תופעה חדשה מטרידה את תושבי ערי השרון: בני נוער וילדים מפוצצים נפצים בימי הסגר "בגלל השעמום".
1 צפייה בגלריה
15 מקרים של שימוש בנפצים ברחבי העיר
15 מקרים של שימוש בנפצים ברחבי העיר
"זה גובל באכזריות"
(צילום המחשה: דוברות המשטרה)
קראו גם >>>
תושבי כפר סבא, רעננה, הוד השרון והרצליה הגבירו את תלונותיהם בימים האחרונים למערכת "מיינט" על תופעה חדשה שמטרידה מאוד את מנוחתם. "אנחנו כבר לא ישנים שבוע", אמרה אחת מתושבות כפר סבא, "זה גובל באכזריות", הוסיפה תושבת הרצליה ששלחה תלונה מפורטת לטענתה וסרטונים גם למשטרה.
"אנחנו מבינים שלנוער משעמם, אבל זה גובל כבר באכזריות. אי אפשר לישון. הכלבים נובחים ומפחדים כל הזמן. אני שומעת מהשכנות שיש להן ילדים קטנים על בכי וחרדה. זה נורא ואיום".
בפעילות משותפת של יחידת הפיקוד וסיור הביטחון של הוד השרון, נתפסו קטינים כשבידיהם חומרי נפץ מסוכנים. מתחילת החודש דווחו על 15 אירועים דומים ברחבי העיר, שגרמו נזק סביבתי והפרה של הסדר הציבורי. לאחר החרמת חומרי הנפץ, הועברו שמותיהם של הקטינים למחלקה למניעת אלימות סמים ואלכוהול, אשר אנשיה יוצרים קשר עם ההורים והנער במטרה להסביר להם את חומרת המעשים ואת הסכנות שיש באחזקתם.
משטרת הוד השרון, יחד עם סיור הביטחון, ויחידת הפיקוח פועלים גם אל מול החנויות והקיוסקים ברחבי העיר, על מנת לוודא כי לא מתבצעת כל מכירה אסורה על חוק של נפצים חומרי נפץ מסוכנים, לא לבני נוער ולא למבוגרים.
ברעננה הודיע אמש (מוצ"ש) ראש העירייה חיים ברוידא על תפיסת מספר נערים שאחראים אף הם על מאות אירועים הקשורים לפיצוץ נפצים ברחבי העיר. ברוידא: "מאות פניות הגיעו בימים האחרונים למוקד העירייה וגם אלי אישית, על רעמי נפצים בכל מרחב העיר, שגרמו לחרדות ולמטרד, בעיקר בשעות הלילה המאוחרות.
"את מה שלא יכולתי לומר לתושבים שפנו אלי, אומר עכשיו. לא נותרנו אדישים. ההיפך הגמור. עובדי אגף הביטחון העירוני, בשיתוף פעולה עם המשטרה, בראשות רפ"ק יהלומית שרוטר, פעלו בימים האחרונים בעיר, במארבים ובפעולות בילוש ובעזרת אמצעים סמויים, כולל מצלמות, הצלחנו לעלות על עקבותיהם של קבוצת נערים שהפעילו את הנפוצים. הנערים והוריהם זומנו לחקירה. המשטרה ויחידות האכיפה הביטחונית בעירייה ממשיכים בפעילות נרחבת בעיר למגר את התופעה".
במשטרה מודעים לתופעה ואומרים: " משטרת ישראל מגבירה את פעילות האכיפה על מנת למנוע הפצה של אותם צעצועים מסוכנים לידיהם של בני נוער שעלולים להיפגע".