חברת מועצת העיר כפר סבא ויו"ר סיעת כ"ס מתקדמת הדר לביא, קוראת לראש העירייה להרחיב את המסגרות לילדים ששני הוריהם מוגדרים כעובדים חיוניים.
לדבריה, כיום מופעלות בעיר מסגרות כאלו רק עבור כמחצית מהילדים. "במרץ האחרון, בתחילתו של הסגר הראשון פניתי אליך בבקשה לקיים מסגרות חינוכיות עבור ילדי העובדים החיוניים תושבי העיר", כתבה.
1 צפייה בגלריה
(המחשה: www.pixabay.com)
חברת המועצה מוסיפה: "כעת אנו ניצבים בעיצומו של הסגר השני, ונראה שאנשי הצוות במשרד הבריאות, למודי הניסיון, בחרו להחריג את אותם הילדים במסגרת ההנחיות הכלליות למערכת החינוך ולאפשר להם גישה למסגרות...זו החלטה מבורכת וחשובה. לצערי בעירנו נפתחו מסגרות עבור 150 משפחות בלבד בעוד שבבית חולים מאיר לבדו עובדות כ-300 משפחות העומדות בהגדרות של משרד הבריאות. אני רוצה לקרוא לך פעם נוספת להפעיל את סמכויותיך ולהפעיל את הכלים העומדים לרשותך. אין סיבה להפעיל מסגרות עבור מחצית מהילדים בלבד".
מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל קבעה מתווה להפעלת שמרטפיות לילדות וילדי צוותי הרפואה, ואנו פועלים על פיו, בין היתר, על ידי הפעלת המתקנים בהם פועלים השמרטפיות. אנו פועלים מול הממשלה כדי לשפר את המתווה, מתוך הבנה שהוא לא מעניק פתרון מספק במתכונתו הנוכחית וממליצים לחברת המועצה להפנות את הצעתה לממשלה שהיא בעלת המנדט בנושא בסגר הנוכחי.
חשוב להדגיש כי בסגר הקודם כאשר הממשלה לא הציעה פתרון פעלנו באופן עצמאי והשקענו כחצי מיליון שקל במשך חודש כדי לספק ולהפעיל מסגרות יום לילדי צוותי הרפואה, וזאת על ידי הקצאת מבנים עירוניים וצוותים מקצועיים".