בג"ץ קבע אתמול (שני) כי לא ייהרס בית המחבל מחמד רישה, אשר ניסה לרצוח את בתיה לבל ופצע אותה אנושות במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בשנת 2020, בפיגוע שהתרחש בכפר סבא.
1 צפייה בגלריה
בתיה לבל בבית המשפט
בתיה לבל בבית המשפט
בתיה לבל בבית המשפט
(צילום: תנועת אם תרצו)
קראו גם >>>
בפסק הדין קבע בית המשפט כי הריסת ביתו של המחבל "אינה עולה בקנה אחד עם התכלית ההרתעתית ולפיכך בחר (אלוף פיקוד המרכז א.א) שלא לעשות שימוש בסמכות המוקנית לו".
כזכור, בתיה לבל אשר נפצעה בפיגוע בכפר סבא במהלך יום הזיכרון האחרון לחיילי צה”ל, הגישה בחודש ינואר השנה עתירה לבג”ץ בדרישה כי בית המחבל אשר ניסה לרצוח אותה ודקר אותה מעל ל-13 פעמים ייהרס לאלתר על אף שרק “נפצעה” בפיגוע ולא נרצחה. מהלך זה קורה לאחר שפנייתה של לבל אל אלוף פיקוד המרכז כי יהרוס את בית המחבל לא נענתה.
"חידלון מהריסת בית המחבל משדר כלפי חבריו התומכים במעשיו, וכלפי הנהגת המחבלים הממנים את מעשי הטרור והמחבל, גם ברגעים אלו ממש, מסר של 'שתיקת הכבשים' בדרכם לבית המטבחיים", צוין בעתירה.
כאמור, עתירה זו נדחתה ובג"ץ קיבל את עמדת המדינה שהתנגדה להריסה.
מתנועת אם תרצו המלווה את לבל נמסר בתגובה לפסק הדין: "מציאות בה נציגי המדינה מוותרים על אחד מגורמי ההתרעה החזקים ביותר נגד טרור היא מציאות רעה. יש לחתור למדיניות בה הורסים בתי מחבלים לא רק במקרים בהם המחבלים מצליחים לרצוח אלא בכל ניסיון פיגוע, שכן המטרה היא הרתעה ולא ענישה. פסק הדין שקיבל את עמדת המדינה מחליש גם הוא את ההרתעה ואף ייתכן שמכשיר את הקרקע לפיגוע הבא שכן למחבל אין פחד שמא ביתו ייהרס במידה והוא לא יצליח במשימתו לרצוח יהודים".