סיוע משפטי שהעניק סם הר־זהב, מתנדב בשי"ל – שירות ייעוץ לאזרח בעיריית כפר סבא, הביא לזכייתו של נכה צה"ל, שסובל מבעיות שמיעה, בתביעה הקשורה למכשירי שמיעה שרכש מחברה.
2 צפייה בגלריה
פיצוי אלפי שקלים לנכה צה"ל
פיצוי אלפי שקלים לנכה צה"ל
פיצוי אלפי שקלים לנכה צה"ל
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
סם הר־זהב (75) תושב הוד השרון, מתנדב מזה חמש שנים בשי"ל כמטפל בנושא צרכנות. “התפקיד שלי הוא לבדוק את הנושא והטענות, ולתת סיוע בעריכת כתב תביעה קטנה במידה שיש הצדקה להגשתה", אומר הר־זהב, שבנוסף לכך מתנדב כמסייע בגישורים בבית משפט לתביעות קטנות תל אביב.
לאחרונה פנה תושב אזור כפר סבא בשנות ה־70 לחייו, נכה צה"ל שסובל מבעיות שמיעה, לשי"ל וטען כי רכש מכשירי שמיעה מאחת החברות ולאחר שבדק אותם מצא כי אינם מתאימים לו וכי הוא לא יכול להשתמש בהם. הוא פנה לחברה ממנה רכש את הציוד וביקש להחזיר אותו אולם, כך לטענתו, החברה סירבה לקבל אותם בחזרה ולפצות אותו.

2 צפייה בגלריה
סם הר זהב
סם הר זהב
סם הר זהב
(צילום: פרטי)

הר־זהב, שקיבל את התלונה לידיו, מספר כי בדק אותה ומצא כי קיימת הצדקה להגשת תביעה קטנה כנגד החברה. לדבריו, מטענות התובע עולה כי הוא רכש את המכשירים מהחברה באלפי שקלים, אבל לא השתמש בהם לאחר שמצא כי אינם מתאימים לו. “הוא טען כי החברה לא התנהגה אליו בצורה מקצועית וראויה, וכאשר ביקש לבטל את העסקה ולקבל את כספו בחזרה הם סירבו".
בעקבות כך ערך הר־זהב את כתב התביעה שהוגש בבית משפט לתביעות קטנות כפר סבא וליווה את התובע בדיונים. בשבוע שעבר פסק בית המשפט פיצוי כספי לטובת התובע על סך של 16 אלף שקל. "הוא היה מרוצה מאוד ואמר לי 'הצלת אותי כי פחדתי שאאבד את כספי'. אני באופן אישי מרגיש שמח כאשר אני רואה את התובעים שזקוקים לסיוע, ליווי ותמיכה מצליחים בתביעות שלהם".
קראו גם:
מנהלת שי"ל בעיריית כפר סבא, מאיה ויינברגר, אמרה כי זו אחת התחנות הגדולות והמקצועיות בארץ, הפועלת במסגרת האגף לשירותים חברתיים קהילתיים. לדבריה, שי"ל מונה 49 מתנדבים מתחומי עיסוק שונים, שמסייעים לתושבים במיצוי זכיותיהם על ידי מתן מידע, ייעוץ, הכוונה והפנייה לגורמים הרלוונטיים. בין המתנדבים: עורכי דין, רואי חשבון, טוענים מוסמכים, יועצים בתחום הכלכלה, צרכנות, דיני עבודה, דיור, ועדי בתים, הוצל”פ, ביטוח לאומי, ירושות, צוואות, אפוטרופסות ומשפחה.