בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה חייב את משרד הפנים לשנות את שם משפחתה של התינוקת גוני, שנרצחה לפני כשנתיים וחצי על ידי אביה ברק בן עמי, בהיותה בת 10 חודשים מ"בן עמי" ל"דרור". השופטת: "זו זכותה של הפעוטה שנרצחה בידי אביה שלא להיקשר בעבותות לשם משפחתו של מרצחה".
2 צפייה בגלריה
גוני דרור ז"ל
גוני דרור ז"ל
גוני דרור ז"ל
(צילום: פרטי)
לאחר הרצח, לירון מיהרה לשנות את שם המשפחה שלה ושל בתה הבכורה לשם נעוריה, "דרור", אך משרד הפנים דחה את בקשתה לשנות גם את שמה של גוני, בנימוק כי לא ניתן לשנות את שמו של אדם שכבר אינו בחיים.

2 צפייה בגלריה
לירון דרור עם בתה גוני ז"ל
לירון דרור עם בתה גוני ז"ל
לירון דרור עם בתה גוני ז"ל
(צילום: פרטי)

קראו גם >>>>
השופטת עידית בן-דב ג'וליאן מתחה ביקורת על הפרקליטות והחליטה לאפשר את שינוי השם: "זכותה של הפעוטה גוני ז"ל לכבוד במותה, כרוכה וממשיכה את זכותה לכבוד בחייה, כרצף מתמשך המעוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. זו זכותה של הפעוטה שנרצחה בידי אביה שלא להיקשר בעבותות לשם משפחתו של מרצחה אשר התכוון להשמידה ביחד עם אמה ואחותה". עוד קבעה כי "התוצאה שנגרמת מעמדת משרד הפנים היא תוצאה מנוגדת לעקרונות הצדק והמוסר".
בפוסט שהעלתה לירון לאחר מתן פסק הדין כתבה: "השבוע, תודות לשופטת אכפתית, שהייתה קשובה ורגישה מעבר לחוק היבש, קיבלתי טיפונת של שקט נפשי. השופטת נתנה, בניגוד לעמדת הרשויות, פסק דין הצהרתי תקדימי ומנומק בן שבעה עמודים של עשיית צדק לגוני".