בימים אלו מוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מועדון גלישה שייקרא "לב ים" ויהווה בית לפעילות משפחות עם צרכים מיוחדים, כשהדגש הוא על גלישה מונגשת. מי שעומד מאחורי המיזם הייחודי הוא איל קיציס, מנחה ארץ נהדרת ותושב העיר, שתומך ומתנדב שנים רבות בסיוע לילדים עם צרכים מיוחדים.
2 צפייה בגלריה
מועדון גלישה לילדים עם צרכים מיוחדים
מועדון גלישה לילדים עם צרכים מיוחדים
מועדון גלישה לילדים עם צרכים מיוחדים
(צילום: עיריית הרצליה)
קראו גם >>>>
"לפני כשלוש שנים אני ובני מנשה, חבר וגולש, הגענו לעיריית הרצליה עם רעיון להקים מועדון גלישה לילדים עם צרכים מיוחדים", מספר קיציס. "בעירייה מיד התלהבו, אמרו שזה רעיון מדהים, ומצאו לנו מקום שבו ניתן לקיים את הפעילות. התחלנו את הפעילות בתקופה פרה הסטורית לפני הקורונה, ועכשיו העירייה בנתה לנו מועדון שבו ניתן יהיה לשים את הגלשנים, תהיה פינת ישיבה להורים ומקום לילדים להחליף בגדים. אמנם בני ואני שנינו גולשים, אבל את השיעורים יעבירו מדריכים".
2 צפייה בגלריה
קיציס וראש העירייה פדלון
קיציס וראש העירייה פדלון
קיציס וראש העירייה פדלון
(צילום: עיריית הרצליה)
מה יהיה במועדון הגלישה?
"הוא יערוך פעילות יחודית וראשונה מסוגה בארץ, בה משתתפות משפחות עם אדם אחד או יותר בעלי צרכים מיוחדים. מדובר על כל סוגי המוגבלויות, כשלכל משתתף מתבצעת התאמה מירבית. בנוסף, ניתן מענה גם לאחים ולבני משפחה נוספים, נעשית עבודה על חיזוק קשרים, בניית אמון, התמודדות עם אתגרים, הסרת חסמים והעצמה אישית, מיצוי יכולות, התמצאות במרחב, מוטוריקה, קואורדינציה ותנועה".
"איל קיציס ובני מנשה פנו אליי עם רעיון יצירתי ומופלא, להקים מועדון גלישה מכיל ומשלב. זה נגע לי ישר בלב", אמר השבוע ראש העירייה משה פדלון. "פרויקט שכזה מעצים ומחזק את כל מי שמשתתף בו, את הילדות והילדים בעלי הצרכים המיוחדים ואת הנערות והנערים שידריכו אותם. חובתנו כרשות וכחברה לדאוג לכל צורך של אנשים עם מוגבלות, אני מחבק את המשפחות ובטוח ש'לב ים' יהיה מודל לפרויקטים דומים בארץ ובעולם. אני גאה בהרצליה על זה שהיא הפכה לעיר מכילה, שאליה עוברות משפחות כדי לגדל את הילדים בעלי הצרכים המיוחדים שלהן. אני גאה בבית שיצרנו עבורן".