השבוע האחרון היה אחד החם בתולדות ישראל, ורבים ניסו בכל דרך להצטנן ולברוח מהשמש הקופחת, לאו דווקא בתוך חדר ממוזג. וזה לא נגמר: היום ובימים הקרובים המעלות יהיו גבוהות מהממוצע וגל החום שזכה לשם "קלאון", הגיע כדי להישאר. כך למשל, ביום שני ושלישי הקרובים יירשמו בכפר סבא 34 מעלות, בהרצליה ורעננה יהיו 33 מעלות ובהוד השרון דומה.
אז מה עושים? מצאנו דרכים להתקרר ולהתרענן בערי השרון, בחוף, במפל (כן, יש כזה), במזרקה ובבריכה.
8 צפייה בגלריה
המזרקות בנווה זמר
המזרקות בנווה זמר
המזרקות בנווה זמר
(צילום: ריאן)

השפריץ במזרקות (מתזים ברצפה)

לאחר כעשור בהן היו מושבתות, עיריית כפר סבא פתחה הקיץ את מתחם המזרקות בפארק העירוני. המזרקות מיועדת לרחצה ולשעשוע, מורכבות מ־56 מתזים שונים היוצאים מהרצפה. בשעות החשכה מתווספת תאורת לילה מרהיבה למזרקות, דבר שמעצים את חוויית השהייה במקום.
גם בנווה זמר יש אטרקציה רטובה שמתאימה לימים הלוהטים. הספורטק ברעננה הוא מרכז ספורט שבו יש מגוון מגרשי ספורט ביניהם מגרשי כדורגל, כדורסל, סקייטפארק.

8 צפייה בגלריה
המזרקות בנווה זמר
המזרקות בנווה זמר
המזרקות בנווה זמר
(צילום: ריאן)

בנוסף לכל אלה בספורטק יש מתחם מזרקות גדול. המגרשים פתוחים לטובת פעילות ספורטיבית ברוב שעות היום. במקום יש חנייה מסודרת, רק צריך לרשום בוויז ספורטק נווה זמר.

8 צפייה בגלריה
מתחם המים ספלאש
מתחם המים ספלאש
מתחם המים ספלאש
(צילום: מיקס שרונים)

גם להוד השרון יש אטרקציית מים מיוחדת "ספלאש" והיא משתרעת על 500 מ"ר של משטח צבעוני מונע החלקה. המתחם הרטוב הושק כבר לפני כמה שבועות ובזמן שההורים עסוקים בשופינג, הילדים יוכלו (בתשלום) להשתעשע במגוון מזרקות, סילונים, תותחים ומתקני מים מדליקים בהם מנהרה המתיזה סילוני מים, מזרקות בצורת פרחים ופטריות ודלי מים ענק שיתהפך מעל ראשם בתום המשחקים.

קופצים ראש (הבריכות העירוניות)

הבריכות בערי השרון הן המצנן האולטימטיבי של כל קיץ ועל הדרך יש גם פעילות לילדים. כך למשל, בקרית הספורט ברעננה יש חמש בריכות - שתי בריכות חצי אולימפיות, בריכה מקורה ללימוד שחייה ושתי בריכות לפעוטות. (עלות כניסה: ילד/נער- 30 שקל. חייל 25 שקל, מבוגרים 45 שקל).

8 צפייה בגלריה
המלתחות בקאנטרי גלי השרון
המלתחות בקאנטרי גלי השרון
קאנטרי גלי השרון
(צילומים: דף הפייסבוק הרשמי של גלי השרון)

בריכת נורדאו ברצליה פתוחה ממאי עד סוף ספטמבר. מדובר בבריכה חיצונית חצי אולימפית לבוגרים מוצלת, ויש בה גם בריכת פעוטות מוצלת. (עלות כניסה: ימי חול - 40 שקל לילד; 50 שקל מבוגר, בשבת - 50 שקל לילד, 60 שקל למבוגר).
בספורטן של הוד השרון יש שתי בריכות ובריכת פעוטות (עלות כניסה: כניסה חד פעמית: 75 שקל ביום חול; שבת 85 שקל)
בריכת גלי השרון בכפר סבא עברה בשנים אחרונות תהליך של שיפוץ נרחב. (עלות כניסה: לתושבי כפ"ס ־ מבוגר 50 שקל, ילד 40 שקל. תושבי חוץ ־ מבוגר – 80 שקל, ילד 70 שקל).

יש פה מציל? (יורדים לחוף הים)

חופי הים בהרצליה הם דרך טובה וזולה (במידה ולא קונים משהו) להתמודד עם החום, והיי, אפשר להביא גם כלבים. קבלו את הדרך הקלה והמהירה להתקרר מהמצוק של סידני עלי בצד הצפוני ועד למרינה בצד הדרומי.

8 צפייה בגלריה
מתרחצים בחופי הים בהרצליה
מתרחצים בחופי הים בהרצליה
מתרחצים בחופי הים בהרצליה
(צילום: יאיר שגיא)

החוף הצפוני סידני אלי מאופיין בצוקים פראיים שתוחמים רצועת חוף צרה וסלעית. בחוף תחנת הצלה וחנייה בחינם בשפע, שירותי עזרה ראשונה, מקלחות חוף ושירותים.
חוף השרון: מי שרוצה לעשות ספורט ימי ימצא את מבוקשו בחוף השרון בו פועל מועדון קטמרנים. חובבי הגלישה יבלו שעות בגלים של החוף, יש בו תאורת לילה המאפשרת לגלוש גם בחשכה וכן מועדון לשייטי קטמרן. אבל החוף מתאים לא רק לחובבי הספורט הימי אלא גם למשפחות וצעירים. בחוף יש מדשאה רחבת ידיים וטיילת ובסמוך לו יש חנייה חינם.

8 צפייה בגלריה
מתרחצים בחופי הים בהרצליה
מתרחצים בחופי הים בהרצליה
מתרחצים בחופי הים בהרצליה
(צילום: יאיר שגיא)

חוף זבולון: החוף נחשב ל"חוף דגל כחול" - תו איכות בינלאומי הניתן לחופים ומרינות העומדים בקריטריונים בינלאומיים בנושאי חינוך ומידע, איכות מים, בטיחות ושירותים בחוף וניהול סביבתי. חוף זבולון נחשב ל"חוף הצעירים" של הרצליה, הודות לשבט צופי הים שבו ול-9Beach, לאונג' בר-מסעדה גדול הממוקם בסמוך לים.
חוף אכדיה צפון: רצועת החוף החולית הרחבה והנגישות לחוף הופכים את החוף לפופולרי. בסמוך למלון דניאל יש שתי מעליות עבור ציבור הנכים ובעלי העגלות, שמורידות את הבאים אל החוף. בחוף יש מגרשי כדורעף, פוצ'יוולי וקט רגל. מסעדת צ'ינקי בר שבחוף מציעה תפריט ים תיכוני רחב.

8 צפייה בגלריה
חוף הכלבים על שם זילי
חוף הכלבים על שם זילי
חוף הכלבים על שם זילי
(צילום: דוברות העירייה)

חוף אכדיה מרכז: גם אל החוף הזה, שנחשב לחוף דגל כחול, באים צעירים רבים, אם כדי לגלוש במסגרת מועדון הספורט הימי "הריף" ואם כדי לאבול ולבלות ב"ים בר" וב"בל ביץ'".
החוף הדרומי: חובבי הגלישה יבלו שעות בגלים של החוף, שהוכרז כחוף לספורט ימי לא מוטורי.
החוף הנפרד: החוף הדרומי ביותר מיועד לציבור הדתי, ומוגבל כחוף מוכרז לחודשי הקיץ בלבד - הוא פתוח לרחצה החל מ-1 ביולי ונסגר ב-31 באוגוסט. הרחצה לנשים היא בימים ראשון, שלישי וחמישי ואילו אלה של הגברים הם שני, רביעי ושישי. בשבת החוף פתוח לכלל המתרחצים.
חוף הכלבים: ממוקם דרומית לתחנת ההצלה בנוף ים. בנוסף, העירייה תאפשר הכנסת כלבים קשורים למספר חופי ים בעיר. החוף נקרא על שם הכלב זילי שנהרג בחילופי אש בשכם בעת לכידת מבוקש בפעילות טרור.

הכי טבעי (להשתכשך במי מפל)


8 צפייה בגלריה
המפל הנסתר ליד פתח תקוה
המפל הנסתר ליד פתח תקוה
המפל הנסתר
(צילום: ניצן ינקו)

המפל הנסתר בסמוך להוד השרון הוא אחד המקומות הכי מבוקשים בקיץ בשנים האחרונות באזור וכן, הכניסה לא עולה כסף. יש בו מים צוננים וצלולים, מקום מוצל – והכניסה אליו נכון להיום היא בחינם. רשות נחל הירקון עשתה לאחרונה שינוי מבורך בנחל הירקון. הוא הפך מנתיב מים מזוהם למערכת אקולוגית משגשגת כיום. שיקום הנחל יצר בתי גידול למגוון רב של צמחים ודגים ששוחים כעת בחופשיות במי הנחל. כמו כן ניתן לראות מיני ציפורים שחזרו לקנן לאורך גדותיו. יחד עם השיקום האקולוגי, אזור הנחל הפך למוקד משיכה עבור מאות אלפי מטיילים ורוכבי אופניים שנהנים מהצמחייה והנוף המרהיב.