח שהם חיים איתנו בדו-קיום. או לפחות חשבנו שזה ככה - מתברר שהכול היה הצגה".