"אני לא מתכוונת לוותר על החיים שלי בגלל כסף". כך אומרת שאנון (רפאלה־שרה) סולטנה מנתניה שלקתה בסרטן אלים במוחה, ועתה חייה תלויים בסדרת טיפולים חדשניים במרכז מתקדם בלוס אנג'לס שאמורים להסיר את הגידול ולהשיבה לחיים סדירים. אלא שמדובר בטיפול יקר, וחבריה ומכריה פתחו בקמפיין מימון המונים בעזרת עמותת "להושיט יד", שנועד לסייע לה לנצח את המחלה.
3 צפייה בגלריה
שאנון: "זכיתי לבן זוג שבע"ה יהיה בעלי"
שאנון: "זכיתי לבן זוג שבע"ה יהיה בעלי"
שאנון: "זכיתי לבן זוג שבע"ה יהיה בעלי"
(צילום: פרטי)
בן זוגה בעשר השנים האחרונות, דניאל תשובה, שהתגייס לסייע לאהובתו, אומר השבוע: "בשביל כל אחד מסביב היא הבת, האחות, החברה הטובה. בשבילי היא העתיד".

"כאב ראש נוראי"

שאנון רפאלה-שרה (26), סטודנטית לאדריכלות מנתניה, שבאמצע החיים גילתה שיש לה סרטן מוח אלים ונדיר בדרגה 4, מבקשת את סיוע הציבור בתרומות בעבור הטיפול שיש בכוחו להציל את חייה.
שאנון, בת לעולים מצרפת שעלו ארצה מתוך ציונות, היתה לקראת סוף לימודיה ולפני נישואין לבן זוגה מזה עשור, דניאל תשובה, תושב נתניה, כשקיבלה את הבשורה הקשה. היא התעוררה בוקר אחד עם כאב נורא בראשה ולאחר בדיקות התבשרה על הגידול במוחה. היא עברה ניתוח כריתת גידול ואחריו הקרנות, אולם מצבה עדיין רע מאד והיא נזקקת לטיפולים נוספים, לניתוח נוסף, ולטיפול בגנים הסרטניים הסצפיציפים מהם היא סובלת.

3 צפייה בגלריה
בני הזוג. שאנון: "רוצה להגשים חלום, לחיות ולבנות בית בישראל. להביא ילדים לעולם"
בני הזוג. שאנון: "רוצה להגשים חלום, לחיות ולבנות בית בישראל. להביא ילדים לעולם"
בני הזוג. שאנון: "רוצה להגשים חלום, לחיות ולבנות בית בישראל. להביא ילדים לעולם"
(צילום: פרטי)

בפלטפורמת 'להושיט יד', שם הושק קמפיין גיוס המונים בעבורה הובהר כיבישראל אין טיפולים כאלה והסיכוי היחיד של שאנון להינצל, נמצא במרכז סרטן בלוס אנג'לס שמציע טיפול ייעודי חדשני לסרטן שלה. עלות הטיפול: מיליונים ושאנון צריכה לגייס ארבעה מיליון שקלים ולהגיע לשם כמה שיותר מהר.
בדברי ההסבר לגיוס ההמונים כתבה שאנון: "אני לומדת אריכלות ואוהבת את החיים. זכיתי באמא ואבא שלא עוזבים אותי לרגע. זכיתי באחים, בגיסה וחברים טובים שנותנים לי כוח וזכיתי לבן זוג שבע"ה יהיה בעלי. אני רק חולמת לנצח את הסרטן ולחזור לחיים שהיו לי לפני המחלה. כבר תקופה שהסרטן מנסה לעצור לי את החיים. הוא עצר לי את הלימודים, את השמחה, אבל לא אתן לו לעצור לי את החיים. קמתי בוקר אחד והראש כאב לי כל כך חזק, עד שבקושי יכולתי לנשום. לא חלמתי לרגע אחד שאחרי בדיקות והדמיה הרופאים יגידו לי, שיש לי סרטן מוח. גידול אלים ונדיר בראש דרגה 4 שאלתי אם יש דרגה 5 ו- 6 אבל אין".
עוד כתבה: "בבת אחת מהמקום הכי גבוה ושמח בחיים שלי, מצאתי את עצמי לילות וימים בבית חולים. החיים נעצרו בבת אחת. עברתי ניתוח כריתת גידול ואחריו סדרת הקרנות. איבדתי את השיער שלי, איבדתי את השמחה, את הצחוק אבל לא את האמונה בהשם שרק הלכה והתחזקה. מאד קשה לי לראות את המשפחה שלי כואבת בגלל מצבי. בן הזוג שלי מחזיק לי את היד ואני מפגינה כוח. כל יום אני מתפללת שהסרטן הזה ייצא ממני".

3 צפייה בגלריה
שאנון סולטנה
שאנון סולטנה
שאנון סולטנה
(צילום: פרטי)

בהמשך הסבירה שאנון, כי אחרי סדרת הטיפולים וההקרנות שעברה, הבהירו לה הרופאים בארץ, שהם כבר לא יכולים לעזור לה: "לא נשברתי, חיפשתי את הסיכוי שלי לחיות ואחרי התיעצויות עם בכירי הרופאים בעולם מצאנו מרכז סרטן מוח בלוס אנג'לס. הם מציעים טיפול חדשני שישלב ניתוח נוסף שיכול להסיר ממני את כל הגידול מהראש. הם מציעים לי סיכוי לחיות. אבל כששמעתי את המחיר, הגוף שלי רעד. משפחתי ואני תמיד נתנו לזולת. מעולם לא ביקשנו דבר אבל עכשיו אין לי ברירה.. אני יוצאת למלחמה על חיי. רוצה להגשים חלום לחיות, ולבנות בית בישראל. להביא ילדים לעולם. אני בטוחה שהרבה אנשים טובים יהיו חלק מהמסע שלי".

נאחזים באופטימיות

דניאל תשובה בן זוגה של שאנון, מנהל מוצר בחברה רפואית, סיפר על אהובתו ועל התקווה להצילה ולחזרה לחיי שגרה: "כבר עשור שאנחנו יחד ומאז גיל 16. קשה לי מאד לראות אותה ככה סובלת, אבל אנחנו אופטימים ומאמינים שהיא תצא מזה. שאנון, היא הכי פשוטה שיש, לא בחורה של מסיבות, הפקות ואינסטגרם. הכי עדינה, רגועה ונחבאת אל הכלים. אנחנו כל כך רוצים לחזור לשגרה שלנו, לטייל עם הכלבים שלנו טומי ושינג'ו בטבע, ללכת לסרט, להכין אוכל ביחד, לצאת למסעדות. בשבילנו ערב מושלם זה להכין פופקורן ולהיכנס למיטה ולראות סרט".

קראו גם:

עוד סיפר דניאל כי שאנון היא החזקה מכולם: ”אנחנו אופטימים מאד, והיא האופטימיות שלנו. היא מוקד עלייה לרגל, לשם הכוונה ועצה טובה, להדרכה, לא משנה באיזה נושא, היא תדע לעזור וכולם סומכים עליה. אם זו חברה רחוקה שזקוקה לעצה, אחי הקטן או הוריה, היא המוקד שמספק עזרה ופתרון לבעיות. עכשיו אנחנו אלה, שצריכים לעזור לה", הוא אומר.
לדברי דניאל, שמציין כאמור כי שאנון היא סטודנטית לאדריכלות, החיים מפתיעים בכל מיני צורות: "צחוק הגורל שאת פרויקט הגמר שלה באדריכלות, היא עשתה על האזור של בית החולים לניאדו בנתניה. היא עסקה בצורך להנגשה של המבנים במרכז הרפואי, עבור החולים ומשפחותיהם, ולכן היא יצרה פלטפורמה של חיבור וטרקלין, והוסיפה מקום לינה למשפחות באזור. היא ממש שינתה את הנוף והנגישה את המעבר מבית החולים לכיוון הים. לא היה לה אז מושג שהיא עצמה תחלה ותבקר בעצמה בכל כך הרבה בתי חולים".לתרומה ניתן לכתוב בגוגל "גלית דניאל - מצילים את שאנון".