חיים בסיוט מתמשך: בית המשפט בכפר סבא גזר על דיב חסין, תושב עזון, בן 44, שהתגורר בעיר ללא אישור שהיה בישראל, יחד עם בת זוגו, תושבת כפר סבא, גרושה בשנות ה-40 לחייה ואם לשתי בנות, 30 חודשי מאסר בפועל עקב התעללות ואלימות כלפיה במספר הזדמנויות.
1 צפייה בגלריה
"אלימות בלתי נתפסת"
"אלימות בלתי נתפסת"
"אלימות בלתי נתפסת"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
מפסק הדין עולה מסכת שלמה של התעללות מתמשכת, מכות ואלימות קשה כלפי בת הזוג במספר הזדמנויות.
הכל החל כשתושבת העיר התאהבה בדיב, נשוי ואב לחמישה ילדים, תושב עזון, אשר שהה בישראל שלא כדין. על פי דבריה, היתה זו "אהבה ממבט ראשון", עת המתלוננת ניגשה לקנות עציץ במשתלה בה עבד הנאשם והשניים נפגשו והחליפו מספרי טלפון. תחילה נפגשו השניים במשתלה, ולאחר מכן, עבר הנאשם לגור בביתה, בהסכמת בן זוגה דאז. בהמשך, היא נפרדה מבעלה, ואף התגרשה ממנו, כאשר הגרוש עבר להתגורר יחד עם שתי בנותיה הקטינות בדירה נפרדת, ואילו היא עברה להתגורר עם דיב, כשלאחר מכן החליפו מספר מקומות מגורים, והתמקמו בהוד השרון.
לאחר גירושיה מבעלה, ההתרחקות מבנותיה ומבני משפחתה המורחבת, שכצפוי לא ראו את מעשיה בעין יפה, וכשהיא מצפה למימוש אהבתם, הפך דיב את עורו והחל להתנהג אליה כ"חיה רעה, באובססיביות, בקנאה, באלימות ובאיומים".
כך למשל, מתואר בכתב האישום, בחודש מאי השנה כאשר דיב, נהג ברכב למרות שאין לו רישיון נהיגה, ובת זוגו יושבת לצדו, נתגלע ויכוח בין הנאשם על רקע גילויי קנאה. דיב גידף אותה כשהוא מכנה אותה "חתיכת שרמוטה", "זונה בת זונה", ובהמשך תקף אותה בכך שהיכה אותה במכות אגרוף בפניה, סטר לפניה, היכה אותה בגבה, אחז בשערות ראשה, משך אותן וטלטל את ראשה תוך שמצחה פגע בחלון הדלת. עת הגיעו למקטע ובו פסי האטה, היא פתחה את דלת הרכב וניסתה לצאת מהרכב, אולם חסין סגר את דלת הרכב תוך שאיים עליה בפגיעה באומרו "יא זונה, אני אשרוף אותך חיה". בהמשך, ותוך שהמתלוננת, מתחננת לרחמיו, הכה הנאשם את המתלוננת בראשה, פניה ועורפה. משהגיעו דיב והמתלוננת לדירה בהוד השרון, נטל הנאשם לידיו מזרון וכרית ושם פעמיו לרכב תוך שהוא מאיים על המתלוננת בפגיעה שלא כדין בגופה באומרו "יש לך שלושה ימים להביא לי את ה-40,000 שקל שלי, אחרת אני הורג אותך ואת הבנות שלך".
כתוצאה ממעשיו נגרמו לה חבלות של ממש בדמות דימום מהאף ומהפה, חתך במצח, המטומות באף, תחת העיניים ובצלעות, וכן רגישות בחוליות הצוואר.
במועד אחר, נכתב בכתב האישום, איים דיב עליה בפגיעה בגופה בכך שהתקרב אליה כשהוא אוחז בסיגריה דולקת ואומר לה: "אני אשרוף אותך, אני אשרוף אותך חיה, יא חתיכת זבל, אוי ואבוי לך אם את צועקת, אני נשבע לך בספר הקוראן, אם אני שומע שאת פונה למשטרה, את שתי הבנות שלך אני שורף ואביא לך את הראשים שלהן לראות ואז, לאט לאט אני אהרוג אותך".
בהמשך לכך, ועל אף נסיונותיה לדבר אל לבו ולהרגיעו, הגיף הנאשם את חלון חדר השינה, ניגש אליה ושם את כף ידו על פיה תוך שהוא מאיים עליה בפגיעה בגופה באומרו: "את לא צועקת, תיזהרי, יש פה אנשים, שלא יזמינו משטרה, אני חותך אותך, אני אשרוף אותך חיה". מיד ובסמוך תקף אותה דיב במכת אגרוף במצחה וכן איים עליה בפגיעה באומרו כי אם תתגורר עם הגרוש שלה בדירה הוא ישרוף את הדירה על יושביה.
קודם לכן, מתואר בכתב האישום, התגלע ויכוח בין דיב למתלוננת בגין אי רצונה להינשא לנאשם ואז הוא היכה אותה במכות אגרוף בפניה, בראשה ובגבה, והכל תוך שהיא מגינה על פניה באמצעות ידיה ומבקשת שיחדל ממעשיו. בהמשך לכך, נשך אותה בגבה. כתוצאה ממעשיו נגרמו לה חבלות של ממש בדמות נפיחות באף, סימן של נשיכה בגבה והמטומות בגב ובעין.
לטענת דיב, תושבת העיר היא זו שיזמה את הקשר איתו בהתחלה כאשר הוא לא היה מעוניין: "היא נהגה להגיע למשתלה בה עבדתי ולבקר אותי שם. בהמשך, ביקשה שאעבור לגור אצלה בבית, כאשר בעלה התגורר בבית יחד עמה. לדברי הסניגור, "דיב חש מושפל כשנאלץ לישון על ספה בסלון כשהמתלוננת ובעלה ישנים יחדיו בחדר השינה".
"בהמשך, הייתה אהבה גדולה ביניהם, ואפילו הוא חרט את שמה על ידו באמצעות סכין. עוד נטען כי דיב סבל מיחס עוין מצד בני משפחתה של אהובתו שלא קיבלו את הקשר ביניהם. לדברי הסניגור, "היא לא פעלה כדי להפסיק את זה, נכון, אי אפשר לבוא, אבל אילו הייתה אחרי המקרה הראשון מתלוננת במשטרה או מנתקת את הקשר אז היינו חוסכים את כל ה-5-4 מקרים האלה...". עוד טען, שהנזקים הגופניים שנגרמו לה אינם קשים, ואין מדובר בחבלות חמורות. הסניגור טען שדיב חסר כל, אין לו איש בעולם, אשתו וחמשת ילדיו מתגוררים בקלקיליה, וכתושב האיזור הוא אינו זכאי להכנת תסקיר קצין מבחן. הוא אף לא יכול להשתלב בהליך שיקומי וכנראה גם לא יהיה זכאי לשחרור מוקדם. הנאשם נעדר עבר פלילי וזו הסתבכותו הראשונה עם החוק.
שופט בית המשפט בכפר סבא אביב שרון אמר בפסק הדין כי "בהתחשב בחומרת עבירות האלימות, משכן, תדירותן, העובדה שחלקן הסבו למתלוננת חבלות של ממש, העובדה שבוצעו מתוך גילויי קינאה ואובססיביות כלפי המתלוננת, אופי האיומים שהפנה הנאשם כלפי המתלוננת, העובדה שהעבירות בוצעו כשהנאשם שוהה שלא כדין בישראל תקופה ארוכה של שלוש שנים, והעובדה שהנאשם נהג ברכב ללא רשיון נהיגה (מעולם לא הוצא) – אני גוזר על הנאשם 30 חודשי מאסר בפועל ו20 אלף שקלים פיצוי למתלוננת".