כחלק מהעסקה להשבת החטופים, פרסמה הלילה המדינה את שמותיהם של 50 אסירים ואסירות שצפויים להשתחרר.
2 צפייה בגלריה
המחבלת שתילה סלימאן מוחמד אבו עיאדה
המחבלת שתילה סלימאן מוחמד אבו עיאדה
המחבלת שתילה סלימאן מוחמד אבו עיאדה
(צילום: מוטי קמחי)
ביניהם: שתילה סלימאן מוחמד אבו עיאדה, תושבת כפר קאסם בת 30, שנידונה ל-16 שנות מאסר לאחר שבאפריל 2016 ביצעה פיגוע באזור התעשייה בראש העין ודקרה אישה, שנפצעה בדרך נס "רק" באורח קל.
על פי כתב האישום שהוגש בזמנו נגד אבו עיאדה, שעבדה כמנקה בחברת היי טק באזור התעשייה אפק, היא החליטה לקראת 2015 לבצע פיגוע בעקבות פיגועים אחרים בהם נרצחו ישראלים, הרצח של הנער מוחמד אבו חדיר והצתת ביתם של משפחת דוואבשה על הנוכחים בו. כמו כן ציינה כי חלמה שה"נביא" מחפש אחריה ולאחר מכן התחזקה מבחינה דתית והבינה שהיא חייבת להרוג למען האל.
תחילה תכננה אבו עיאדה לבצע פיגוע באמצעות מטען חבלה באחת מבין שתי מסעדות סמוכות למקום עבודתה, אך כשלה בנסיונותיה הרבים להרכיב אותו. לאחר מכן, תכננה לבצע פיגוע ירי באמצעות נשק ברחובות ירושלים אך חזרה בה מחשש שכוחות ביטחון יהרגו אותה או שבעצמה תפגע בטעות בערבים אחרים. בנוסף, האדם ממנו ביקשה שיספק לה כלי נשק חדל לענות לשיחותיה.
לכן, על פי כתב האישום, החליטה לבצע פיגוע דקירה. ב-3.4.2016 , בשעת בוקר מאוחרת היא הצטיידה בשני סכינים בביתה והכניסה אותם לכיס מכנסיה תחת הגלביה שלבשה. כשהגיעה לאזור התעשייה, השמידה את מכשירה הסלולרי כדי שלא יוכלו להתחקות אחריה ובסביבות השעה 13:00 כשהגיעה לרחוב המלאכה, חיפשה אחר קורבן יהודי. באותו זמן יצאה אישה, אז כבת 30, מפגישת עבודה ברחוב, וכשעשתה את דרכה לרכבה, תקפה אותה אבו עיאדה ודקרה אותה בידה.
האישה ההמומה ניסתה להתגונן ונאבקה במחבלת שהצליחה לדקור אותה פעם נוספת באזור החזה. עוברי אורח שהיו במקום, הצליחו ללכוד את אבו עיאדה וריתקו אותה לרצפה עד שנעצרה על ידי שוטרים שהגיעו למקום.
לאחר שהואשמה בניסיון רצח, נדונה המחבלת ל-16 שנות מאסר, מתוכן ריצתה עד כה 7 מתוכן, אך כאמור כחלק מעסקת השבת החטופים, היא צפויה למצוא עצמה בקרוב מחוץ לכותלי בית הסוהר.

הנדקרת: "לא דמיינתי שזה יקרה"


"אני מרגישה בהזיה", אומרת בכאב הנדקרת בשיחה עם מיינט. "אני יודעת שצפויות עסקאות ויש עוד חטופים שם, אז תיארתי לעצמי שאעסוק בזה בכל פעם מחדש. אתמול בלילה כשהבנתי שיש רשימה של עוד 50 אסירים ואסירות שצפויים להשתחרר גיליתי את השם שלה ביניהם".

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום: יאיר שגיא)

קראו גם:

מה עובר בראש באותו רגע?
"לא דמיינתי שזה יקרה כי היא תושבת הארץ עם תעודת זהות כחולה. היא לא ריצתה חצי מהעונש שלה ולא שילמה לי את הפיצוי. עכשיו היא תחזור לכפר קאסם, לא למקום מאובטח או מחוץ לקו הירוק. מעבר לתחושת ההלם זה מכעיס נורא, תחושה של בגידה מהמדינה. אחרי שעברתי דבר כזה עכשיו מוציאים אותה. מצד שני אני מבינה שאין ברירה.
"אני כן חושבת שאם משחררים אסירים כמוה, שיגרשו אותם ושלא יחזרו לארץ. אם לא יכולים לגרש שישחררו אחרים. למה דווקא אותם? הם מסתובבים בינינו. לא מספיק יש לי את הטראומה האישית, בקרוב יהיו עוד עשרות עם תעודת זהות כחולה שישוחררו".
הקורבן הוסיפה: "יש כמובן את הרצון שהחטופים יחזרו, אבל זה כמובן לא בא אחד על חשבון השני. אני ממש כועסת. היא יכולה להסתובב עכשיו במדינה כמוני וכמוך. אני לא מפחדת ממנה אישית, אלא מאנשים כמוה ועכשיו שהם חוזרים לגבולות הארץ. זה רק מלבה את הפחד. מאז האירוע יש לי חרדות שלא היו לפני ועכשיו זה להוסיף חטא על פשע".