אווזה לבנה שמשמשת לטיפול באנשים בעלי צרכים מיוחדים נגנבה בימים האחרונים מחוות "קרן אור" השיקומית. יחד איתה נגנב גם אווז זכר, ששהה לידה. מפעילי החווה מבקשים מכל מי שמחזיק באווזה או יודע דבר עליה להודיע לחווה. "האווזה מיועדת לטיפול באנשים מיוחדים, היא לא מיועדת לגידול ואינה יכולה להתרבות. חשוב מאוד להחזיר את האווזה לחווה, מקומה הטבעי שיכולה לחיות בו".
2 צפייה בגלריה
האווזה נגנבה
האווזה נגנבה
האווזה נגנבה
(צילום: פרטי)
חוות קרן אור השוכנת בסמוך לבית ברל בשרון, היא חווה טיפולית שנוסדה מתוך חזון לסייע לבעלי החיים ולבני האדם אשר זקוקים לה כטיפול הדדי. בחווה מטפלים במעל 450 בעלי חיים שעברו הזנחה, נטישה או התעללות. החווה קולטת ומשקמת בעלי חיים במטרה לתת להם חיים טובים, נטולי סבל או ניצול. בחווה חיות מסוגים שונים: חיות משק, חיות בית, חיות בר ועוד. רובם של בעלי החיים נכים או בעלי מוגבלויות. החווה משמשת גם כמרכז שיקומי למגוון אוכלוסיות, כולל פגועי נפש והלומי קרב, ילדים ונוער בסיכון, קורבנות תקיפה מינית, קשישים עריריים וניצולי שואה, אוטיסטים ובעלי צרכים מיוחדים.

2 צפייה בגלריה
קרן אור
קרן אור
קרן אור
(צילום: אסף פרידמן)

בעלי החיים בחווה עוברים הליך של שיקום וטיפול ובו בזמן אותם בעלי חיים הופכים למטפלים באנשים בעלי צרכים מיוחדים, הלומי קרב, קשישים, ניצולי שואה, נוער בסיכון וקורבנות תקיפה מינית.
לפני כשבע שנים הגיעה לחווה אווזה לבנה שנמצאה נטושה באחד הרחובות בעיר רמת גן. האווזה, שנקראת "אוזה" הפכה לחלק מהמערך הטיפולי הנרחב של "קרן אור". "היא נולדה כך עם אופי של קרבה לאנשים ולכן לא מעט אנשים מחבקים אותה כחלק מהטיפול שהם עוברים”, אומרים בחווה.
קראו גם:
לפני מספר ימים נדהמו אנשי החווה לגלות כי האווזה נעלמה מהחווה ובבדיקה שערכו התגלה כי המקום נפרץ על ידי אלמונים והאווזה נגנבה מהמקום יחד עם אווז זכר בצבע חום. “אלמונים פרצו את המקום וגנבו את זוג האווזים”, ציינו אנשי החווה.
לדברי ונסה כהן, מתנדבת בחווה, כשבוע לפני שנגנבה, אוזה טיפלה באדם שהיה לו התקף אפילפסיה ובזכותה המטופל עבר את ההתקף ללא כל פגיעה. “האווזה חיבקה אותו והוא מייד נרגע.
בחווה פונים לכל מי שמחזיק בזוג האווזים או יודע כל דבר על מקום הימצאם להחזיר אותם מיידית למקום. יש כאן אנשים חולים שזקוקים לאווזה שתחזיר את החיוך על פניהם”.
ניתן ליצור קשר במספר: 050-2270774