מעצרה של לי פוני (22) אחת החשודות בהברחת סמים מברלין בפרשת "המזוודות הוורודות", הפתיע מאוד את מכריה ובני משפחתה. "זה פשוט לא מתאים לה", אומרת חברתה מהשירות הצבאי בבסיס חיל הים באשדוד.

4 צפייה בגלריה
לי פוני
לי פוני
לי פוני
(צילום: אינסטגרם)
"לי ממש לא עבריינית. אני בטוחה שאם היא לקחה חלק בהברחה זה רק כי ניצלו אותה או דרדרו אותה".

סמים בבקבוקי שמפו

ביום שני שעבר נעצרו פוני ושלוש צעירות נוספות בנמל התעופה בן גוריון לאחר שנחתו מהטיסה מברלין לישראל. במזוודות של ארבעתן נמצאו מעל 15 ק"ג של סמים מסוג קוקאין וקטמין. הסמים הוסלקו בתוך בקבוקי שמפו ומארזים של תוספי מזון ובריאות. במשטרה מעריכים כי הצעירות שימשו כבלדריות לייבוא הסמים בתמורה לסכום של כ-50 אלף שקל.
"להערכתנו זאת לא הפעם הראשונה של חלק מהבנות", אמר גורם המקורב לחקירה. "הן הלכו במודע אחרי הכסף הקל והגדול שיאפשר להן רמת חיים שלא תואמת את היכולת הכלכלית שלהן".

4 צפייה בגלריה
לי פוני
לי פוני
לי פוני
(צילום: מתוך אינסטגרם, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

פוני והחברות ארבל מזרחי מתל אביב ואוראל בן חיים ועידן צאובר מכפר סבא טסו לסוף שבוע בברלין ושבו לישראל בשתי טיסות. אחרי הנחיתה הראשונה אספה אחת החשודות את המזוודה ונסעה עם בן זוגה לדירתו ברמת גן. כשהחשודה השנייה אספה את המזוודה הוורודה היא התבקשה להתלוות לבלש מיחידה 747. בחיפוש במזוודה נמצאו סמים מסוג קוקאין וקטמין. מיד לאחר מכן יצאו בלשים בעקבות החשודה הראשונה שכבר הייתה בדרכה לרמת גן עם המזוודה.

4 צפייה בגלריה
לי פוני עם מדי חיל הים
לי פוני עם מדי חיל הים
לי פוני עם מדי חיל הים
(צילום: פייסבוק)

הבלשים לא מצאו סמים במזוודה אך הם חושדים כי קרוב משפחה שהיה עימה הספיק להעלים את הסחורה. כשהחשודות האחרות נחתו מהטיסה השנייה הן נעצרו במקום ובחיפוש במזוודות שלהן נמצאו סמים נוספים.

מנסים לאתר את הכסף

בדיון שהתקיים השבוע בבית משפט השלום בראשון לציון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרן של החשודות ב-12 ימים. נציגת המשטרה טענה כי קיים חשד שזאת לא הפעם הראשונה שהצעירות עסקו בבלדרות לייבוא סמים.
במסגרת חקירת הפרשה התחקו השוטרים אחר חשבונות הבנק של החשודות, בין היתר כדי לאתר תנועות חשודות שיוכיחו כי הן קיבלו עמלה עבור הברחת הסמים לכאורה. במשטרה חושדים כי הן גויסו על ידי עבריין שהקים רשת הברחת סמים של בלדרים צעירים ללא עבר פלילי.
תחילה הכחישו החשודות את המעשים המיוחסים להן אך לטענת המשטרה בהמשך נשברה אחת מהן והפלילה את חברותיה. לאחר שבחן את הראיות שנאספו עד כה האריך השופט טל ענר את מעצרן בשמונה ימים.
לאחר פסיקת השופט פרצו החשודות בבכי והתקשו להיפרד מבני המשפחה שהגיעו לדיון. לאורך הדיון התיישבה פוני על ספסל החשודים כשראשה מורכן. כשהשוטרים הובילו אותה חזרה לתא המעצר נשמעו קריאות לעברה מאולם בית המשפט ופוני הייתה נסערת ובוכיה. "לי באה ממשפחה טובה שבחיים לא עברה על החוק", כתבה בת דודתה אביבית מגידיש בפייסבוק. "היא תמיד הייתה ילדה טובה. אנחנו לא יודעים מה גרם לבנות להגיע לסיטואציה הזו, אם בכלל. כל המשפחה בהלם, לא רק הציבור".

"לחץ חברתי ופיתויים"

מגידיש סיפרה כי אמה של פוני מוכת הלם מאז המעצר: "דודה שלי מרוסקת. היא לא חלמה שהבת שלה תהיה בכותרות בגלל דבר כזה. גם לנו יש ילדים וכמה שאנחנו שומרים עליהם ועוטפים אותם החברה יכולה לבלבל אותם".

4 צפייה בגלריה
לי פוני עם החברות
לי פוני עם החברות
לי פוני עם החברות
(צילום: מתוך הרשת החברתית)

להשערה של מגידיש שותפה גם חברתה של פוני מהצבא. "היא בחיים לא הייתה מעורבת בדבר כזה", אומרת החברה ורומזת כי פוני הושפעה מהחשודות שנעצרו יחד איתה. "אני בטוחה שאם היא הייתה לבד זה לא היה קורה. לדעתי היה פה לחץ חברתי והמון פיתויים".
פוני סיימה את לימודיה בתיכון שלאון בקרית גת והתגייסה לחיל הים. היא שירתה כפקידה של רס"ר פלוגת הלוחמים הימיים 916 בבסיס באשדוד עד שהשתחררה ביולי 2020. החיילים ששירתו איתה מספרים כי פוני הייתה חברותית ואהובה: "היא תמיד עשתה רושם של ילדה טובה ומתוקה. לכן הידיעה על המעצר שלה הפתיעה אותנו כל כך".
חברתה מעריכה כי פוני הכירה את שלוש החשודות אחרי שהשתחררה מהצבא. "הן לא היו איתה בקשר בזמן שהייתה בבית הספר ובצבא", היא מספרת. "הן לא מקרית גת והיא כנראה הכירה אותן במהלך הטיולים שעשתה בעולם".

"בסך הכל ילדה"

חשבון האינסטגרם של פוני מגלה את חיבתה למסיבות טבע ולטיולים ביעדים מבוקשים בקרב הצעירים. פוני טיילה במקסיקו, תאילנד, אמסטרדם, בודפשט, קרואטיה, ברלין וסיני. כמעט את כל הטיולים היא עשתה עם החשודות והרבתה להצטלם עמן. במהלך הטיולים היא השתתפה בפסטיבלים של מוזיקת טכנו, טראנס ובמסיבות טבע.
לפני מספר חודשים היא העלתה תמונות מפסטיבל "זאמנה" שמתקיים בעיר טולום שבמקסיקו, שם נהרג לאחרונה דילן גרימברג מאשדוד. בתחילת החודש היא פרסמה פוסט בפייסבוק שבו הודיעה כי היא עוזבת את דירתה בתל אביב ומוכרת רהיטים וחפצים.
"ידוע שבמסיבות שם הסמים שולטים חזק", אמרה חברתה. "אני בטוחה שאם היא לקחה חלק בפרשה זה כי דרדרו אותה. האפשרות לעשות כסף קל סנוורה כנראה את הבנות וזה יכול לקרות לכל אחד. אני מקווה שהשופטים יבינו את זה כי היא בסך הכל ילדה".
סניגורה של פוני, עו"ד תמיר סננס, מסר בתגובה: "החשודה מכחישה את המיוחס לה ומכחישה קשר, רצון או ידיעה להבאת סמים ארצה. המשפחה שלה, שהיא משפחה נורמטיבית לחלוטין, בהלם ובהיסטריה. הם לא מאמינים שדבר כזה יכול לקרות".