ועדת השרים לענייני חקיקה הפילה את הצעת החוק של חברת הכנסת מאי גולן הקוראת להסדיר המשכיותו של חייל שנפל במהלך שירותו הצבאי על ידי נטילת זרע לאחר מותו כדי לעשות בו שימוש להולדת ילד. הוריו של סרן עמרי שחר ז"ל, אירית ואשר, המנהלים מאבק מזה כשמונה וחצי שנים להפרות את זרע בנם: "המדינה מתעללת בנו".
3 צפייה בגלריה
סרן עמרי שחר ז"ל עם הוריו אשר ואירית
סרן עמרי שחר ז"ל עם הוריו אשר ואירית
סרן עמרי שחר ז"ל עם הוריו אשר ואירית
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
ברגעים הקשים והאיומים ביותר בחייה, דקות ספורות אחרי שבישרו לה שבנה הבכור, סרן עמרי שחר, נהרג, החליטה אמו אירית שהיא חייבת לשמר את זרעו. 45 דקות אחרי שקיבלו את הבשורה, ישב האב אשר מכווץ ומקופל מכאב על ספסל בית המשפט, והמתין לאישור לשאוב זרע מבנו המת בטרם יובא לקבורה. מאז, במשך שמונה וחצי שנים נאבקים ההורים לקבל אישור מהמדינה להפרות את זרעו של בנם, ולגדל את הנכד שייוולד להם כהורים.
3 צפייה בגלריה
סרן עמרי שחר ז"ל ואימו אירית
סרן עמרי שחר ז"ל ואימו אירית
סרן עמרי שחר ז"ל ואימו אירית
(צילום: פרטי)
מאבק זה שכלל עתירה שנדחתה לבג"צ, הגיעה לפתחה של ועדת השרים לענייני חקיקה השבוע שהפילה את ההצעה. אשר שחר, אביו של עמרי ז"ל: "כמה כאב, כמה עצבות יש במדינה הזאת שפוגעת באזרחיה ומונעת מתן המשכיות לחיילים. את החיים שלי ושל משפחתי הענקתי למדינה עשרות שנים. הבן שלי מפקד סיירת שהגן בגופו ובעזרת צוותו על המדינה. ככה בלי בושה, ללא רחמים, זורקים אותנו מכל המדרגות, לא מתייחסים ומתנגדים לחוק ללא להניד עפעף. כמה אפשר להתעלל בהורים שכולים.
"למה לנו אין זכות להמשכיות? למה לובשי מדים נקברים ללא שום יכולת להביע את מבוקשם? למה אין לחיילים ולנו את הזכות הבסיסית להורות? כמה צער וכאב יש במדינה שלנו. למה נציגי הציבור שרים וחברי כנסת, שאנחנו בוחרים מתנגדים לבקשה? למה אתם נלחמים במשפחת שחר, כאילו אנחנו אחרוני העבריינים.
"דמיינו לכם ל 5 שניות, לא יותר שמדובר בבן או בבת שלכם גם אז הייתם מתנגדים? יום עצוב וכואב. ישנה אפשרות נוספת תעבירו לנו חזקה על הזרע ונעלם ממדינת היהודים שתוקעת לנו סכין בגב, תוקעת סכין למי שהגן עליה ושמר עליה עשרות שנים. אני מתנצל בן אהוב שלי".
3 צפייה בגלריה
אירית בקברו של סרן עמרי שחר ז"ל
אירית בקברו של סרן עמרי שחר ז"ל
אירית בקברו של סרן עמרי שחר ז"ל
(צילום: פרטי)
אירית שחר, אמו של עמרי כאבה אף היא את ההחלטה: "כמה צער כמה תסכול וכמה אכזבות עוד נחווה? אני בוכה את נשמתי עכשיו. מרגישה כל כך לבד, כל כך שבורה, כל כך עצובה, כל כך עייפה. מאין יבוא עזרי??? אין לי כוח עמרי לפעמים, אין לי חשק להמשיך במסע הכבד הזה. מחר יום חדש, אולי אמצא את הכוחות מחר. היום פשוט בא לי לקמול ולמות".
מגישת ההצעה חברת הכנסת מאי גולן אמרה: "כמה רוע לב ואכזריות כלפי משפחות שכולות. חברי ועדת השרים לחקיקה החליטו להצביע נגד הצעת החוק שהגשתי המבקשת להסדיר את המשכיותו של חייל שנפל במהלך שירותו הצבאי ולא הותיר אחריו צאצאים, וזאת על ידי מתן זכות לאשתו או לבת זוגו הקבועה או להוריו ליטול ממנו זרע לאחר מותו ולעשות בו שימוש להולדת ילד. לצערי, השרים גילו ניתוק ואטימות, אבל אני לא אוכל להסתכל למשפחות השכולות בעיניים שביקשו ממני להגיש את הצעת החוק - ללא הידיעה כי אמשיך להיאבק על קידומו ולהגיש אותו כבר בקרוב להצבעה במליאת הכנסת".