בליל יום שני השבוע הלך לעולמו ד"ר אלברטו ליאוצ'י, מי שהיה במשך שנים רבות יו"ר המפד"ל בכפר סבא וסגן ראש עיריית כפר סבא במשך כ-15 שנה. הלווייתו התקיימה אתמול בבוקר (שלישי) בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אלברטו ליאוצ'י ז"ל. "אהוב ונאהב"
ד"ר אלברטו ליאוצ'י ז"ל. "אהוב ונאהב"
ד"ר אלברטו ליאוצ'י ז"ל. "אהוב ונאהב"
(צילום: שחר טל)
קראו גם >>>
ד"ר ליאוצ'י נולד למשפחה מיוחסת באיטליה שרד את השואה עם בריחתו כנער יחד עם משפחתו לשוויץ ונחשב תמיד, כדברי משפחתו, "לאיש שהילה של נתינה תמיד ריחפה מעל ראשו". לאחר לימודיו עלה ארצה והחל בפעילויות התנדבות שונות, עד שחבר למפד"ל וכיהן זמן רב כראש סיעתה: "הוא היה שייך במהותו למפד"ל הישנה של ד"ר בורג וזבולון המר", אמרו השבוע מטעם המפלגה, "המוטו שלו היה תמיד גשר בין העולם החילוני לעולם הדתי. הוא ניהל אורח חיים שדגל תמיד בקירוב לבבות והרבה אהבה לכל אדם באשר הוא אדם. הוא היה פמיניסט בעולם הדתי עוד לפני שהכירו את המילה הזו. איש אציל אהוב ונאהב שלא רואים היום".
חברו גיא אסולין סיפר: "את אלברטו הכרתי לפני 40 שנה וכבר מאז הוא היה איתנו בחבר'ה. אני מרשה לעצמי להגיד את זה כי כזה היה 'דון אלברטו' ככה קראונו לו, אומנם הוא אבא של אחד החברים שלי מילדות, אבל הוא תמיד היה איתנו בחבר'ה, הוא היה המבוגר האחראי. כיבדנו אותו, רכשנו לו יראה ובד בבד צחקנו איתו, ובגיל יותר מבוגר אפילו הרמנו איתו "לחיים" כמה כוסיות של משקה טוב, או אם בדיוק היה מגיע מאיטליה, איזה לימונצ'לו טרי.
"צפות ועולות לי חוויות רבות מכל הגילאים אך 2 אולי 3 שעכשיו זו העת לכתוב אותן. בכל פעם שאלברטו ואני היינו נפגשים הוא תמיד היה שואל אותי על נופר אשתי, 'נו...למה אתה מחכה, היא אישה נפלאה, בדיוק בשבילך', כשהתחתנו, כמובן שאלברטו וסרנה אשתו היו בין המכובדים שבאורחינו. את מתנת החתונה שלהם, אנחנו שומרים עד היום. בכל שנה ושנה, בהגיע ראש השנה, אני ממרק אותה, מנקה אותה ומבריק אותה צנצנת דבש קטנה עם מסגרת כסף טהור וכפית כסף קטנה. כן, הכפית הקטנה שכל כך אפיינה את הזוג ליאוצי. השנה, קורונה פקדה אותנו ולא הוצאתי את הצנצנת. שאלתי פעם את אלברטו, למה דווקא צנצנת דבש ולא סוכר. אני זוכר היטב את התשובה שלו. דבש זה יותר מתוק. ככה החיים שלכם צריכים להיות, הכי מתוקים.
ועוד זכרון קטן, תמיד, אבל תמיד כשאלברטו היה פוגש את נופר אשתי ואותי הוא תמיד היה פונה אליה ראשונה שואל ומתעניין בשלומה, ואז אומר לה: 'הוא בחור טוב' ומצביע עלי, ואז פונה אלי ואומר לי: 'תשמור עליה, תכבד אותה', וזהו. וככה היה נועל את הפגישה. כזה הוא דון אלברטו, ג'נטלמן אמיתי".
יאיר דנציג אחיינו: "קשה לעכל ולדבר על אלברטו בלשון עבר. הראש ממאן לקבל את המציאות החדשה שהאיש שתמיד היה שמח, שהצחיק את הסובבים אותו בכל מקום. הענק הזה ששרד את השואה בתור ילד וברח מאיטליה עם משפחתו לשוויץ. שעלה לכפר סבא וכל עולמו סבב סביב עזרה לזולת וקירוב לבבות. זה שהיה מודל לחיקוי לדור הצעיר, האור והגאווה של המשפחה עזב אותנו והותיר בור עצום בלב כל מי שהכיר אותו. מרכין ראשי ושולח תנחומים כנים וחיבוק גדול למשפחתו המצומצמת והמורחבת ומבטיח למלא את צוואתו להמשיך ולקרב בין כל אדם באשר הוא אדם ולהפיץ אור ואהבה בעולם".
ראש העירייה, רפי סער ספד לו "בצער רב, נפרדנו היום מד"ר אלברטו ליאוצי, חבר מועצה וסגן ראש העיר לשעבר, התואר החשוב והמיוחד שהיה לאלברטו הוא מקרב הלבבות. אלברטו, אדם חם ואהוב על כולם, פעל מתוך אהבה אמיתית לעיר ותושביה. שליח ציבור בכל רמ"ח אבריו. בדרכו הייחודית, שתמיד לוותה בצחוק ובהומור, הוא השאיר טביעת אצבע בליבה של העיר אך יותר מזאת, בלבבות של כולנו. אני משתתף באבלה של סרנה, אשתו, שתבדל לחיים ארוכים, ובצער המשפחה. קהילת כפר סבא כולה מרכינה את ראשה היום".
יהי זכרו ברוך.