עיריית כפר סבא, בהובלת אגף הביטחון והשיטור העירוני, החלה במבצע אכיפה לעבירות של רוכבי אופניים חשמליים. מדובר על תוספת לאכיפה שמבצעת גם משטרת ישראל. מטרת המהלך היא לשמור על בטיחותם של כל משתמשי הדרך, למנוע נסיעה פראית ופגיעה של רוכבי אופניים בהולכי רגל. המבצע מתבצע בניהולו של סגן מנהל השיטור העירוני, יאיר פרץ.
1 צפייה בגלריה
מבצע אכיפה בכפר סבא
מבצע אכיפה בכפר סבא
מבצע אכיפה בכפר סבא
(צילום: עיריית כפ"ס)
קראו גם >>>
צוות השיטור העירוני כבר חילק עשרות דוחות לרוכבי אופניים שסיכנו את עצמם ואת עוברי האורח, בהם ילדים רבים, בנסיעה על המדרכות ; הרכבת נוסע נוסף בניגוד לחוק; רכיבה ללא קסדה ורכיבה תוך כדי הרכבת אוזניות.
השיטור העירוני קורא לתושבים ולרוכבי האופניים לנהוג כחוק, להימנע מסיכון העוברים והשבים ומקנסות כספיים מיותרים. בימים הקרובים תימשך פעילות האכיפה.
עיריית כפר סבא פועלת במהלך כל השנה במגוון רחב של דרכים על מנת למנוע פגיעה במשתמשי הדרך והנהגים. במהלך שנת הלימודים בוצעה הסברה לבני נוער בכל מסגרות החינוך לגבי השימוש באופניים חשמליים, לשון החוק, תמרורים ומניעה מצבית באמצעות סימולטורים.
במקביל, עברו פקחי מחלקת פיקוח ואכיפה ופקחי השיטור העירוני הכשרה והסמכה מקצועית בנושא. הסמכויות החדשות שהוענקו לפקחים העירוניים מאפשרות להם להורות על הפסקת העבירה, לדרוש הזדהות של מבצע העברה, לעכב רוכב, לרשום דו"ח ובמקרים מסוימים אף להוציא אויר ובמקרים קיצוניים אף לתפוס, להרחיק ולהחרים אופניים או סוללות לאופניים חשמליים.