שחר של יום חדש: איך ניצחה שחר מילפלדר, בת ה-25 את הסרטן הנדיר שהתגלה בגופה, התעקשה לא לעבור קטיעת רגל וכיום אחרי שיקום במרכז הרפואי בית לווינשטיין ברעננה, היא הפכה לאלופה אולימפית: "כבר במיטה בבית החולים התפתחו אצלי שתי תובנות: האחת - שהנכות לא תנהל לי את החיים והשנייה, ש-20 אחוז זה הגוף וכל יתר ה-80 הם הראש, ומשם אני יוצאת לדרך".
4 צפייה בגלריה
שחר מילפלדר. אלופה
שחר מילפלדר. אלופה
שחר מילפלדר. אלופה
(צילומים: פרטי)
כשהייתה בת 15 בלבד, חלתה שחר מילפלדר בסרטן עצמות אלים ונדיר. היום, בגיל 25 ואחרי שעברה קטיעה של חצי מהאגן שלה, היא הפכה לחותרת אולימפית וזכתה בתחרות הבינלאומית באיטליה לחתירה במדליית זהב. בפוסט מעורר השראה, היא מתארת השבוע את כברת הדרך והשיקום המופלא שעברה: "אני נרגשת מאוד לכתוב את הפוסט הזה, לאחר עשר שנים שאני בריאה. קוראים לי שחר מילפלדר ובגיל 15 וחצי חליתי בסרטן נדיר בשם כונדרוסרקומה. הייתי הילדה היחידה בארץ עם סוג הסרטן הזה.

4 צפייה בגלריה
שחר מילפלדר בבית החולים
שחר מילפלדר בבית החולים
שחר מילפלדר בבית החולים
(צילומים: פרטי)

"במהלך המסע שלי עברתי מספר ניתוחים אשר בסופם החלמתי, אך נותרתי עם פגיעה גדולה באגן שמאל. במהלך הניתוח שעברתי היה חשש כבד לקטיעת רגל שמאל. לאחר ניתוח מציל חיים בארה״ב של 16 שעות נשארתי עם שתי הרגליים והתחלתי את מסע השיקום שלי. למדתי ללכת מחדש. להכיר את הגוף החדש, לתפקד עם חצי אגן שנשאר וחוסר שרירי מאסיבי באזור הפגוע.
"חזרתי לארץ לאחר חצי שנה והגעתי ללוינשטיין. שם, קיבלתי את החיבוק המקצועי והאנושי הכי גדול שיכולתי לקבל. הגעתי למרפאת הפיזיותרפיה וזכיתי בפיזיותרפיסט הכי מדהים שיכולתי לקבל - האחד והיחיד, אור קובריק, ולווי צמוד של ענת פלורנטין, פיזיותרפיסטית אחראית מרפאת הפיזיותרפיה ומומחית בשיקום רצפת אגן.

4 צפייה בגלריה
שחר מילפלדר בבית לווינשטיין
שחר מילפלדר בבית לווינשטיין
שחר מילפלדר בבית לווינשטיין
(צילום: פרטי)

"יחד איתם, עם מוטיבציה אדירה עברתי משני קביים, סד תומך לאורך כל הגוף וקושי גדול בהליכה, למצב בו אני מסוגלת ללכת באופן עצמאי. עברתי בתהליך השיקום לא מעט קשיים, עליות ומורדות, קושי עם מגבלות ותסכול על כך שיש תנועות שלא אוכל לעשות כבעבר.

4 צפייה בגלריה
שחר מילפלדר. אלופה
שחר מילפלדר. אלופה
שחר מילפלדר. אלופה
(צילום: פרטי)

"אני זוכרת את הניסיונות הבלתי פוסקים של אור לחשוב מחוץ לקופסא, ניסיונות של עבודה עם אלקטרותרפיה, תרגול על אנטי גרביטי, הליכון שבעצמאותו ניתן ללכת עם משקל גוף מופחת, תרגילים מגוונים, הידרותרפיה וזאת על מנת למקסם את היכולות שלי ולממש את הפוטנציאל של הגוף. התמיכה שקיבלתי והאמונה בי הייתה כה חזקה שהיא זו שהוציאה את המצוינות שבי. שנה וחודשיים בלוינשטיין העניקו לי מחדש את העצמאות שלי, לה כל כך חיכיתי.
קראו גם:
"היום, אני ספורטאית פראלימפית בענף החתירה, זוקפת הרבה לזכות לוינשטיין ולפיזיותרפיה שעזרה לי ללמוד מחדש את הגוף שלי. תודה על המוטיבציה, האמונה והמקצועיות שאפשרה לי הצבת יעדים רחוקים והשגתם. כל התובנות הללו, הובילו להעביר את ההרצאה שלי ״שחר של יום חדש״ ולשתף נוער, רופאים, ארגונים ועוד רבים אחרים, במסע שאני ומשפחתי עברנו. עבורי, להעביר את ההרצאות שלי זה בגדר שליחות".