משרד התחבורה אישר בשבועות האחרונים את הרחבת הפעילות של התחבורה ציבורית בשבת בקו 29 מכפר סבא להרצליה דרך רעננה, זאת למרות מדיניות הממשלה שלא לאפשר הפעלת האוטובוסים הציבורים בשבת.
3 צפייה בגלריה
קו 29, המסלול חוזר
קו 29, המסלול חוזר
קו 29, המסלול חוזר
(צילום: פרטי)
הרחבת הפעילות בקווים אלו מגיעה על רקע אישורן של הרשויות בערי השרון להצטרף למיזם "נעים בסופ"ש", שהאחרונה שהצטרפה אליו הייתה רעננה, ולדברי משרד התחבורה לא מדובר בשינוי מדיניות אלא עדכונים שונים בנסיעות של קווים מאושרים בסטטוס קוו.

קראו גם:

מי שיצאו נגד הרחבת הפעילות הם ארגון חותם (ארגון הפועל למען סדר יום יהודי דתי) שהוציא הודעה רשמית בה הוא תוקף את רגב על פגיעה בצביון היהודי של המדינה. אפרת לופו, רכזת קשרי ממשל בארגון: "מירי רגב מאחזת עיניים - ביד אחת היא מדליקה נרות שבת, ובידה השנייה היא מכבה אותם. מדובר בפגיעה חמורה בסטטוס-קוו ובקדושת השבת. אנו קוראים לשרה לשוב בה מהחלטתה ולא לרמוס את קדושת השבת לטובת לחצים פוליטיים".

3 צפייה בגלריה
מפת התחנות החדשה של קו 29
מפת התחנות החדשה של קו 29
מפת התחנות החדשה של קו 29
(צילום: משרד התחבורה)

תגובת משרד התחבורה: "במסגרת שינויים שוטפים בתחבורה הציבורית, ישנם שינויים בלוחות הזמנים של כלל הקווים, ובכלל זה גם בנסיעות של קווים מאושרים בסטטוס קוו. באותה מידה ייתכנו גם דילולים בלוחות הזמנים בקווים אלה בהתאם לביקוש או לצרכים המשתנים כפי שקרה בעבר בקווים שונים. במקרה זה מדובר על שינויים שוטפים בקו הכלול מלכתחילה ברשימת הקווים של הסטטוס קוו, דבר שאינו מרחיב את נסיעות התחב"צ בשבת. ולכן אין בסיס לטענה".

3 צפייה בגלריה
שינויים נרחבים בתחבורה הציבורית
שינויים נרחבים בתחבורה הציבורית
שינוי הסטטוס קוו?
(צילום: דוברות מטרופולין)

עוד הוסיף משרד התחבורה כי "בעקבות הפצת מידע כוזב ביחס לקו 29 בשרון, ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מבהירים כי אין ולא היה כל שינוי בסטטוס קוו. קו 29 בשרון, מאושר להפעלה בשבת מתוקף תקנה 386א (א) (1). הקו מעניק שירות בין היתר למרכז הרפואי לוינשטיין ובסמוך לביה״ח מאיר בכפר סבא. הקו פועל כולל בסופי שבוע משנת 2010 באותו תוואי למעט שינויים מינוריים.
"לפני שלוש שנים, התקיים מכרז חדש להפעלתו ובמסגרתו תוגברה תדירות הקו באופן רוחבי בכל ימות השבוע. משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית אינם מפעילים קווים חדשים בשבת בניגוד לתקנות או לסטטוס קוו וכל פרסום אחר הינו שקרי".